[Laptop] Kapot beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-10 10:46
Hallo mensen,

Er is gister een ongelukje gebeurt met mijn laptop, waardoor het er een barst over de breedte van het scherm loopt. En daardoor het beeld nog maar gedeeltelijk werkt.
De laptop zit nog in de garantie, maar gaan ze een kapot beeldscherm vergoeden?
En wat zijn de eventuele kosten als het niet vergoed wordt, en is het mogelijk om er een ander scherm in te laten zetten (van xga naar sxga+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt het onder de garantie: Wat denk je zelf als jij het kapot maakt dat ze daar dan garantie geven daarop?
Wat kost een nieuw scherm: Meestal meer dan een nieuwe laptop. Zeker als het een al iets oudere laptop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
laptop is een acer aspire 1511lmi. En ik ben niet degene die het kapot heeft gemaakt?
Valt zoiets dan uit de verzekering te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, een kapot beeldscherm (zeker met een barst) komt doordat jij een fout hebt gemaakt (laten vallen etc) waar je de fabrikant natuurlijk niet op kan aanspreken :)

Maar je kan de scherm van de veel laptops wel los kopen, alleen duur zijn LCD-panels wel. Voor oudere typen zijn er meestal ook wel vervangende schermen te koop of schermen met bijv een kapot pixeltje zodat je ze goedkoper kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 07:21
magere info..

nee ze gaan je scherm niet vergoeden,
afhankelijk van het merk en type dat je beide niet noemt varieeren de prijzen normaliter tussen de 500 en 1000 euro per scherm

meestal krijg je niet de keuze om er een sxga scherm in te laten zetten, wat ik je kan adviseren is om gewoon zelf het scherm te vervangen mits je een vervangende ergens aan kunt komen (marktplaats.nl bijv..) let wel goed erop dat je aansluitingen kloppen

edit: Acer, die nemen je notebook niet eens aan voor reparatie en word je doorverwezen naar een ander bedrijf (acer goeie service.. *kuch*)

[ Voor 14% gewijzigd door Antiloop op 09-04-2005 13:53 ]

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 15:27
Als iemand anders 'm kapot heeft gemaakt is die iemand anders aansprakelijk. En als die een WA verzekering heeft moet dat wel te regelen zijn.

En nee, dit valt niet onder garantie.

Maar zelfs als je dat al zelf niet kunt bedenken had je daar toch op GoT wel iets over moeten kunnen vinden. Volgens mij zijn daar toch topics over.

[ Voor 26% gewijzigd door dreamscape op 09-04-2005 13:54 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antiloop schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 13:51:
edit: Acer, die nemen je notebook niet eens aan voor reparatie en word je doorverwezen naar een ander bedrijf (acer goeie service.. *kuch*)
Wat heeft dat nou weer met de service van Acer te maken :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 09:46
Mijn beeldscherm had geen zichtbare schade, maar was wel door mijn lompheid kapot (denk ik toch), Acer heeft er een nieuw in gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
jvvv schreef op zondag 10 april 2005 @ 10:15:
Mijn beeldscherm had geen zichtbare schade, maar was wel door mijn lompheid kapot (denk ik toch), Acer heeft er een nieuw in gedaan.
Tja, als ze dat niet weten moeten ze hem wel vervangen :+ dus dat zegt nog niks over de service 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
Weet iemand misschien ook een nederlands bedrijf die laptop lcd schermen verkoopt?
Ik heb al op google lopen zoeken, maar ik kom alleen maar op amerikaanse sites uit waarbij ook nog eens geen prijzen worden vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
Ik heb dus vandaag naar acer gebeld, en ze verwijzen me inderdaad door naar een ander bedrijf (het bedrijf wat hier boven genoemd word)
Ik kan dan de laoptop opsturen, dan gaan hun er naar kijken vervolgens krijg ik dan een prijsspecificatie.
Daar kan ik dan mee akkoord gaan of niet wat dan alsnog 50 euro aan onderzoeks kosten met zich mee gaat brengen.

Daarom ben ik denk ik maar van plan om zelf opzoek te gaan naar een scherm.
Alleen zit ik met een paar vraagjes, zoals ik in mijn startpost al aangaf, wil ik er graag een sxga+ schermpje in hebben, kan dit zomaar?
ik zag aan een het kabeltje wat het scherm met de videokaart verbindt dat daar xga op stond, dat gaat dan zeker niet werken met een sxga+ scherm ofwel? En word er bij een nieuw scherm standaard zo'n kabeltje geleverd?.
En zijn er verder nog dingen waar ik om moet denken.

Veel vragen, maar ik hoop dat iemand hier de antwoorden op heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Antiloop schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 13:51:
magere info..

nee ze gaan je scherm niet vergoeden,
afhankelijk van het merk en type dat je beide niet noemt varieeren de prijzen normaliter tussen de 500 en 1000 euro per scherm

meestal krijg je niet de keuze om er een sxga scherm in te laten zetten, wat ik je kan adviseren is om gewoon zelf het scherm te vervangen mits je een vervangende ergens aan kunt komen (marktplaats.nl bijv..) let wel goed erop dat je aansluitingen kloppen

Het is een Acer en de prijs zal op 150 tot 200 euro voor het scherm zijn. Vervangen kun je makkelijk zelf en anders reken je er maar 100 euro bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Tja, beetje mosterda na de maaltijd, maar daarom moet je bij laptops dus ALTIJD garantie bijkopen..

Vriend van me: per ongeluk op laptop gaan zitten (ook acer) en dus hele cluster dode pixels. teruggestuurd, gewoon gefixed en hij had gezegd dat zn tobo niet zo lekker tikte, dus die was ook vernieuwd... Aanvullende garantie doet wonderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
Tja, daar ben ik ook al achter, gelukkig word de schade vergoed door de persoon die het kapot gheeft gemaakt. Ik ben al een aantal schermen tegen gekomen en de prijs valt wel mee.
Maar het enige wat ik nog wil weten is of er een sxga+ scherm in kan proppen. Voordat ik een scherm ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Daar zul je toch echt bij Acer voor moeten zijn. De meeste laptops hebben een scherm wat specifiek bij die serie of model hoort.

Heel zelden kan je er een ander intern scherm aan hangen. Meestal is de firmware van de kaart ook niet instaat om voor het interne scherm meer pixels aan te sturen. En is de stroomvoorziening ook berekent op dit scherm en niet op een groter scherm die vanwege meer schakelende pixels waarschijnlijk ook meer stroom zal vragen.

Maar mezelf herhalend... wil je het zeker weten, dan moet je het antwoord bij Acer halen...

[ Voor 1% gewijzigd door Duur! op 12-04-2005 17:41 . Reden: typo´s ]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Pagina: 1