Toon posts:

Hoge uploaddemping op ADSL lijn, wie zijn schuld?

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin een beetje schijtziek te worden van Demon/BBNet/KPN, ik wordt iedere keer van het kastje naar de muur verwezen, en daar wil ik nou einderlijk na ruim een half jaar vechten tegen hun wel eens opgelost hebben. Ze hebben mijn frustratiegrens onderhand wel berijkt, overstappen naar een andere ISP heeft zeer waarschijnlijk geen zin, dit ivm dat ik denk dat het koper wat ons huis binnen komt niet meer goed is.

Omschrijving van het probleem:
Als ik iets ga down/uploaden met verschillende programma's dan valt mijn internet verbinding op een gegeven moment uit (na 10 minuten + ramdom tijd van 0 tot 10 minuten).

Het probleem ondervind ik als ik ga downloaden/uploaden met:
• BitTorrent
• Kazaa Lite
• DC++
• LimeWire
• FTP
• HTTP denk ik ook, daar download ik alleen kleine files mee, dus dat weet ik niet zeker.

Wat heb ik al geprobeerd:
Ik zal het probleem zo goed mogelijk proberen te omschrijven, maar omdat ik niets gelogged heb van de gesprekken met OA Demon/KPN kan ik iets vergeten zijn.

In het begin (6 maanden geleden) dacht ik dat het mischien aan mijn interne netwerk zou liggen, dus ik heb ALLE UTP kabels vervangen door SFTP kabels (had een rol over op mijn werk), deze zijn volgends de Cat5E standaard aan de netwerkdozen gepatched en ook het Patchpaneel is goed aangesloten (dit doe ik oa voor mijn werk, dus dat het goed is weet ik zeker).

Hierna bleek het probleem nogsteeds te bestaan, dus opnieuw contact opgenomen met Demon om te kijken of ze het probleem ergens kunnen vinden. Er kwam uit dat mijn modem een hoge "Upload demping" had, en dat zou waarschijnlijk komen door mijn bekabeling vanaf het ISRA naar het modem. Ik was er echter zeker van dat dit het probleem niet kon zijn, omdat KPN vroeger (lees 10 jaar geleden) met gemak over 2 draden (1 paar dus) in DIKKE grondkabels al 1gbit kon gooien (over kabels zonder twist dus, kwestie van zorgen dat er veel andere draden tussen zitten). Ik heb toen voor de zekerheid maar mijn bekabeling vervangen, en alles nog netter aangesloten dan het al was (vanaf ISRA staat mijn modem dus 50cm verderop, met originele kabel die ik van Demon gekregen heb).

Het vervangen van de bekabeling mocht het probleem echter niet tackelen, dus ik ben weer aan het bellen gegaan. Iedere keer dat ik belde kwam toch weer terug dat ik een "hoge upload demping" zou hebben, dus ik moest weer verder gaan zoeken.

Ik had sowieso mijn vraagtekens over het ISRA punt wat ik in huis had liggen, dit was nl een ISRA uit de jaren '40 / '50. De grondkabel komt bij ons thuis links van de voordeur binnen (vanuit binnen gezien), op een gegeven moment stopt de stalen bescherming (tegen doorsteken met een schep enzo) en liep de kabel verder naar ongeveer 1.5meter boven de grond. Daar zat een "buisje" wat dikker was dan de kabel zonder staal (zeg een doorsnede van 2cm), hieruit kwam een draadje wat mijn telefoonkabel was. Aan dat draadje had ik netjes een RJ11 connector gemaakt, vanuit daar ging hij direct mijn splitter in, en weer met een kabel naar mijn modem (bijde kabeltjes waren 15 a 20cm lang).

Ik kreeg van een van de Demon support medewerkers de tip om KPN een lijnmeting te laten doen bovenop de xDSL meting die Demon kan doen. Daaruit kwam dat de lijn in een perfecte staat zou verkeren (gezien dat ik tijdens het telefoneren geen storing heb). Ik vertelde KPN dat ik problemen had met het ADSL signaal en ook mijn vraagtekens had over mijn ISRA. Ze hebben toen een KPN monteur langs gestuurd (zelfde dag nog :D ). Die heeft mijn "oude" ISRA vervangen door een nieuw ISRA (een kastje waar direct een RJ45 uit komt, ipv buisje+draden+RJ11 connector). Het oude ISRA bleek net als de grondkabel van lood te zijn. De grondkabel is opgevuld met hars/vet (ofzoiets), daarin zitten vier draden, die omwikkeld zijn met papier/linnen en dus helemaal doordrenkt zijn met hars/vet. Het oude ISRA was ook gevuld met het zelfde materiaal, echter zat daar een koppeling in tussen grondkabel en "normale" kabel.

Huidige configuratie:

ISRA/DSL:
  • ISRA RJ11 -> wit kabeltje van demon (15 a 20cm) met RJ11 -> splitter "LINE"
  • splitter "DSL" -> wit kabeltje van demon (15 a 20cm) met RJ11 -> ZyXEL Prestige 650R-31
  • splitter "PHONE" -> kabeltje van 30cm met RJ11 -> rest van huis, rest NVT
Ethernet:
  • ZyXEL Prestige 650R-31 -> 20cm Cat5 kabel -> WCD -> 20 meter SFTP kabel -> patch poort 1
  • Patch poort 1 -> 1 meter patch kabel -> 3Com SuperStack II 3000 Switch (12 poort 100mbit switch + glasvezel).
  • De rest boeit niet zo veel, gaat allemaal met SFTP naar die patch en 3Com Switch
Hoge upload demping:
Uit veel gesprekken met Demon blijkt iedere keer weer dat ik een hoge upload demping heb, wat het exact inhoud weet ik niet, maar wat ik er van begreep was het volgende:
Het verschil tussen ruis en data die dat ze op het DSLam(?).
Deste sterker de ruis is deste zwakker het DSL signaal zal worden natuurlijk.

Ik draai MRTG om via SNMP stats uit mijn Switch te trekken, hier een plaatje op het moment dat mijn lijn er uit valt:
Afbeeldingslocatie: http://zooi.kingofdos.com/demon/10.0.0.100_101-day.png
Om 1 uur s'nachts viel dus mijn internet uit.

Verder krijg ik wel iets aan stats uit mijn router over de DSL status:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Upstream:
    noise margin upstream: 8.0 db
    output power downstream: 12.0 dbm
    attenuation upstream: 10.0 db

Downstream:
    noise margin downstream: 30.5 db
    output power upstream: 0.0 dbm
    attenuation downstream: 19.0 db

Ik heb twee files met verschillende data voor de mensen die er mischien iets mee kunnen:
DSL Status: Geen internet
DSL Status: Internet

Extra:
Vanwegen de hoge upload demping heeft Demon support al wat aanpassingen gedaan in mijn router (via mij dus). Denk aan direct zonder splitter testen of het werkt, maxtonelimit aanpassen via cli @ router, en meer dingen.

Volgends deze website zit ik op een afstand van 827 meter.
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 827 meter.
Wat nu?
Ik moet as maandag mijn router opsturen naar Demon, zodra ik een track/trace nummer heb dan moet ik dat doorbellen naar Demon. Dan krijg ik de zelfde dag nog een nieuw modem/router toegestuurd.

Ik heb op een of andere manier het gevoel dat ik niet echt geholpen wordt, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. Ik ben het "kastje naar het muur" effect tussen Demon en KPN wel zat. Demon geeft KPN leuk de schuld "hun lijn is slecht", KPN vind mijn lijn goed en het bellen gaat ook perfect. Dus het ligt volgends KPN bij demon. Aarg |:(

Iemand enig idee waar ik nog zou kunnen kijken? Of watvoor gekke acties ik kan uitvoeren om bijvoorbeeld een nieuwe grondkabel over 827 meter te laten trekken? :9 ;)

[edit]
Het gaat dus om een ANOLOGE lijn, met een 2048/1024 abbo van Demon.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 22:12 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 16:45
1. Je hebt analoog? (Zie ik namelijk nergens staan)
2. Heb je ook al eens een andere modem geprobeerd???

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
DJSmiley schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:19:
1. Je hebt analoog? (Zie ik namelijk nergens staan)
2. Heb je ook al eens een andere modem geprobeerd???
Zo te zien is het annexA inderdaad aan de gebruikte kanalen. Ander modem mag ik hopen dat die al uitgesloten is als storingsoorzaak. Deze testen op een andere lijn of een andere (waar je zeker van bent dus niet uit de doos nieuw) op deze lijn zelfde probleem?

Even helemaal naar 't begin. Is het wel je DSL sync die wegvalt? 'k Vind je waardes op je lijn nou niet echt bijzonder afwijkend of 'hoog' eigenlijk.

Gezien deze DSL Status: Geen internet link die je geeft heb je nog gewoon een IP en ook een DSL sync (al ruim 100 uur). Net zo lang zelfs als je modem al aanstaat zelfs.

Even letterlijk antwoord op je vraag over "wie zijn schuld": 't Is niemand zijn schuld. 't Is jij als consument die een verbinding via Demon naar 't internet bestelt. De fysieke DSL aansluiting wordt via BBned geleverd blijkt hier. KPN beheert en onderhoudt het kopernetwerk waar BBned een ader van gebruikt voor DSL samen met KPN (linesharing). KPN zorgt dat de koperlijn voldoet aan bepaalde grenzen zodat telefonie mogelijk is.

Geen garanties verder over de lijnkwaliteit voor DSL (hogere frequenties dan telefonie). Als ze nu je snelheid eens op 512/256 terug zetten werkt het prima waarschijnlijk (als het probleem echt je signaal is). 't Is niet gezegd dat je 8064/1024 moet kunnen halen persé omdat een postcode controle zegt dat je hemelsbreed op X afstand van de nummercentrale woont. Soms heb je gewoon dikke pech en is een bepaalde snelheid gewoon niet haalbaar.

Nogmaals, jou lijn ziet er niet beroerd uit op de informatie die je geeft.

edit:
ik lees het zojuist nog eens door...

Dit viel eigenlijk nu pas op.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 16:58:

Omschrijving van het probleem:
Als ik iets ga down/uploaden met verschillende programma's dan valt mijn internet verbinding op een gegeven moment uit (na 10 minuten + ramdom tijd van 0 tot 10 minuten).

Het probleem ondervind ik als ik ga downloaden/uploaden met:
• BitTorrent
• Kazaa Lite
• DC++
• LimeWire
• FTP
• HTTP denk ik ook, daar download ik alleen kleine files mee, dus dat weet ik niet zeker.
Je hebt je ZyXEL modem als router staan. Je geeft hier een hele lijst van applicaties (de P2P software) die enorme hoeveelheden TCP connecties tegelijk naar verschillende hosts opent. Kan best zijn dat je ZyXEL (NAT router) hier een probleem van maakt. Komt vaker voor met routers dat ze een bepaalde bovengrens hebben wat betreft P2P en connecties tegelijk.

Heb je het probleem ook als je modem in bridge (terug) zet met één PC direct op je modem?

[ Voor 119% gewijzigd door bjck op 09-04-2005 17:43 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is het allerbelangrijkste:
bjck schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:19:

KPN zorgt dat de koperlijn voldoet aan bepaalde grenzen zodat telefonie mogelijk is.
Als blijkt dat de kwaliteit van jouw koperdraad gewoon niet goed genoeg is om jouw adsl lijn storingsloos te hebben, dan kan er gewoon niets aan veranderd worden. Dit is dus gewoon overmacht. KPN gaat niet een nieuwe koperdraad trekken om je adsl signaal beter te maken... Je kan er dan wel 100keer schijtziek van worden, maar dit is gewoon niet iemands "fout", dit is gewoon zo en daar kan blijkbaar niets aan gedaan worden.

je aanspreekpunt is overigens Altijd je provider / adsl leverancier, niet kpn. Als zij een probleem hebben om de juiste kwaliteit te leveren, dan is het absoluut niet netjes dat zij jou naar kpn laten bellen om het te regelen. Dat is alsof je naar de boer moet bellen omdat de albert heyn geen melk op voorraad heeft. Ik vind het netjes dat kpn alsnog je ISRA heeft vervangen, in principe hoeft kpn als telefonieleverancier dat niet te doen in opdracht van jou (telefonieklant). BBned moet het zelf onderling met kpn oplossen als hun telefoonkabel problemen op de dsl lijn van BBned veroorzaakt...
Ik heb op een of andere manier het gevoel dat ik niet echt geholpen wordt, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. Ik ben het "kastje naar het muur" effect tussen Demon en KPN wel zat. Demon geeft KPN leuk de schuld "hun lijn is slecht", KPN vind mijn lijn goed en het bellen gaat ook perfect. Dus het ligt volgends KPN bij demon. Aarg

Iemand enig idee waar ik nog zou kunnen kijken? Of watvoor gekke acties ik kan uitvoeren om bijvoorbeeld een nieuwe grondkabel over 827 meter te laten trekken?
Jahoor, gewoon nieuwe telefoonlijnen aanvragen, tot je er een hebt die wel een goede demping heeft 8-).

Misschien is downgraden naar een lagere snelheid een mogelijkheid?

[ Voor 31% gewijzigd door JvS op 09-04-2005 18:03 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bjck
JvS schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:58:
Dit is het allerbelangrijkste:

[...]

Als blijkt dat de kwaliteit van jouw koperdraad gewoon niet goed genoeg is om jouw adsl lijn storingsloos te hebben, dan kan er gewoon niets aan veranderd worden. Dit is dus gewoon overmacht. KPN gaat niet een nieuwe koperdraad trekken om je adsl signaal beter te maken... Je kan er dan wel 100keer schijtziek van worden, maar dit is gewoon niet iemands "fout", dit is gewoon zo en daar kan blijkbaar niets aan gedaan worden.

je aanspreekpunt is overigens Altijd je provider / adsl leverancier, niet kpn. Als zij een probleem hebben om de juiste kwaliteit te leveren, dan is het absoluut niet netjes dat zij jou naar kpn laten bellen om het te regelen. Dat is alsof je naar de boer moet bellen omdat de albert heyn geen melk op voorraad heeft. Ik vind het netjes dat kpn alsnog je ISRA heeft vervangen, in principe hoeft kpn als telefonieleverancier dat niet te doen in opdracht van jou (telefonieklant). BBned moet het zelf onderling met kpn oplossen als hun telefoonkabel problemen op de dsl lijn van BBned veroorzaakt...

[...]
Jahoor, gewoon nieuwe telefoonlijnen aanvragen, tot je er een hebt die wel een goede demping heeft 8-).

Misschien is downgraden naar een lagere snelheid een mogelijkheid?
Accepteren dat je iets niet kunt krijgen is soms moeilijk voor sommige :X

Maar goed, een nieuwe telefoonlijn aanvragen (erbij!) is mogelijk, die wordt geleverd op een andere koperlijn dan je huidige. Daar dan DSL op aanvragen en je hebt een andere lijn, wederom zonder garanties.

Ik heb heel erg het idee dat het helemaal niet in de koperlijn of signaal ligt in dit geval.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik heb ook precies hetzelfde probleem gehad vroeger. Bij mij was het zo opgelost. Ze hebben bij ons in de centrale (OTW, Oisterwijk) de DSLAM (ofzoiets, iig een Routerkaart) vervangen. Hierdoor was 's nachts om 6 uur het hele DSL netwerk van half Oisterwijk plat, speciaal voor mijn DSL verbindinkje :D

Vraag eens de monteur of hij een kijkje wil nemen in de centrale. Misschien dat daar dus het probleem zit.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:19:
Zo te zien is het annexA inderdaad aan de gebruikte kanalen. Ander modem mag ik hopen dat die al uitgesloten is als storingsoorzaak. Deze testen op een andere lijn of een andere (waar je zeker van bent dus niet uit de doos nieuw) op deze lijn zelfde probleem?
Het is idd een anologe telefoonlijn. Een ander modem krijg ik (waarschijnlijk) dinsdag binnen, van Demon, dus dan is dat iig uitgesloten.
Even helemaal naar 't begin. Is het wel je DSL sync die wegvalt? 'k Vind je waardes op je lijn nou niet echt bijzonder afwijkend of 'hoog' eigenlijk.
DSL sync lampje valt wel weg, dus dat mijn router dat niet netjes meeneemt in de uptime van de DSL. Ik denk dat het gewoon de uptime van het "WAN" poortje is, en niet van de LINK status.
Even letterlijk antwoord op je vraag over "wie zijn schuld": 't Is niemand zijn schuld.

[..knip..]

Geen garanties verder over de lijnkwaliteit voor DSL (hogere frequenties dan telefonie).
Ik weet dat ze daar geen garanties op geven, het is alleen de max vanaf hun kant, wat ik haal is daar niet op van toepassing. Ze zijden ook adhv de uploaddemping dat ik een 8mbit waarschijnlijk niet haal. Ik heb zelf een 2048/1024 adsl lijn (vergeten te vermelden, slim :X ).
Heb je het probleem ook als je modem in bridge (terug) zet met één PC direct op je modem?
Ja het probleem blijft bestaan als ik hem in bridge zet, dus aan de router functie van mijn modem/router ligt het niet.
JvS schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:58:
Demon laat mij kpn helemaal niet bellen, dat is een actie die ik zelf uitvoer omdat ik "zelf" twijfels had over "dat ISRA uit het stenen tijdperk". Alles wat ik zelf kan testen/vervangen om het werkend te krijgen is altijd versnelling van het proces.

Keuze:
1) Ik -> Demon -> BBNet -> KPN
2) Ik -> KPN

Wat is sneller, zeker gezien mijn ISRA ;)
WiNlUx schreef op zondag 10 april 2005 @ 14:40:
Ik heb ook precies hetzelfde probleem gehad vroeger. Bij mij was het zo opgelost. Ze hebben bij ons in de centrale (OTW, Oisterwijk) de DSLAM (ofzoiets, iig een Routerkaart) vervangen.
Mja, als Demon dit via BBNet regelt (of hoe ze het ook doen), mogen ze van mij, maar dat is niet mijn kant van het verhaal, dat is in hun beheer, dus zoeken ze zelf maar uit. Ik verwacht gewoon een goed signaal op mijn lijntje, en ik verwacht ook alleen support tot mijn ISRA, hoe ik het daarna verder zelf aansluit is mijn probleem. Werkt het niet dan zoek ik natuurlijk eerst bij mezelf ;)

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 19:27:

[...]

DSL sync lampje valt wel weg, dus dat mijn router dat niet netjes meeneemt in de uptime van de DSL. Ik denk dat het gewoon de uptime van het "WAN" poortje is, en niet van de LINK status.

[...]
Meerdere ZyXEL type en firmware versies die ik hier gezien heb gaat in het web status scherm die tijd echt op 00:00:00 als je linesync verbreekt (even stekkertje eruit halen).

Zelf geef je ook in je link de volgende informatie (Bron):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
System Stats:
        System up Time:  103:50:05
        CPU Load: 0.78%

WAN Port Statistics:
            Link Status: Up
            Upstream Speed: 864 kbps
            Downstream Speed: 2048 kbps

Node-Link   Status      TxPkts      RxPkts      Errors      Tx B/s      Rx B/s      Up Time
            1-ENET      Up      1714875     1662238     0       0       0       102:42:18

en daar bij:

code:
1
2
3
4
5
6
7
WAN Info:
    WAN Information

IP Address: 82.161.xx.xx
    IP Subnet Mask: 255.255.254.0
    Default Gateway: 82.161.xx.xx
    VPI/VCI: 0/ 35

Je hebt gewoon nog een IP adres. Je lease is nog geldig, je hebt linesync je kan blijkbaar alleen geen verkeer genereren om welke reden dan ook (kunnen er nog legio zijn). Een van de is modem niet helemaal in orde.

't Lijkt hierdoor dat het echt niet je DSL sync is die wegvalt. Zeker een signaal dat 102:42:18 up is lijkt mijn inziens verre van instabiel..
ZyNOS F/W Version: V3.40(GT.3) | 9/9/2003
Was daar niet een nieuwere van? Die eens testen?

[ Voor 58% gewijzigd door bjck op 10-04-2005 19:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment dat ik die gegevens heb opgeslagen had ik totaal geen internet meer, het DSL lampje was "uit" en ik had nog wel een ipadres. Als ik die zou gaan renewen dan valt die natuurlijk weg. Ik denk dat de ZyXEL het adres op het moment van copy/pasten van die data nog niet verloren had. Ik heb ook vaak zat gehad dat het IPadres wel wegvalt.

Over die uptime van 102:42:18 (dagen/uur/minuten? uur/minuten/seconden?), dat is onmogelijk, omdat ik hem vaakzat gereset heb/uitgegooit. Dus daar klopt niets van :X
Het kan komen omdat ik mijn configuratie via ftp heb gedownload voordat ik hem een reset2factorydef. heb gegeven (zodat ik makkelijk terugkan). Die is dus ook weer geupload.

Ik zal zo even een firmware update doen, mischien is het probleem daarmee wel opgelost.

• bjck
System up Time: 103:50:05
Node-Link Status Up Time
1-ENET Up 102:42:18
Stond toch al zo'n 4 dagen aan blijkbaar en je lijn was in die 4 dagen niet onderbroken geweest. Test het zelf even of die teller op 00:00:00 gaat als je telefoonlijn even eruit haalt (voor minuut ofzo).

Als je zo'n topic opent, met een tekst waar ik lees dat bijna alles geprobeerd is en je ten einde raad bent bijna maar eigenlijk nog bijzonder weinig essentiele dingen hebt uitgesloten of geprobeert is toch eigenlijk jammer. Had ook een hoop ergernissen aan jou kant kunne besparen.

Je plaatst een paar linkjes naar moment opnamen waar je wel en geen internet hebt, nu geef je zelf aan dat die gegevens die je zelf plaatst over de 'geen internet' situatie onjuist zijn. Firmware had je zelf ook nog niet up-to-date gebracht.

Opload overigens na het upgraden van firmware niet een configuratie die je van een oudere firmware hebt bewaard! En doe altijd na het upgraden van firmware (ook downgraden) een reset-to-factory-defaults.

[ Voor 60% gewijzigd door bjck op 10-04-2005 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vertel mij dan eens welke "essentiele" dingen ik niet heb uitgesloten? Buiten de firmware en DSL Uptime? Dat hij op dat moment de uptime niet geupdate heeft daar kan ik niets aan doen, dat doet mijn router. Ik geef dus helemaal niet aan dat "alle" informatie niet klopt, alleen de uptime vond ik wat "raar".
Ik heb de DSL lijn er voor de grap eens uitgehaalt, de uptime veranderd nu dus wel (het is btw uur:minut:seconden). Maar ik weet zeker toen het internet er uit lag heb ik de router ook "uit" gehad (in de zin van stekker er uit), dus dat maakt het "vaag".

Ook is er pas sinds 22-03-2005 een nieuwere firmware beschikbaar (dus ongeveer 3 weken). Ik heb het probleem dus al 6 maanden, en heb al verschillende keren gekeken naar updates, dat ze er nou wel zijn had ik dus niet gezien, anders had ik dat megenomen in mijn test.
Het gaat om de firmware: Prestige 650R-31 - V3.40(GT.4)C1(Standard). Mijn huidige is V3.40(GT.3).

offtopic:
Niet aanvallend bedoelt, gewoon als vraag he ;)

• bjck
* bjck valt je ook niet aan, ik constateer alleen en zeur door.
V 3.40(GT.4)C0 | 12/12/2003
V 3.40(GT.4)C1 | 02/28/2005
(Bron: .pdf release informatie)

In de C1 is alleen een MAC adres aangepast, verders geen modificaties. De versie is er al dus vanaf einde 2003 ;)

Je system uptime is na het herstarten van je modem altijd weer 00:00:00. Laat je modem eens een lange periode aan en kijk of ook de ENET uptime nu "UP" blijft en de tijd niet opnieuw begint met lopen wat een onderbreking op je linesync inhoudt.

We zijn nog aan het begin, als dit nu vastgesteld kan worden dat het inderdaad je linesync is die wegvalt start de zoektocht naar de oorzaak en als die er is een oplossing.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 10-04-2005 22:30 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

WiNlUx schreef op zondag 10 april 2005 @ 14:40:
Vraag eens de monteur of hij een kijkje wil nemen in de centrale.
Dat zal 'ie alleen doen als meetwaarden daar een aanleiding voor geven. En dat doen ze in dit geval niet.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:03
Ik haak nog even in op de p2p programma's die jij draait. Hier bij van FAQ van E Mule Plus staan nog nuttige tips over o.a het aantal max gelijktijdige verbindingen: http://emuleplus.info/for...perlink=/FAQ/CommonTopics .

Ik heb deze tips met goed gevolg toegepast in het studentenhuis waar ik woon. We kunnen twee E Mule clients draaien (upload 10 kBytes/s) , een stream van N.E.C. bekijken en genoeg ruimte overhouden voor surfverkeer op 3200/768. :7

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-02 14:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Niet heel erg inhoudelijk, maar als je met FTP er ook uitklapt zal het iig niet aan je max concurrent connections liggen lijkt mij ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-02 11:38
Ik heb ook Demon en "uiteraard" KPN. Ik heb ook enige tijd last gehad van wegvallende connecties. Bleek uiteindelijk toch aan mijn modemrouter Netgear D834G te liggen. Na een"beta'' firmware upgrade was de connectie eindelijk stabiel.

Ik zou dus inderdaad eens proberen verbinding te maken door middel van een ander modem.

Emos

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad.
Exact dezelfde modem.

Na een aantal storingen bij de provider (stroomuitval etc.., plus werkzaamheden), had ik ook bij P2P proggies dat verbinding er helemaal uitknalde.

Alleen na een reboot van modem (en soms zelfs reset) kwam de verbinding weer up.
Dit dan meedere malen per dag.

Heb een lijnmeting aangevraagd.. , lijn was perfect.
Daarna gevraagd of ze de verbinding wouden resetten..., >> dat was de oplossing!
Heb nu al 8weken een stabiel signaal.

8192/1024 bij Uva DSl via BabyXL
snelheid : 850-890 down / 85-95 up (komt door modem.., die haalt geen 100)

Verwijderd

Topicstarter
Zucht, het ligt er dus niet aan of ik aan het internetten ben of niet, soms knalt hij er zelf al uit als ik alleen al "redelijk snel" image website's afzoek (met veel tabs open). Dus het heeft er niets mee te maken dat ik "meerdere" connecties open heb staan cq P2P programma's. Ik geef aan dat hij "ook" bij P2P uitvalt, maar ook bij FTP. Dus ga geen oplossingen geven voor P2P programmas, zoals het maximale aantal connecties verminderen, want ik weet heus wel dat je dat moet/kan instellen. Maar dat heeft er nu geen ZAK mee te maken.
Volgends mij is Koffie de enige die wakker is, het valt hem iig wel op :)

Ik heb het modem nog niet weggebracht, zodra ik thuis ben even een firmware update doen en kijken hoe hij vanavond draait.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nou een firmware update gedaan (druk gehad :+ ), dit maakt geen verschil aan de kant van Demon (nogsteeds hoge upload demping). Ik ga nou maar een test uitzetten met bittorrent (waar hij normaal dus mee op zn bek gaat). Kijken hoelang hij het vol kan houden :X
Sowieso morgen dat ding opsturen, krijg toch gratis een nieuwe.
Pagina: 1