Toon posts:

Computer Reboot om niets!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Mijn computer

Pentium 3 1000mhz
2 x 128mb
WD 40 gig
Nvidia Geforce 2
NEC 3500AG

valt bij het opstarten uit, maar ook als je onder windows werkt op momenten dat je het niet verwacht. Dit is wel minder na de nieuwe voeding, maar doen het nog steeds :S

Wat heb ik gedaan

Een nieuwe voeding aangeschaft 350 watt ipv 125 watt
Memtest86 uitgevoerd zonder errors
Schijf diagnose uitgevoerd met prog van WD zelf, geen problemen ondervonden.
SiSoft Sandra 2005 er overheen gehaald en geeft geen errors!

Ik zie het niet meer zitten. Wie heeft hier nog een helder moment over. Heb de FAQ al doorgespit, maar heb dat volgens mij al aardig geprobeerd.

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
wake-up on "iets" aan staan? bv wake-up on lan?

Verwijderd

Elco's op mobo rot?

Verwijderd

Hij reboot tijdens laden van Windows of een of ander random event. Niet dat hij uitstaat en dan gaat booten.

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Vermoedelijk krijg je een kerneldump oid en staat de instelling aan dat je PC dan herstart moet worden. Dit wordt over het algemeen veroorzaakt door hardware falen, maar kan soms ook aan software liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows al 2 keer opnieuw geinstalleerd

Zonder en met drivers wat niet mocht baten.
Elco's op moederbord gaar? Hoe zit dat? Heb al wel aan het moederbord zitten denken, maar heb geen id waarom die zomaar gaat rebooten terwijl hij het soms best voor een uurtje of 4 vol houd?

Als de pc uit staat gaat ie niet rebooten :D

Verwijderd

Topicstarter
Op wat voor socket zit zo'n P3 1000mhz eigenlijk?
Het ziet er anders uit dan mijn recht opstaande slot 1 P2 500mhz

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-07 07:20

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:49:
Op wat voor socket zit zo'n P3 1000mhz eigenlijk?
Het ziet er anders uit dan mijn recht opstaande slot 1 P2 500mhz
Socket 370 AFAIK

Verwijderd

Had hiervoor ook een s370 mobo met een Celeron 1200 erop. De helft van de elco's stonden bol, en 2 waren er helemaal open geknapt. Die reboote dus ook op de gekste momenten.

Verwijderd

Topicstarter
Zal eens kijken op mijn Mobo!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

Je ziet ook niets staan in de eventlog?

United we stand, and divided we fall

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
Is je pc geaard?

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Wat voor merk voeding heb je aangeschaft :? en nieuw/2e hands?
Ik vraag dat omdat je zegt dat de reboots minder zijn geworden nadat je de voeding had vervangen B)

• MaximumPower
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-04 12:05
Dit vind ik een hele goeie opmerking. Ik spreek uit ervaring want de meest vreemde dingen kunnen er optreden als je pc niet geaard is en je nooit eens de stekker uit het stopkontakt haalt. Mocht je pc dus niet geaard zijn haal dan de stekker uit het stopcontact en wacht een minuutje of zo, tijdens dit wachten de power-on knop van je pc een keer indrukken zodat alle aanwezige spanning op je moederboard weg is, daarna maar weer proberen of het heeft geholpen... maar beter is om je pc altijd op een geaard stopkontakt aan te sluiten natuurlijk, lees verder...

Een pc zonder randaarde is niet goed voor je hardware, daar alles onder een minimale lekspanning staat van 110 volt. Alle hardware waar een geschakelde voeding inzit heeft ten alle tijde randaarde nodig. De spanning op de kast word veroorzaakt door het netspannings filter welke 2 condensatoren naar de kast aarde heeft zitten, zonder die aarde werkt je voeding ook niet geheel zo als het zou moeten qua netfiltering met de eventueel bijbehorende vreemde verschijnselen. Zonder de aarde komen er halve perioden netspanning op je kast en op alles wat er aan en in je pc aangesloten is.

Sommigen zeggen de stekker omdraaien maar dat helpt in ieder geval niet, aan de cv of waterleiding alleen in geval van nood en na het meten of deze aarde wel in orde is, een echte aarding is altijd de beste optie maar niet iedereen kan dit zelf vakkundig aansluiten.

[ Voor 40% gewijzigd door MaximumPower op 09-04-2005 19:42 ]

Minimum to the MaximumPower!

Verwijderd

Topicstarter
blizt schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 18:52:
Je ziet ook niets staan in de eventlog?
Ik zie steeds melding 5 en 11 mbt tot Atapi en Disk met een rood kruisje, maar weet niet wat ik daar mee moet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de kast open en heb in ieder geval 3 elco's die een lading rommel (roestachtig) op de elco's hebben liggen. en 1 die nogal van zijn plek lijkt te zijn geblazen :S Zit ineens een beetje scheef en erg dik....

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:33

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 19:56:
Ik heb nu de kast open en heb in ieder geval 3 elco's die een lading rommel (roestachtig) op de elco's hebben liggen. en 1 die nogal van zijn plek lijkt te zijn geblazen :S Zit ineens een beetje scheef en erg dik....
Dan heb je twee opties.

Moederbord vervangen, misschien kun je nog wat met de fabrikant regelen.
Elco's vervangen, er zijn fabrikanten die je een heel setje elco's opsturen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
Euhm maar kan mijn probleem daar de oorzaak in vinden?? Dat vind ik wel erg belangrijk om te weten

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 14:28

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 20:02:
Euhm maar kan mijn probleem daar de oorzaak in vinden?? Dat vind ik wel erg belangrijk om te weten
Een grote kans denk ik ;)

Zowiezo zou het een goed iedee zijn het moederbord of de elco's te vervangen :)

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:56
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 20:02:
Als je elco's bol staan, of er zit prut op de bovenkant (lek) dan is je mobo zoiezo aan vervanging toe. Want ook al is al het andere wel goed dan zal hij nog steeds instabiel zijn. Het kan zelfs zijn dat je mobo na een tijdje er helemaal mee stopt.

Erg veel verstand heb ik niet van de functie van de elco's maar ik zou je mobo/elco's maar vervangen voordat je andere hardware molt als je mobo dalijk doorbrandt.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Pagina: 1