Toon posts:

aanschaf beamer sony VPL PX 15

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste leden,

Ik twijfel momenteel een beetje en zit er over na te denken om een beamer voor in mijn rijtjes huis te kopen. Ik kan natuurlijk een nieuwe kopen maar je kan natuurlijk ook een goed 2e hands kopen. nadeel is natuurlijk dat je nooit weet hoeveel uur de lamp heeft " gedraaid".

Ik heb nu op ebay een 2e hands sony VPL PX 15 gezien en kan deze waarschijnlijk voor zo'n 900 euro kopen. DE eigenmaar zegt dat de la,mp 550 uur heeft gelopen (zal we het dubbele zijn).
maar het is wel een high end beamer emt een nieuwprijs van zo'n 4500 euro.
de specs zijn :

LCD Projector, Technologie: 3 x 0,9 Polysilizium-LCD,
Optik: 1024 X 768, 2000 ANSI Lumen, Lichtstärke: F 1.7 - 2.1, Brennweite:f = 33.6 - 42 mm
Videonormen:PAL, NTSC, PAL-M, PAL-N, SECAM, NTSC 4.43
Projekionsdaten:
Horizontalfrequentie:15 - 91 kHz, Vertikaalfrequentie: 43 - 85 Hz, Beelddiagonale: 1 - 7,5 m

De vraag is natuurlijk, is dit het bedrag waard en is dit geschikt voor een huiskamer (2000Lumen is natuurlijk wel erg veel)?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
Specs: http://www.projectorcentral.com/Sony-VPL-PX15.htm

Het is wel een presentatiebeamer, veel lichtopbrengst (voor lichte vergaderruimtes) en het contrast is onbekend (dus waarschijnlijk behoorlijk laag). Het beeld is niet bedoeld voor film, en het zal er niet heel mooi uitzien. Daarnaast heeft de lamp een levensduur van slechts 1500uur, die zul je dus binnenkort moeten vervangen, wat flink gaat kosten.

Voor die 900 EUR kun je veel beter een nieuwe Home-Theater beamer kopen. Sterker nog, voor dat geld heb je al een Sanyo PLV-Z1

Lees ook eens dit topic door: Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen !

[ Voor 6% gewijzigd door OnTracK op 09-04-2005 12:49 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het advies, ik had al een beetje het vermoeden, maar wilde dit toch bevestigd zien.