Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

0x800ccc19-foutmelding door LiveUpdate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor het geval er meer mensen sinds eind vorige week te maken hebben gehad met een 0x800ccc19-foutmelding (Windows 98, Norton AntiVirus 2004, Outlook Express 6 gebruik ik zelf), wil ik ff doorgeven dat ik onderstaande heb gevraagd aan Symantec. Ik ben ervan overtuigd dat het aan LiveUpdate ligt; verder heb ik niets veranderd of geïnstalleerd op mijn pc. Ben benieuwd naar feedback, alternatieve oplossingen, opmerkingen e.d. van jullie kant. Ik wil gewoon dat mijn mail weer wordt gecontroleerd :|

Afgelopen donderdag heb ik de laatste virusdefinities bijgewerkt, en tevens een andere update binnengehaald: iets met Common Client geloof ik, maar dat weet ik niet meer zeker. Het was een bestand van 1 MB in ieder geval. Sinsdien kreeg ik een 0x800ccc19-foutmelding bij het opstarten van Outlook Express 6, die ik inmiddels zelf al heb weten te omzeilen door te zoeken op internet:

* Sluit Outlook of Outlook Express af
* Start Norton AntiVirus
* Klik op Opties. Als er een menu verschijnt wanneer u op Opties klikt, klikt u op Norton AntiVirus. Het dialoogvenster Norton AntiVirus-opties wordt weergegeven
* Klik op E-mail in de sectie Internet
Schakel de selectievakjes Inkomende e-mail scannen en Uitgaande e-mail scannen uit
* Klik op OK
* Sluit Norton AntiVirus af
Bovenstaande oplossing staat ook op de supportsite van Microsoft. De foutmelding zou hiermee verholpen moeten zijn.

Dit heeft geholpen, maar nu wordt dus voortaan mijn e-mail niet meer gecontroleerd door AntiVirus. Dat vind ik geen veilig idee! Zijn er meer mensen die met deze foutmelding te maken hebben gehad? Ik hoop dat er snel een oplossing is, via de mail of via LiveUpdate, waardoor het probleem immers ook is ontstaan ... Ik heb verder niets aan mijn pc veranderd. Hopelijk kan ik snel weer van alle mogelijkheden van uw product gebruikmaken.