[XHTML/CSS]nieuwe layout site: met CSS hetzelfde menu 2x?

Pagina: 1
Acties:

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 20:19
Ik ben bezig mijn site een nieuwe layout te geven. Het gaat om mijn privé-fotoalbum. Als je op de thumbnail van een map hebt geklikt krijg je natuurlijk de grote foto te zien. Wat ik nu wil is aan de boven- en onderkant dezelfde navigatieelementen neerplempen. je weet wel, pijltje links/rechts/boven ofzo.
Hoe kan ik dat nu het handigste doen? Kan ik in XHTML 1x <div id="nav_bar">...</div> zetten, en die m.b.v. CSS boven én onder neerzetten? Of is dat weer ietsje te veel gevraagd?

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 17:12
XHTML bepaalt niet hoe iets eruitziet, dit gebeurt volledig in CSS. Maar CSS is hier, zeker toch in CSS2.1, niet toe in staat. Je kan, om het geheel qua code proper te houden voor latere versies van je stylesheet met Javascript gaan knutselen. Je HTML blijft dan consistent (ok, de DOM-tree niet) en je kan je menu kopiëren.

Wist je trouwens al dat een DIV gebruiken voor een menu meestal fout is? Een menu is normaliter een UL. En ja, je kan een UL net zo stylen als een DIV dus je kan nog een beetje meer tagsoep van de hand doen. It's amazing Mike! :)

[ Voor 27% gewijzigd door coubertin119 op 09-04-2005 13:29 ]

Skat! Skat! Skat!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 20:19
Ik heb ooit met legacy troep gewerkt, en dat was een ul in een div. Even niet gerealiseerd dat die div niet echt nodig was :)