Draytek vigor2200e geen goede NAT

Pagina: 1
Acties:

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-03 14:35
Ik kom er niet uit en draytek geeft ook rare antwoorden, wellicht dat hier iemand antwoord weet. De router werkt perfect en internet, switch e.d. werken goed. Echter wil ik NAT instellen zodat bepaald verkeer zoals; web, mail, dns, smtp e.d. worden ge-NAT naar mijn server. Na netjes de NAT tabel te hebben ingevuld gebeurt er niks. Bij mijn andere router, cheapass Sweex, werkt het direct. Weet iemand een oplossing of doe ik iets verkeerd. Trouwens de laatste firmware is geinstalleerd. Moet er naast de NAT tabel nog andere zaken ingevuld worden. Draytek zegt dat open port setup gevuld moet worden, maar die zorgt alleen voor een vrije toegang van alle poorten binnen het hele netwerk. Dat is dus niet de bedoeling, alleen die poorten moeten ge-forward worden naar de server...... :(

Verwijderd

Dit al doorgenomen?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Waar wou jij "NAT" invullen dan? "NAT" is het 'hoofdstuk' zeg maar waar o.a. Open Ports (port doorsturen naar zelfde portnr. op een ander IP) en Port Redirection (portnr. doorsturen naar ander portnr. op ander IP) onder vallen. Veel meer keuzes zijn er niet.

Vertel dus eens wat je precies hebt ingevuld en in welke menu's.

Bloed, zweet & koffie

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:14

Memendo

V4-power/Team BSD

RD schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 15:01:
I Na netjes de NAT tabel te hebben ingevuld gebeurt er niks. Bij mijn andere router, cheapass Sweex, werkt het direct.
Even reboot systeem aanklicken en dan met current configuration. En dan werkt die tabel. Dat staat volgens mij ook in de handleiding!

[ Voor 7% gewijzigd door Memendo op 09-04-2005 15:14 ]

• RD
Ik heb de redirection ingevuld, waarop draytek mij vertelde dat dat niet hoefde, dat alleen de open ports ingevuld moest worden, maar beide hadden geen effect. Het lijkt mij logischer om de redirect in te vullen dan open ports.
Ja -herelam- die howto had ik al doorgenomen.....

wellicht niet reboot toen ..... zal eens proberen ... maar moet nu weg.... :))

[ Voor 13% gewijzigd door RD op 09-04-2005 15:17 ]

Verwijderd

RD schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 15:16:
Ja -herelam- die howto had ik al doorgenomen.....

wellicht niet reboot toen ..... zal eens proberen ... maar moet nu weg.... :))
Staat nog vet gedrukt ook dat je moet rebooten :P

• RD
Sorry... reboot was het ... daarna bij demon opnieuw mac adres registreren en klaar ..... !!! STOM!!

Thanks voor de reacties... kan dicht!
Pagina: 1