Ik probeer een MySQL 4.1 database die ik op localhost heb draaien te benaderen via Java. Ik heb een standaard stukje code gecopy/paste om te testen of het werkt, om vanuit daar, als het verder werkt het te integreren waar ik het nodig heb in mijn eigen code:
Het genereert de volgende error message:
Ik heb het volgende classpath gebruikt:
CLASSPATH=E:\studie\java\; D:\mysql-connector-java-3.1.7\mysql-connector-java-3.
1.7-bin.jar; D:\mysql-connector-java-3.1.7\
Ik kan MySQL gewoon wel benaderen en queryen. Het feit dat hij pas de fout op regel 20 geeft betekent dat Java de driver wel kan laden maar het aan de MySQL kant fout gaat volgens mij.
Iemand vertelde me dat een bepaalde versie van MySQL nodig is voor een bepaalde versie van JDBC, maar kon me daar verder niet echt in detail iets over zeggen, en op mysql.com kon ik ook geen informatie hier over geven. Ik heb verder alles ingesteld zoals het in de verschillende tutorials en FAQ's op mysql.com en andere sites stond. Ik heb het ook al aan meerdere mensen voorgelegd, die kwamen er ook zo gauw niet uit.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| package sud; import java.sql.*; public class JDBCSample { public static void main(java.lang.String[] args) { try { // This is where we load the driver Class.forName("sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver"); } catch (ClassNotFoundException e) { System.out.println("Unable to load Driver Class"); return; } try { // All database access is within a try/catch block. Connect to database, // specifying particular database, username, and password Connection con = DriverManager.getConnection("localhost","********","*********"); // Create and execute an SQL Statement Statement stmt = con.createStatement(); ResultSet rs = stmt.executeQuery("SELECT * FROM Players"); // Display the SQL Results while(rs.next()) { System.out.println(rs.getString("Name")); } // Make sure our database resources are released rs.close( ); stmt.close( ); con.close( ); } catch (SQLException se) { // Inform user of any SQL errors System.out.println("SQL Exception: " + se.getMessage( )); se.printStackTrace(System.out); } } } |
Het genereert de volgende error message:
code:
1
2
3
4
5
6
| SQL Exception: No suitable driver
java.sql.SQLException: No suitable driver
at java.sql.DriverManager.getConnection(DriverManager.java:545)
at java.sql.DriverManager.getConnection(DriverManager.java:171)
at sud.JDBCSample.main(JDBCSample.java:20)
Press any key to continue . . . |
Ik heb het volgende classpath gebruikt:
CLASSPATH=E:\studie\java\; D:\mysql-connector-java-3.1.7\mysql-connector-java-3.
1.7-bin.jar; D:\mysql-connector-java-3.1.7\
Ik kan MySQL gewoon wel benaderen en queryen. Het feit dat hij pas de fout op regel 20 geeft betekent dat Java de driver wel kan laden maar het aan de MySQL kant fout gaat volgens mij.
Iemand vertelde me dat een bepaalde versie van MySQL nodig is voor een bepaalde versie van JDBC, maar kon me daar verder niet echt in detail iets over zeggen, en op mysql.com kon ik ook geen informatie hier over geven. Ik heb verder alles ingesteld zoals het in de verschillende tutorials en FAQ's op mysql.com en andere sites stond. Ik heb het ook al aan meerdere mensen voorgelegd, die kwamen er ook zo gauw niet uit.
iOS developer