Toon posts:

[MCE 2005] Belgische EPG

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek iemand die ervaring heeft met de Belgische versie van EPG in windows MCE 2005...
Wat is m'n probleem:
Wanneer ik in MCE de "wizard" volg voor het instellen van het tv-signaal stelt men met op het einde voor volgende keuze (ter info: mijn postcode is 2230 en de kabelaanbieder mixtics):
- telenet analog kabel (45)
- unmapped analogue cable
Ik heb ondertussen beide opties al geprobeerd omdat geen van beiden een bevredigend resultaat geeft. Ik omschrijf even wat de problemen met beide opties zijn:
- telenet analog kabel (45): de epg gegevens worden volledig(er) gedownload en weergegeven, maar de kanalen komen niet overeen met de epg-gegevens en bovendien zijn niet alle beschikbare posten in mijn regio beschikbaar...)
Het "scannen naar services"-venster wordt niet weergegeven na het downloaden van de EPG info.
- unmapped analogue cable: alle posten zijn ter mijner beschikking, maar er zijn praktisch geen EPG-gegevens beschikbaar. Bovendien blijken de gegevens die men mij ter beschikking stelt een aantal nederlandse zenders te bevatten (SBS, yori, veronica...) die hier in België zelfs niet te ontvangen zijn (voor zover ik weet).
De EPG-gegevens die wel ter beschikking gesteld worden worden meestal niet automatisch gekoppeld aan de bijhorende kanalen...

Doe ik ergens iets verkeerd? Of kan er iemand mij een oplossing voor dit probleem aanreiken?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03
Windows Update in de gaten houden, het probleem schijnt al bij MS bekend te zijn.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die info wordt meestal op een vast tijdstip doorgegeven. Heb je het apparaat dan wel aan staan?

[ Voor 9% gewijzigd door sanfranjake op 09-04-2005 22:26 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 21:13:
Windows Update in de gaten houden, het probleem schijnt al bij MS bekend te zijn.
Zal ik al zeker doen :) Waar heb je vernomen dat dit probleem al bij ms bekend schijnt te zijn? Er bestaat voor België bv geen meldpunt voor EPG-problemen op de ms-site (voor nederland wel)...
sanfranjake schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 22:26:
Die info wordt meestal op een vast tijdstip doorgegeven. Heb je het apparaat dan wel aan staan?
M'n pc staat zeer veel aan... weet wel niet op welk tijdstip dit doorgegeven wordt, maar het lijkt me dat wanneer je deze wizard voor de eerste maal uitvoert, de gegevens gedownload worden en dus voor de eerste 2 daaropvolgende weken in orde zouden moeten zijn.
Bovendien kan je ook zelf de opdracht geven om deze gegevens aan te passen, waardoor het "aanstaan van je pc" me niet van cruciaal belang lijkt... Toch bedankt voor de reactie.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:04:
M'n pc staat zeer veel aan... weet wel niet op welk tijdstip dit doorgegeven wordt, maar het lijkt me dat wanneer je deze wizard voor de eerste maal uitvoert, de gegevens gedownload worden en dus voor de eerste 2 daaropvolgende weken in orde zouden moeten zijn.
Bovendien kan je ook zelf de opdracht geven om deze gegevens aan te passen, waardoor het "aanstaan van je pc" me niet van cruciaal belang lijkt... Toch bedankt voor de reactie.
Oeh dan werkt het pvast iets anders dan ik gewend ben :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters