Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bluetooth verbinding tussen OSX en T610 beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ibook die draait op osx en synchroniseer mijn contacten en mijn adresboek met zowel mijn ipod als mijn T610. iPod gaat gewoon met een kabeltje maar de T610 via bluetooth.

Vanuit mijn iBook heb ik ingesteld dat de synchronisatie via een beveiligde verbinding verloopt (encrypted) Vanuit mijn T610 heb ik niet veel opties. Ik heb hem nu op invisible gezet (ipv datie zijn naam uitzend) en de standaard naam veranderd.

Ik weet niet of ik nog meer dingen kan wijzigen, ik wil bluetooth nu wel standaard aan laten staan zodat ik gesprekken op mijn iBook kan aannemen en sms-en kan sturen vanaf mijn iBook (alles vanuit het adresboek) Maar hoe ik het verder vanuit de telefoon kan beveiligen weet ik dus niet, bepaalde services uitzetten bijvoorbeeld?

Het enige wat ik wil voorkomen is dat iemand het signaal gebruikt om via mijn mobiel te gaan bellen.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 22:43

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 19:04:
Het enige wat ik wil voorkomen is dat iemand het signaal gebruikt om via mijn mobiel te gaan bellen.
Kan niet!

En als het wel kan, dan is er niemand die interesse heeft om dat precies bij jou te doen.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-11 23:32

Metten

ik hou het graag simpel

Moet je dan niet eerst pairen met een pincode enzo :? Dat moet ik met mijn nokia (6820) wel altijd. Wel een beetje omslachtig maar wel een fijn idee dat niemand zomaar mijn telefoon kan gebruiken om het adresboek eraf te halen of ermee te gaan internetten

Overigens acht ik de kans dat als jij 'onzichtbaar' bent en je hebt een niet-voordehandliggende bluetoothnaam ingesteld vrij miniem dat iemand ook maar op het idee komt om je telefoon te misbruiken via BT

[ Voor 29% gewijzigd door Metten op 10-04-2005 03:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat is zo, maar stel maar dat ik paranoide ben :D

nee grapje, maar goed, ik vroeg me gewoon af of de T610 nog meer opties heeft, maar dit is blijkbaar het maximale