Toon posts:

Langzaamaan tot 1 nieuw systeem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb recent een aantal extra hardware-onderdelen gekocht, en ben langzaamaan bezig mijn pc te vernieuwen.

nu zit ik met een:

- US Robotics Wireless 802.11g
- Compro TV kaart
- IJyama Prolite E485S (VGA+DVI)
- 512 MB DDRam (niet dual channel)
- 3 ATA HD's (80 + 120 + 200)
- 1 SATA HD (200)
- ATI Radeon 9200 SE (VGA)
- AMD Sempron 2400+
- 3 poorten Firewire kaart
- Sweex 5.1 geluidskaartje met 4.1 boxen van Creative Labs
- Plextor 16x DVD-RW

Dit alles op een MSI KT6V moederbord (goedkoop MB'tje), in een simpel kastje

Nu gebruik ik mijn pc vooral voor muziek, film, TV, een multimediagedoe dus. Ook sluit ik af en toe een digitale camera & gsm aan. Connectiviteit is dus voor mij nogal belangrijk.

Ik was van plan om nu eens mijn moederbord & processor te vervangen, omdat ik merk dat bij het opnemen van TV, ik af en toe problemen krijg. AGP kaart moet ook vervangen worden, en het zou dan mss es het moment zijn om naar een PCI-express ding over te stappen. Games speel ik niet, dus een super kaart moet het zeker niet zijn.

de geluidskaart zal ik ook nog vervangen, maar aangezien budget beperkt is, en ik wonder boven wonder eigenlijk best tevreden ben over mijn sweex ding, is dit niet zo vlug nodig.

Kan er iemand mijn dus een nieuwe kast aanraden + moederbord + VGA kaart en dan ook de processor bepalen?

Ik dacht zelf aan het volgende systeem:

Moederbord:
Asus A8N-E / Socket 939 / nVidia nForce4 Ultra / ATX motherboard [AS-A8NE] AMD Socket 939 Athlon 64FX / Athlon 64 - NVIDIA® nForceT 4 Ultra - PCI Express Architecture - SATA2.0 - AI NOS - PEG Link - Precision Tweaker - AI NET2

maximaal 10 USB poorten is ideaal voor mij, ik heb er in ieder geval 4 nodig vooraan, met 2 heb ik net tekort. (mp3 speler, GSM, digitale camera). WIFI had ik niet direct nodig, dit maakt het prijskaartje toch maar duurder en ik heb reeds een goeie kaart. Ik moet wel oppassen voor de beperkte mogelijkheden om PCI-kaarten aan te sluiten: TV-kaart & WIFI nemen er al 2 in...

Voor CPU dacht ik aan een athlon 64 3400+, lijkt me aanvaardbaar tussen kwaliteit en prijs.

Van videokaart dacht ik genoeg te hebben aan een Asus Extreme X300 DDR 128MB.

van kast heb ik minder een idee... mooi moet hij niet zijn, vooral handig (er moeten vlot 4 harddisks en 1 DVD-RW in kunnen, en ik zou er later nog minstens 1 HD + 1 DVD-speler in willen steken).

Iemand opmerkingen? zou uitbreiding van 512 naar 1024 mb ram nuttig zijn?

qua prijs had ik ongeveer het volgende totaalbudget in gedachten:
250 euro voor de CPU
150 euro voor de MB
70 euro voor de VGA-kaart
100 euro voor de kast

samen 550 euro dus. Natuurlijk mag je gerust schuiven tussen de verschillende componenten.

oja, volgorde van belangrijkheid voor mij:

1. connectiviteit
2. stabiliteit
3. snelheid
...
98. design
99. games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 10 Een heel topic, speciaal voor dit soort vragen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

qua onderdelen heb je volgens mij een redelijk goede keuze staan. Het enige wat mischien nog te overwegen is is een msi of gigabyte moderboord, ik heb daar wat betere ervaringen mee dan met asus (maar aan de andere kant zijn er vast ook veel mensen met goede ervaringen dus wie ben ik...)

de connectiviteit zal geen probleem zijn, de meeste moederborden worden tegenwoordig al met extreem veel usb poorten aangeboden.

de Casetek CS-1016 is op zich een goede en goedkope kast, maar bied mischien niet genoeg ruimte voor alle hd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Dat Asus bord is een goede keus :+

Maar even serieus...
Dat lijkt mij een erg goed bord.
Alleen kun je als videokaart niet een gewone X300 erop zetten?
Dat "extreme" stelt niet zoveel voor.
en je betaalt er wel meer voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Gurbe de n00b op 09-04-2005 20:10 . Reden: extreem = extreme ]

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm gezien je beperkte budget zou ik niet voor een socket 939 gaan. Scheelt aanzienlijk in prijs als je voor de 754 gaat.

AMD Athlon 64 3400+, 2.4Ghz, 512Kb cache,S-754,Box : 236
MSI K8N Neo Plat, S754, nForce3 250,GLAN,SATA-R,FW : 113

Qua kast weet ik niet wat je wensen zijn. Ik zou voor jouw een stille kast aanraden. De nieuwe onderdelen die jij in je kast wil hebben, vragen nogal wat stroom, dus misschien dat je ook aan een nieuwe voeding toe bent? Probleem is dat kast en een losse voeding samen nogal prijzig zijn, dus zou ik een leuke kast kiezen met een voeding in. Deze bijvoorbeeld:

Antec Sonata Piano Black Quiet Midi Tower, 380W : 125

De videokaart is nogal persoonlijk. Ben je van plan er een tft op aan te sluiten? In dat geval zou ik een ATI kaart nemen. Deze geeft mooier tft beeld dan een nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 10:10:
Hm gezien je beperkte budget zou ik niet voor een socket 939 gaan. Scheelt aanzienlijk in prijs als je voor de 754 gaat.

In dat geval zou ik een ATI kaart nemen. Deze geeft mooier tft beeld dan een nvidia.
En goedkoop kunnen upgraden is niet belangrijk + dualchannel?

Erm, onder windows is er bijna geen verschil. En in games met 8x FSAA en 8x AA kun je maybe 2 procent verschil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mja, ik had in de faq gekeken, en een topic gemaakt op basis van wat er daar stond... dit is voor de volgende keer.
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 10:10:
mja, ik heb eigenlijk 1 iets vergeten: upgradebaarheid is ook best wel leuk, dus dan liever een 939 dan een 754...
Qua kast weet ik niet wat je wensen zijn. Ik zou voor jouw een stille kast aanraden. De nieuwe onderdelen die jij in je kast wil hebben, vragen nogal wat stroom, dus misschien dat je ook aan een nieuwe voeding toe bent? Probleem is dat kast en een losse voeding samen nogal prijzig zijn, dus zou ik een leuke kast kiezen met een voeding in. Deze bijvoorbeeld:

Antec Sonata Piano Black Quiet Midi Tower, 380W : 125
mja, mooie kast, maar ik heb liever iets zonder deurtje, dat is gemakkelijker (mezelf kennende kraakt dat er toch af).

Die Casetec kast vind ik niet direct in de belgische webshops, iemand die er wel ene weet staan?
De videokaart is nogal persoonlijk. Ben je van plan er een tft op aan te sluiten? In dat geval zou ik een ATI kaart nemen. Deze geeft mooier tft beeld dan een nvidia.
ik sluit er een 19" TFT scherm op, ja ;). en van ATI was ik vroeger al tevreden, dus k zou er niks op tegen hebben om dat te kiezen.
Pagina: 1