Toon posts:

[Fx5700LE] Presaties

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn FX5700LE 128 mb videokaart geeft tegenvallende prestaties. Ik haal met moeite 1400 3marks(03 welteverstaan) en die lijkt mij dan ook niet helemaal kloppen. Ik heb de nieuwste drivers van de nVidia site (71.84 geloof ik). Ik kan spellen, zoals GTR, niet op 1024x768 op high details spelen. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen??? Of is dat gewoon zo bij deze kaart? Deze kaart zat bij het systeem inbegrepen
Volgens Everest: GPU: 200 MHZ, ramdac: 400 mhz; geheugenbus: werkelijk kloksnelheid: 160 mhz (ddr).

Bedankt!

[Verdere specificaties: AMD64 3500+; 2x512 MB Corsair DDR3200, Asus A8V Deluxe, wifi-G]

Verwijderd

Topicstarter
O ja, ik gebruik Windows XP (gwoon 32-bits) Prof

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
moederbord drivers geinstalleerd?

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 23:33

DesertShooter

Afgekickt

Dat is wel normaal :( in mijn (2e) systeem zit een XFX Fx5700le, die 300 ( :P ) 3dmark05 haalt, en ongeveer 1500 3dmarks03 haalt :P. Vrijwel normaal dus. Maar ik speel er gewoon doom III, HL2, FarCry en NFSU2 op, dus :) >:) (niet op de hoogste kwaliteit natuurlijk :P )

Verwijderd

Topicstarter
Owh, ik vond nl. behoorlijk tegenvallen

@bigfoot: je bedoelt de chipset (VIA dus), ja en wel de nieuwste van de via site

Verwijderd

T zijn gewoon zuigkaarten. Had zelf de 'gewone' FX5700 met 256mb, maar me Ti4600 is veel sneller 8)7
Mis alleen DX9 maar daar kan ik mee leven

Verwijderd

Topicstarter
BTW, 't is off-topic, ik weet 't

Zag net bij Asusupdate, dat er een nieuwe beta versie voor de bios beschikbaar was ftp://ftp.asus.de/pub/ASU...o/A8V_Deluxe/1011__07.zip
Als iemand 'm wilt submitten :-P

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
is helaas een normale score voor die kaart, hij is gewoon niet sneller dan dat

je zou em natuurlijk wel een stukje kunnen overclocken, dat zou em wel ietsjes sneller maken

Verwijderd

Topicstarter
owh, en tot hoever zou ik kunnen gaan [wil wel de zekerheid dat 't blijft werker] met de standaardkoeler e.d., zou dit verschil ook te merken zijn?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm de FX5700 is dertegen sneller als de FX5600 maar... zeker DX9 games willen nog wel eens zwaar vallen op de 4 arme FX pijplijntjes.... ( FX is zwak in DX9 )

Dus eyecandy lager ..dan valt het meestal wel te spelen!

There is no place like ::1

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hoever je kan gaan met oc'en weet ik niet want bij oc'en zijn er geen garanties, wat je kunt doen is de core en mem iets verhogen dan testen met een 3dmark03/05 of je geen artifacts krijgt

als het goed gaat en je krijg geen artifacts (zoals blokjes of puntjes, gewoon dat het er niet meer uitziet zoals het hoort) dan kun je nog een stukje hoger gaan, en dan loop je vanzelf een keer tegen de max aan en krijg je artifacts, dan zet je em 1 stapje lager, test nog een keer en dan ben je klaar

nou zal je kaart nog geen snelheids monster worden maar je kan em op die manier wel een stukje sneller krijgen dan dat ie nu is :)

Verwijderd

swampy schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:32:
Mmm de FX5700 is dertegen sneller als de FX5600 maar... zeker DX9 games willen nog wel eens zwaar vallen op de 4 arme FX pijplijntjes.... ( FX is zwak in DX9 )

Dus eyecandy lager ..dan valt het meestal wel te spelen!
Mjah de FX5600 vind ik nog wel mee vallen...

toen ze net uitkwamen kreeg ik uhm voor 100€, Nieuw, Garantie... uit Winkel (dus alles legaal :P)
ipv een Ti4200.... :P

Albatron FX5600P 128MB

bij 3Dmarks03 haal ik tegen de 2900 ongeveer... dit is wel op 390/650 ipv 325/500 (core/mem) :)

en Far Cry speelt lekker, NFSU speelde ook lekker (ben CD kwijt :X |:( ) 800*600 op High @ Far Cry, 4*AF... ziet er gelikt uit voor zo'n "Budget" kaartje...

Anyway ontopic...

als je je Core/Mem verhoogt naar de echte FX5700 Snelheden ipv de LE snelheden... en alles probeert zohoog en goed mogelijk in te stellen *AGP8x, AF AA etc... lagere res, maar ziet er zelfde of beter uit...!!* moet het te spelen zijn lijkt mij zo :) }:O

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het ligt er natuurlijk ook aan of je een 64 bit of een 128bit 5700LE hebt. Een vriend van mij heeft de asus 5700le GE en die haalt rond de 2200 in 3dmark2003 (zonder ovrerclock). (met een Athlon XP 2000+,512MB)

[ Voor 5% gewijzigd door o rey op 10-04-2005 11:17 ]

Verwijderd

owh jah... dat gezeik heb je ook nog jah....

64 is de helft van 128 *ja ik kan ook rekenen ....*

hmmmmz let's hope dat hij de 128Bits heeft... denk het niet though...

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:50
Hmm, steel jij je hardware dan normaal gesproken?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Tja, zon miskoop heb ik ooit gedaan met mijn 5500 128 MB(PC broertje)

Stond op de nvidia site dat deze 128 bits geheugen had. Eenmaal die kaart thuis van XFx bleek dat deze 64 geheugen had. Ik kan alles op de hoogste details spelen maar als ik in mijn reso boven de 640*480 ga gaat de framerate drastisch omlaag. Deze heeft op 500Mhz maar 4 GB/s bandbreedte. Tegen 30GB/s van mijn 6800le op 900 mhz(256Bits bus). Bij deze kaart helpt het vooral textures te verlagen. Als ik op 1280 speel met 30 FPS en ik gooi 4*AA en 4*AF erbij blijft de framerate gelijk.

Waarom heb je trouwens een 5700 gekocht? het klinkt alsof je de kaart pas net hebt.....was dan voor een 6200 gegaan......kost evenveel is vele malen beter.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enige idee hoe ik de temperatuur van mijn videokaart kan zien? FX5700LE. Wat zijn normale temperaturen en wat is een MAX temperatuur

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 13:47:
Heeft iemand enige idee hoe ik de temperatuur van mijn videokaart kan zien? FX5700LE. Wat zijn normale temperaturen en wat is een MAX temperatuur
Heheheh ik denk niet dat je op die kaart een tempratuur sensor hebt..Maar uhh R9700 kopen? >:)

Verwijderd

Van welk merk is die 5700LE?

ik heb een Pointofview 5700LE met 256 MB (128 bits, gpu standaard op 250mhz, memory op 400mhz(=2*200), dual ramdac ook 400mhz)
(pc: AMD XP 2600+ @ 2,2 ghz, 1GB DDR, mb: A7N8X deluxe)

aan deze standaardwaarden haalt hij een 3D marks 03 score van 2038

ik heb hem overklokt (ondertussen wel een Coolermaster Coolviva cooler op gemonteerd) tot:
GPU : 420 mhz
RAM: 498 mhz(om de een of andere reden wil hij de 500 niet halen :?

en nu haalt hij een 3D marks '03 score van 3177

over de temperaturen: met standaardcooling geraakte de GPU tot 370 mhz.
de 5700LE heeft bij mijn weten geen temperatuurssensor, omdat het een budget kaart is(de 5700 heeft dit normaal gezien wel)
met mijn coolviva blijft hij zelfs met de hoogste oc ijskoud. Ik zou al een voltmod(of bios update naar gewone 5700) moeten doen om hem sneller te krijgen, maar omdat ik de kaart ook gebruik om te VJ'en vind ik dit het risico op instabiliteit niet waard.

dus mijn raad @997C2S :
overclock je GPU maar gerust tot ergens in de 300 mhz, zelfs met een zwak stock-coolertje zou een NV36-chip dat aan moeten kunnen. over je geheugen: kijk eens welke code er op je geheugenchips staat. op de website van de fabrikant van het DDR zou je de maximum clock snelheid moeten kunnen vinden.(bij mij was dat HYNIX)

Verwijderd

Kan je bij deze kaart met riva tuner ook wat vertexshaders en pipelines openen denk je? Of heeft deze er fysiek maar 4?

Het is niet voor mij maar voor een kennis die interessa had om de kaart iets meer kick te geven zeg maar...alle beetjes helpen lijkt me want hij speelt er BF2 op...alles op low natuurlijk maar goed...ik had beloofd om het een en ander uit te zoeken voor hem.

Hij heeft de FX5700LE 128Mb bij de weg...

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

lolz@phoenix helaas heeft de FX5700 dus echt maar 4 pijplijnen... het is geen 5900 of afgeleide!

There is no place like ::1

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beetje nutteloze trap van een oude topic. Of gewoon ranzige topickaping :o

Een inactieve oude }:O dien je alleen te schoppen indien je iets nuttigs toe te voegen hebt. "Ik heb ook een vraag erover" is niet iets waar een ander wat aan heeft...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.