Geforce 2 GTS oververhit?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
als ik quake 3 speel, of UT hangt hij na een tijdje. in quake3 hangt ie dan gewoon helemaal, maar in UT speelt de muziek nog gewoon door. kan voor de rest niks doen.
Is mijn geforce oververhit geraakt? of heeft het ergens anders mee te maken? heb agp 4x uitzetten en via agp driver in standaart mode installen al geprobeerd.....

-------------------
Mijn systeem:
Abit KT7
t-bird 800
256mb ram (spectek+samsung) p133
Creative Geforce 2 GTS
30,7 gb maxtor 7200rpm (Dmax plus 45)
SBlive
isdn kaart
digital de500 10/100 NIC
plexy 12/10/32
asus 50x
zip-100 ide

niewste bios
nvidia driver 6.49 en 6.67 geprobeerd.

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 08:48

BEVEL

s9.BeVeL

en hoe warm wordt dat ding dan?

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Klinkt als oververhitting (mijn v3 had precies dezelfde symptomen bij oververhitting).
Maar dit laat ik over aan de experts (uhm, denk dat mijn sig duidelijk genoeg is ;) )

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• sharkzor
Op dinsdag 09 januari 2001 20:08 schreef BEVEL het volgende:
en hoe warm wordt dat ding dan?
geen idee, zit geen temp sensor op (zover ik weet)

maar ik raakte hem net ffe aan, en hij voelde niet warm aan. kan natuurlijk dan nog geheugen zijn....

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

En het gekke is dus dat ik precies hetzelfde heb met mijn nieuwe Geforce. Alleen Q3 en dat soort 3d spellen. De asusdrivers zeggen dat het geval 45 graden warm is etc. Mijn systeem is een BX bordje met pIII-800 erop. AGP-divider heb ik niet, maar ik overklok hem ook niet. Terugklokken naar 180 MHz heeft ook niet veel zin. Ik vermoed zelf dat de kaart gewoon brak is.
een schone install met win2k leverde ook alleen crashes op.....

• sharkzor
probeer hem v/d week wel ffe in m'n celly.

maar het rare is dat hij het altijd goed gedaan heeft. gare windhoos? toch maar ME erop?

Verwijderd

Ik had laatst ook zo'n probleem. Ik heb een duron 700@850 en een Hercules geforce 2 Gts en mijn quake 3 en unreal tournament liepen ook altijd vast. Ik dacht dat het was omdat ik aan het overclocken was maar toen keek ik naar mijn irq's. Er stonden geen conflicten aangegeven in win98 maar toen ik keek stond mijn video, geluidskaart, en netwerk kaart op dezelfde irq. Niet goed dus. Heb ze in de bios veranderd en nu werkt alles perfect. Het zou mischien hetzelfde probleem kunnen zijn. Kijk maar goed naar je irq's.
>:)

• sharkzor
Op dinsdag 09 januari 2001 22:26 schreef N4CeR het volgende:
Ik had laatst ook zo'n probleem. Ik heb een duron 700@850 en een Hercules geforce 2 Gts en mijn quake 3 en unreal tournament liepen ook altijd vast. Ik dacht dat het was omdat ik aan het overclocken was maar toen keek ik naar mijn irq's. Er stonden geen conflicten aangegeven in win98 maar toen ik keek stond mijn video, geluidskaart, en netwerk kaart op dezelfde irq. Niet goed dus. Heb ze in de bios veranderd en nu werkt alles perfect. Het zou mischien hetzelfde probleem kunnen zijn. Kijk maar goed naar je irq's.
>:)
ben bekent met die irq problemen ja, en heb dat al maanden geleden opgelost.

maar op een of andere rare manier doet ie het nu opeens weer. heb gisteren van 22:00 tot 24:00 bezig geweest met Ut'en en quaken en hij was niet gecrasht! vaag....

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Hier had ik eerst ook problemen mee... Quake2, quake3, UT, tony hawk... bleven soms gewoon hangen (muziek ging door)... kwam niet meer in windows en moest dan altijd rebooten....
Ik denk zelf dat het een warmte probleem was maar ik heb er geen last meer van (waardoor weet ik niet :) misschien is het nu kouder op m'n kamer of zo :))

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mijn probleem lijkt nu opgelost te zijn. Het geluidskaartje in een andere PCI slot hangen bleek afdoende te zijn. Hoe dat kan etc weet ik niet, maar ik sta heel raar naar mijn BH6 te kijken nu. :?

• sharkzor
heb net weer startrek armada afgestoft, kreeg ik weer een vette vastloper. het word steeds vager!

misschien geluidskaart van slot 3 naar 4 verhuizen? heb trouwens geen irq's gedeelt.

Verwijderd

Nou het klinkt mischien heel vergezocht maar is het niet zo dat iedereen waar het beeld in een keer stil staat of het spel loopt vast die hebben een Geforce 2 GTS. Nou had ik dat ook dus naar heel veel problemen en geruil van merk ( hercules, creative etc )
heb ik maar een radeon genomen en nou heb ik nooit weer gehad. rara
Pagina: 1