Toon posts:

Bios onthoud clockinstellingen niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een AMD sempron 2800+
Met 2x kingstong 512 mb ram geheugen
en moederbord : asus a7n8x-e deluxe

Nu wilde ik hem gaan overclocken...

Ik heb eerst mijn fsb op 193 gezet en mijn geheugen ook...Toen liep die op 2320 mhz..

Maar nu wilde ik me fsb op 196 zetten en me geheugen ook...en dat doet die goed, maar zodra ik de pc afsluit en mijn voeding uit schakel. en dan weer opstart hoor ik piep piep piep, en dan is bios weer gereset? weet iemand hoe dit kan?

Hij moet stabiel draaien zo met 196 fsb want dat hebn ik getest met cpu burn in en clockgen..

Iemand ideen?

groetjes

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Batterijtje leeg?
CMOS reset jumper staat verkeerd? (op CLEAR CMOS oid)

[ Voor 62% gewijzigd door Bram77 op 09-04-2005 14:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb ik al een nieuwe ingedaan, want met die 193 fsb en dan voeding uitzetten, dan onthoud die het wel gewoon...

en jumper staat op NORMAL

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 14:15 ]

• Bram77
In de bios kun je vaak ook aan en uit zetten dat de bios gereset moet worden bij elke keer opstarten. ben ff kwijt hoe het precies omschreven wordt (dikke kater 8)7 )

Verwijderd

Bram77 schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 14:17:
In de bios kun je vaak ook aan en uit zetten dat de bios gereset moet worden bij elke keer opstarten. ben ff kwijt hoe het precies omschreven wordt (dikke kater 8)7 )
Zou zijn ASUS bord dat ook hebben? Zou je ff kunnen opzoeken hoe dat heet partyanimal ;)

btw, als zijn BIOS gereset zou worden, waarom dan niet op 191 fsb en wel op 193 fsb?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 14:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
en dat kan ik opzoeken bij?

• Bram77
Mijn ASUS mobo (K8N-e delux) heeft de optie niet, dus kan t niet controleren, maar ALS het er in zit dan is het een duidelijke omschrijving.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:04

Thandor

SilverStreak

Als je met clockgen 197MHz of 198MHz FSB draait, werkt het dan ook nog stabiel :?

Als ik met 8rdavCore (oc progsel) 216MHz FSB instel krijg ik andere waardes dan dat ik 216MHz FSB instel via het BIOS. :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Bram77 schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 14:31:
Mijn ASUS mobo (K8N-e delux) heeft de optie niet, dus kan t niet controleren, maar ALS het er in zit dan is het een duidelijke omschrijving.
Dan zal z'n K7 mobo dat ook niet hebben neem ik aan, we proberen ff een BIOS flash.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 14:34:
Als je met clockgen 197MHz of 198MHz FSB draait, werkt het dan ook nog stabiel :?

Als ik met 8rdavCore (oc progsel) 216MHz FSB instel krijg ik andere waardes dan dat ik 216MHz FSB instel via het BIOS. :).
Ja dan werkt die nog stabiel

Verwijderd

Kijk, aangezien je overclocked, kan het zijn dat, je voeding de net iets hogere clock niet trekt, omdat je voeding ook een opstart tijd heeft voordat hij op zijn optimum zit. (dat zou verklaren dat de clock werkt, maar na restart niet meer..)

Je kunt proberen de CPU meer Vcore te geven, of een betere voeding te kopen...

Welke PSU heb je ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 14:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
hey, ik had het volt al op 1.825 staan..als ik fsb op 195 zet

En het is een sweex 450 watt voeding

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 14:41 ]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Hmm, het zou in principe niet aan het voltage of aan de slechte voeding moeten liggen omdat je in Windows met Clockgen wél harder kunt draaien.
Als je dan wél kunt oc'en en BurnK7 kunt draaien zou 'ie eigenlijk wel op moeten starten.

Misschien dat het moederbord denkt dat het zaakje niet harder wil o.i.d. en daardoor niet booten wil :?

p.s. Sweex is niet zo'n goed merk qua voedingen

[ Voor 28% gewijzigd door Thandor op 09-04-2005 14:46 ]

Verwijderd

Niet zo moeilijk denken mensen.. het ligt namelijk erg voor de hand.

Die plankjes resetten automagisch de bios als er op settings geboot word die niet werken. Die FSB kan wel stabiel lijken, maar erop booten gaat dus niet. Dit gebeurd vaker en is vrij normaal als je overklokt. Zo kon ik uren pifasten op 265Mhz met een Infinity, maar booten ho maar... Doe je niks aan.

Daarom word clockgen dus ook gebruikt om flink hard te pifasten..Dan heb je dat gezeur niet.

Probeer een andere bios :)

Edit:
Voeding is het al helemaal niet btw :X Al is sweex nou ook weer niet zo geweldig, maar ok..

Wat kan is dat je mem niet zo hard kan of dat die settings gewoon niet wil. Lijkt mij dat 200Mhz wel moet kunnen opzich tenzij je geen DDR400 hebt..

Nog maar een edit:

Je weet niet of het stabiel is als je het test met CPU Burn.. Die test is zo slecht dat ik wel durf te zeggen dat het helemaal niks test behalve of je voeding het trekt. Stabiliteit test het never ever iig ;) En zoals Thandor hierboven zegt; als die voeding het niet zou trekken was het al lang verkeerd gegaan tijdens CPU Burn. Sluit die dus maar uit want die is het gewoon niet.

Uit mijn hoofd moeten die bordjes 200Mhz kunnen..das dan vraag ik me af watvoor mem je hebt..? Kingston..maar das zo'n ruim begrip.. :P

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 17:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt voor jullie reacties..

Ik heb het geheugen : Kingston kvr400x64c3a/512 en het is DDR400.. PC3200

Maar zou die het misschien doen als ik bios doe flashen naar nieuwere versie?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

het is niet onverstandig altijd de laatste final bios versie op je bordje te hebben..........

Verwijderd

C.P.R. (CPU Parameter Recall)
C.P.R betekent “CPU Parameter Recall”. Wanneer het systeem vastloopt omdat de input parameter een bepaalde limiet overschrijdt, dan is een eenvoudige reset voldoende om automatisch terug te keren in het BIOS scherm. Zonder zorgen en tijdbesparend.

kan dat geen roet in het 'eten' gooien ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 19:12:
C.P.R. (CPU Parameter Recall)
C.P.R betekent “CPU Parameter Recall”. Wanneer het systeem vastloopt omdat de input parameter een bepaalde limiet overschrijdt, dan is een eenvoudige reset voldoende om automatisch terug te keren in het BIOS scherm. Zonder zorgen en tijdbesparend.

kan dat geen roet in het 'eten' gooien ?
Waarom? Dat zou betekenen dat zijn systeem eerst moet vastlopen en dat doet ie niet.
StuiTeR schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 19:06:
het is niet onverstandig altijd de laatste final bios versie op je bordje te hebben..........
Is net geflasth naar rev1013

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 11:23 ]

Verwijderd

Probeer 200Mhz met een lagere CPU snelheid..

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je?

• Thandor

Thandor

SilverStreak

FSB op 200MHz en de multiplier lager zetten.
M.a.w.
200*10=2000MHz i.p.v. 200*12=2400MHz.

Alleen heb jij een AMD Sempron met een gelockte multiplier en gaat hetgene wat Fewture in gedachte had niet lukken ;). Alleen met een mobile-mod maar dan kun je alsnog niet in het BIOS overclocken zoals gewenst.

Verwijderd

Thandor schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:34:
M.a.w.

Alleen heb jij een AMD Sempron met een gelockte multiplier en gaat hetgene wat Fewture in gedachte had niet lukken ;). Alleen met een mobile-mod maar dan kun je alsnog niet in het BIOS overclocken zoals gewenst.
dat heeft nog geen nut, hij wilt 2,4ghz, z'n geheugen is stabiel genoeg dat ik weet zeker dus zou moeten werken, of z'n CPU kan echt niet verder dan 2360 mhz maar lijkt me sterk z'n temps zijn goed

Verwijderd

Thandor schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:34:
M.a.w.

Ow socket A |:(

:P

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog ideen?

want het moet gewoon lukken

Verwijderd

schopje..
Pagina: 1