Toon posts:

Invloed van grafische kaart in een MCE-PC

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat voegt een goede grafische kaart toe aan een MCE-systeem als er ook al een goede TV-kaart in zit?

Ik ben van plan binnenkort een MCE-systeem in elkaar te laten zetten. Hierbij denk ik o.a. aan de Hauppage PVR500-MCE als TV-kaart. Ik weet eigenlijk nog niet wat voor grafische kaart ik in het systeem wil hebben. Dit komt omdat ik eigenlijk niet weet of de grafische kaart nog invloed heeft op het beeld van de TV, dit loopt toch via de TV-kaart?

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04 19:58

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Het signaal komt binnen via de tv-kaart, maar word naar je tv/scherm toegestuurd via je grafische kaart. Ik denk zelf dat het niet al te veel uitmaakt wat voor soort grafische kaart je hebt voor tv kijken, maar voor bijvoorbeeld een DVD'tje bekijken via MCE heb je er toch iig eentje nodig met MPEG2 ondersteuning.

EDIT: ik denk trouwens dat dit beter in V&B kan.

[ Voor 9% gewijzigd door Roland_EM25 op 09-04-2005 13:38 ]

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lijkt me dat het wel handig zal zijn om eens even het principe van een tvkaart opnieuw te bekijken. Die is alleen om het tv-signaal te ontvangen :) Verder kom ik niet echt tegen wat je zelf allemaal al hebt gezocht, gevonden en overwogen. Hier op GoT doen we altijd zelf wat onderzoek voordat we een vraag stellen/discussie starten. Kijk eens in de faq van Videoplanken & Beeldkanonnen, en kijk ook goed in Algemene gedragsregels (Netiquette).

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.