Garantie bij andere koeling

Pagina: 1
Acties:

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 07:39
Ik heb op het moment een Leadtek 6600GT AGP, deze kaart bevalt me prima, alleen erger ik me veel aan het lawaai wat er vanaf komt (zeemeermin koeler). Om dit op te lossen ben ik van plan een Zalman VF700 AlCu te plaatsen, volgens de site van Zalman is dit mogelijk (met enige opmerkingen)
http://www.zalman.co.kr/p...0_compatiblelist_eng.html
Ik vraag me alleen nog af hoe het zit met de garantie bij het vervangen van de standaard koeling. Ik lees hier vaak dat je garantie vervalt, klopt dit ?
Ook heb ik wel eens gelezen dat als je de originele koeling in goede staat houdt en hem weer terug plaatst, er geen problemen zijn, is het mogelijk de standaard koeling te verwijderen zonder deze te beschadigen ?

EDIT: link werkte niet..

[ Voor 4% gewijzigd door Xqlusive op 09-04-2005 14:22 ]

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tuurlijk kan je die koeling vervangen; alleen omdat je wel het risico hebt dat je m daardoor kapot maakt, willen ze je (begrijpelijk denk ik) geen garantie er meer op geven.

Als je daarna je oude koeling weer terug zet (terwijl die kaart kapot is), dan kunnen ze er idd weinig meer aan zien, maja.. dan ben je wel een vieze oplichter ;)

Aan jou de keuze :)
edit:
Toch nog even een wat relativerendere opmerking misschien: Ik zou die herrie koeling wel vervangen, das niks :P

[ Voor 16% gewijzigd door MadMurdock op 09-04-2005 14:25 ]

Verwijderd

Zolang de kaart maar niet gesloopt word door het plaatsen of het gebruiken van die koeler, maakt het volgens mij niks uit. En als je de stock koeler bewaard en bij eventuele garantie hem er terug opzet, is het niet te zien dat die zalman er op heeft gezeten.

Kortom, geen probleem.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-08 23:33
De fabriek geeft garantie op de kaart zoals hij wordt geleverd. Verander jij daar iets aan dan vervalt de garantie.

Dus ja, je garantie met een andere koeler vervalt. Jammer maar helaas. Ik heb hier een 6800GT waar ook zo'n herrieding op zat, zit nu een Arctic Nv5 op.
Maar bij het eraf halen van de orginele koeler moesten er schroefjes los waarop rood spul zat, zo zien ze onder andere of je koeler eraf is geweest. En zo kunnen ze het vast wel meer controleren op andere punten bijvoorbeeld koelpasta.

Als het goed is beschadig je niets aan de orginele koeler, je vervangt hem alleen.

Specs

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In principe vervalt altijd de garantie als je wijzigingen aan een stuk hardware aanbrengt. Het product voldoet daarna namelijk niet langer meer aan de eisen zoals de producent daaraan zelf heeft gesteld, zelfs al is het soms een verbetering.

Als je zonder sporen na te laten onderdelen vervangt of wijzigt en deze evt. later weer vervangt voor het origineel zou je in principe garantie kunnen claimen uiteraard. Echter is er dan wel sprake van fraude.

ARME AOW’er

Verwijderd

download het programma EXPERTool en al je geluidsproblemen zijn opgelost.

Verwijderd

Freaky Maus schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 14:24:
Maar bij het eraf halen van de orginele koeler moesten er schroefjes los waarop rood spul zat, zo zien ze onder andere of je koeler eraf is geweest. En zo kunnen ze het vast wel meer controleren op andere punten bijvoorbeeld koelpasta.
Koelprut is gewoon standaard spul wat jij ook terug kunt smeren vanuit een in de winkel gekochte tube..
En dat rode spul, smeer je er ook weer zelf aan...

Als je garantie wil krijg je die ook wel met beetje creativiteit :)

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 07:39
Bedank voor alle snelle reacties!
Ik zal experttool eens proberen, bedankt voor de tip.
Als dit nog niet voldoende werkt, dan zet ik gewoon die Zalman erop.
Koelpasta heb ik nog wel, en volgens mij heb ik niet van dat rooie spul, dus met een beetje creativiteit houd ik men garantie ook nog, nogmaals bedankt.

Edit:

Wow !! net expertool gedownload, wat een verschil !! toen ik het programma opstartte hoorde ik alleen nog maar een zacht geruis, in plaats van een opstijgende helikopter !! dank u voor de tip !! _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Xqlusive op 09-04-2005 15:33 ]

Pagina: 1