[hetnet] webmail ophalen

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• w.janssen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Hoi,
Via webmail kan ik de mail niet ophalen van HetNet.
Systeem geeft aan "Bezig met laden"
Op andere systemen buitenshuis gaat het wel.
Bij HccNet gaat het ook op mijn systeem goed.
Wat kan de oorzaak zijn?
Xp sp2 met adsl verbinding.
NAV 2005 heb ik al in-en uitgeschakeld zonder resultaat.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:13
Pop up blokker?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Cache leeggooien van je browser?

• w.janssen
popupblokker uitgezet, geen resultaat.
cache van ie leeggemaakt, geen resultaat.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-12 15:38
Proxy?
NAV Scriptblocker?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Krijg je een foutmelding ofzo? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

tja .. je geeft wel erg summiere informatie, maar hier komt mijn 2 centjes:

de verzendserver van hetnet is mail.hetnet.nl .. dit is een SMTP server, en naar alle waarschijnlijkheid accepteert ie alleen maar van mensen met een IP adres van hetnet.nl .. kan het zijn dat jij GEEN ip adres van hetnet.nl hebt ?

de ophaalserver is ook mail.hetnet.nl, maar als je wilt poppen ook pop.hetnet.nl .. ophalen van je mail kan altijd, zolang je maar je inloggegevens weet.

dus effe in het kort:
Voor Het Net vul je in:
POP3 servernaam: pop.hetnet.nl
SMTP servernaam: <vulhierdeservernaamvanjouwnieuweproviderin>

als je geen andere provider hebt voor ADSL, maar gewoon hetnet.nl .. controleer dan of er ergens (op jouw computer of misschien wel op jouw modem) een port geblockt is.Van interesse zijn : 143/993 (IMAP/IMAPS) of 110/995 (POP3/POPS3) .. en port 25 om je mail ueberhaupt te versturen.

groetjes

edit:

ik zie net dat je 'webmail' gebruikt. Welke webmail ? Sowieso is 'webmail' maar een visuele frontend voor het (verstopte) achterliggende mailserver idee. Dus popupblockers aan en uit zetten op jouw computer zullen geen positieve invloed kunnen uitoefenen op de mailverbinding van de 'webmail' naar hetnet.nl. Die beinvloeden hoogstwaarschijnlijk alleen maar ports 80/443 (http/https) naar de 'webmail' server.

Ik denk echt dat het aan de serverinstellingen ligt van je webmail .. de instellingen voor het hetnet account bedoel ik dan. geef eens wat meer infomatie.

edit2: aangaande reptile .. ik had dus niet door dat het om de huiseigen hetnet webmail ging. in dat geval hoef je je dus geen zorgen te maken over de verbinding van webserver en mailserver.
als je een willekeurige andere webmail gebruikt om ook je hetnet mail op te halen, dan zul je dus wel je serverinstellingen moeten aanpassen.
enfin, mijn excuses voor de verwarring

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 11:35 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:15

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 10:55:
tja .. je geeft wel erg summiere informatie, maar hier komt mijn 2 centjes:
Templar, ik denk dat je poep praat :).
Als de TS de webmail van Het Net gebruikt (netmail.hetnet.nl) moet dat vanaf iedere locatie en IP kunnen. Als het niet lukt, ligt het niet aan Netmail maar aan de lokale instellingen. Popup-blockers, java(script), firewalls, etc.
Voor de TS: gooi nogmaals je cache leeg, verwijder cookies, zet firewalls, virusscanners en popup-blockers uit (of laat ze het hele hetnet.nl domein accepteren). Als dat niet helpt, kijk dan nogmaals bij je internet opties: beveiliging > op standaard zetten voor alle zones, geavanceerd > ook op standaard zetten. En probeer het dan nog eens.

Edit: nog effe gechecked: als je op het tabblad Security (Beveiliging) bij Internet de optie "Run ActiveX controls and plug-ins" op disable hebt staan (of als je firewall/popupblocker ActiveX blokkeert), krijg je inderdaad het "Bezig met laden..." scherm tot in de eeuwigheid. Zet die op "prompt" of "enable" (desnoods alleen voor Het Net) en je probleem is verholpen.

[ Voor 22% gewijzigd door Reptile209 op 10-04-2005 11:19 ]

Zo scherp als een voetbal!

• w.janssen
TP, middels outlook(express) gaat het goed.
reptile, ik ga toch eens checken bij het activex gebeuren.
Dus netmail(hetnet) en webmail(bedrijf....) blijft het systeem eeuwig laden.
Echter webmail via hccnet gaat goed.
Het betreft een systeem van een kennis en ik kan dus niet altijd alla minuut reageren.

• Mallemout
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 20:31
Hmmm, zit toch met enige verbazing te lezen, ten eerste hebben de servernamen niks te maken met de webmail/netmail optie, ten tweede omdat ik een servernaam mail.hetnet.nl zie staan. Als het werkt is het uiteraard mooi maar de pop server is idd pop.hetnet.nl maar de smtp server is mailhost.hetnet.nl.

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

Pagina: 1