Toon posts:

Downloadsnelheid Chello oorzaak coax kabel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een chello light abonnement en maak gebruik van dc++ om bestanden uit te wisselen met anderen. Ik ben pas verhuisd, op mijn oude adres had ik ook chello light. Destijds waren mijn downloadsnelheden prima. Ze zijn nu veel lager. Het gekke is dat wanneer ik één bestand tegelijk download van een andere bron (via browser bv) dat ik dan snelheden tot 250 kb per seconde haal. Kan het zijn dat meerdere dingen tegelijk downloaden of wellicht de aard van het programma dc++ (peer to peer netwerk prog) er voor zorgt dat de snelheid zover terugloopt (10kb per seconde of iets dergelijks).

Op mijn oude adres kon ik downloaden wat ik wilde met dc++ het ging altijd redelijk of zeer snel. Nu dus altijd te langzaam. Ik heb nogal een lang stuk coax kabel tussen de meterkast en vanaf daar nog een utpkabel van 15m naar mijn pc. Kan dat de oorzaak zijn? Bij anderen met een vergelijkbare opzet zijn de snelheden gewoon goed.

Iemand die me iets verder kan helpen?

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:45
Knijpt Chello geen poorten?
zie www.chelloo.com forum

Haters everywhere but I don’t really care

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
coaxkabelsnelheid wordt idd wel minder bij een LANG stuk extra, UTP kan je wel 100 meter van leggen.

Tevens is het belangrijk dat je een goede kabel hebt (lees goede connectoren) dus met een metalen kapje en goed gestript.

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 18:55
Maxxi schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 18:52:
coaxkabelsnelheid wordt idd wel minder bij een LANG stuk extra, UTP kan je wel 100 meter van leggen.

Tevens is het belangrijk dat je een goede kabel hebt (lees goede connectoren) dus met een metalen kapje en goed gestript.
onder goede connectoren verstaan wij dus Hirschmann deze kosten misschien wel 1 of 2 euro per stekkertje maar de kwaliteit wordt wel 10x beter

en een goede kabel doet ook wonderen, het beste kun je naar een installatiebedrijf gaan en daar rol kabel halen. let wel op dat ook deze makkelijk 1 euro of meer per meter kost
(als je hiermee in 1x je huis helemaal opnieuw aansluit dan heb je waarschijnlijk geen of nauwelijks versterkers meer nodig)

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ehm, het helpt anderen om jouw te helpen als je volle specs in je topicstart zet...

- wat voor modem heb je?
- wat voor signaalwaarden krijgt het? (naar 192.168.100.1 surfen en diagnostics kiezen)

Als die signaalwaardes slecht zijn: gebruik gewoon de origineel door UPC meegeleverde 1m coax tussen AOP/splitter en modem, en een langere UTP naar je PC
Zijn ze goed? Dan is het iets anders...

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 09-04-2005 19:23 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen, ik heb op de signaalwaarden opgevraagd maar ik heb niet de benodigde kennis om ze te kunnen interpreteren. mag ik ze naar jou mailen dion_b dat jij kijkt of ze goed zijn? Zou heel fijn zijn, want zelf snap ik er geen zak van.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:43
Of je post ze gewoon hier want dan kan iedereen je helpen...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik hier een screenshot uploaden dan (gewoon jpg bestand), kan ik dat op de een of andere manier in mijn bericht krijgen?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:36
screen maken, screen uploaden naar host, link hier plaatsen met [img] :)

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:45
Uploaden naar chello ftp en dan hier plaatsen met [img]en[/img] tags eromheen:
http://members.chello.nl/~USERNAME/plaatje.jpg

Haters everywhere but I don’t really care

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:27

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat is in ieder geval gelukt, handige site trouwens!

Afbeeldingslocatie: http://img116.echo.cx/my.php?image=diagnostics8wm.jpg

Maar eh, over het eigenlijke probleem. Kan iemand iets met de gegevens uit het plaatje? Is mijn verbinding nu wel of niet goed?

Verwijderd

Topicstarter
Zie dat het toch niet helemaal goed gaat, de url klopt in ieder geval wel dus met knippen en plakken komen jullie er ook wel toch?

http://img116.echo.cx/my.php?image=diagnostics8wm.jpg

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:03:
Zie dat het toch niet helemaal goed gaat, de url klopt in ieder geval wel dus met knippen en plakken komen jullie er ook wel toch?

http://img116.echo.cx/my.php?image=diagnostics8wm.jpg
Waarom zitten kloten met een screenshot, het is toch gewoon text?

Thomson TC390 modem
Rx power: -3.1 dBmV - niet perfect, wel meer dan goed genoeg
Rx SNR: 34.6dB - prima
Tx Power: 49dBmV - prima

Niets mis met die waardes, iig beter dan de mijne (-5.6dBmV Rx Power, 34dB SNR, 51.5dBmV Tx Power) en hier draait alles prima (met z'n 2en, ik met Torrents, huisgenoot met DC++, trekken we vaak 3500Kbps down, 800Kbps up op chello Classic)

Ik gok dus dat instellingen van DC++ het probleem zijn. Tijdstip is ook redelijk bepalend - UPC doet aan traffic shapen, dat betekent dat P2P spul een lagere QoS krijgt dan HTTP of VOIP traffic. 's nachts geen probleem, maar als het druk wordt (middag/avond) gaat P2P performance merkbaar omlaag. Kan zijn dat het invoeren van dat systeem samenviel met verhuizing en dus daarom het lijkt alsof het de kabels waren...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
aha ok, dat geeft in ieder geval een stuk meer duidelijkheid. hardstikke bedankt, probleem opgelost. tenminste ik weet nu in ieder geval dat mijn verbinding goed werkt
Pagina: 1