Toon posts:

[XP] Installatie vanaf andere harddisk*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil proberen XP te installeren op een harddisk vanaf een andere harddisk, dit om de volgende reden:

Ik heb een nieuwe SATA hd gekocht die XP standaard (uiteraard) niet herkent, mijn floppy drive doet niets meer (voor het eerst in 4 jaar dat ik dat ding gebruik en dan werkt ie niet ;( ) en ik heb op dit moment geen beschikking over een cd / dvd writer om een XP cd te maken met SATA drivers erbij. M.a.w. ik heb een andere manier nodig om XP te installeren, nu draait op dit moment XP wel op mijn oude hd, hierop de SATA drivers geinstalleerd... hd doet het prima.
Nu wil ik het liefst een compleet cleane XP installatie vanuit mijn huidige XP installatie op de nieuwe partitie op de SATA hd zetten (uiteraard incl. de SATA drivers)... iemand enig idee?
Wat ik zoek is dus eigenlijk iets voor windows wat debootstrap is voor debian (linux).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan zal je volgens mij echt een bootdisk moeten maken, of de cd moeten integreren. Je komt er afaik niet onderuit. Is er niet iemand in de buurt met een cd brander of een andere floppydrive? De gehele slipstreamprocedure zou niet zo veel tijd in beslag hoeven nemen :P

Titel klein beetje aangepast zodat deze voldoet aan de Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Was er al een beetje bang voor dat het nodig zou zijn, kga maar eens hard op zoek naar een brandertje ergens.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb je het wel geprobeerd te doen zonder de drivers? Ik had namelijk ook mijn diskettestation weer opgesnord, klaar voor gebruik, maar ik heb niks geen drivers hoeven te installeren.

Zonder problemen vond Windows mijn SATA schijf, formatteerde hem en installeerde zonder problemen.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:36
Yep, ik heb wel eens een handleiding van een s-ata mobo gelezen, waarin stond dat je de s-ata controllers in een soort 'legacy-mode' kon zetten zodat ze als ide-controllers worden gezien...

[ Voor 8% gewijzigd door zetje01 op 09-04-2005 14:08 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04 21:07
RoamoR schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 14:03:
Heb je het wel geprobeerd te doen zonder de drivers? Ik had namelijk ook mijn diskettestation weer opgesnord, klaar voor gebruik, maar ik heb niks geen drivers hoeven te installeren.

Zonder problemen vond Windows mijn SATA schijf, formatteerde hem en installeerde zonder problemen.
Aantal raid controllers zoals de hpt370 zitten er in, maar de hpt372 (udma133 ipv udma100) zit er weer niet in :). Anders moet je drivers integreren zoals bij een unatted install :).

Verwijderd

Topicstarter
Wel geprobeerd zonder de drivers... windows vond de drive niet ;(

Ik heb een Asus K8V-X mobo, volgens mij zit de SATA-in-ATAPI-mode daar niet op.
Pagina: 1