[Exchange2k3] SMTP werkt niet vanaf de server waarop Exchang

Pagina: 1
Acties:

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05 18:37
Ik heb een probleem dat eigenlijk heel simpel moet zijn maar ik zie de oplossing niet en wordt er enigszins teureleurs van.

De situatie:
Win2k3 server (SBS pro) 192.168.0.2
Exchange 2K3 SP1
- SMPT connector (volgens de wizzard ingesteld)

Werkt als een zonnetje als ik de mailserver vanaf een andere PC probeer te bereiken d.m.v.
Telnet 192.168.0.2 25
Ik krijg mooi de mailserver te zien en kan een communicatie sessie starten.

Maar als ik de mailserver vanaf de lokale machine zelf probeer te bereiken dan krijg ik geen verbinding. Dit is op zijn minst lastig omdat de noodstroomvoorziening, snmp etc. ook vanaf deze machine mail willen gaan verzenden.

Er is door mij lokaal geen firewall geïnstalleerd (daarvoor er is er een aparte appliance).

Zoeken met "can not connect to exchange locally" op Google en de Kb van Ms heeft geen bruikbare resultaten opgeleverd. En ook hier op GOT heb ik nog geen bruikbare info gevonden.

Wie geeft een hint die naar de oplossing kan leiden :)

Hans van Zijl

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
hoe connect je naar je local host dan? telnet localhost 25 :? of op computername?

staat er toevallig antivirus software op die machine die het blocked :? (mcafee is notair om alles behalve outlook te blocken...)

A wise man's life is based around fuck you

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 09:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Soms ISA Server op diezelfde bak draaien ? Deze heeft namelijk expliciete filters voor local nodig.

Tijd voor een nieuwe sig..

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05 18:37
Koffie -> ISA server heb ik met opzet niet geïnstalleerd SBS pro heb ik alleen voor de licentie op SQL server :).

De 10 punten gaan dit keer naar Erik. McAfee 8.00 via protection Pilot met standaard instellingen deployed :( . Dat moet ik dus niet meer doen.

Overigens zowel telnet 192.168.0.2 25 als telnet localhost 25 als telnet 127.0.0.1 25 gaven hetzelfde resultaat.

Thanks guys, deze "fout" maak ik een volgende keer niet meer.

[ Voor 18% gewijzigd door jwpmzijl op 10-04-2005 02:29 ]

Hans van Zijl