Toon posts:

Summer Internship

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als beroep later zou ik zeer graag iets doen met computers en dacht aan de universiteit dan ook te kiezen voor een opleiding in computerwetenschappen. Om wat meer praktijk ervaring op te doen wil ik dan in de toekomst ook 'vakantiewerk' doen in de softwareindustrie. Dit kan door zogenaamde summer interships, waarbij je voor minstens 3 maanden bij een bedrijf gaat werken. In mijn zoektocht naar bedrijven die zulke internships organiseren ben ik al heel wat bekende namen tegen gekomen zoals Microsoft, Google, ... Echter nog geen enkel bedrijf dat dergelijke zaken ook in Europa organiseert. Wil je nu aan zo een internship deelnemen dan moet je geen Noord-Amerikaan zijn maar moet je wel aan een Noord-Amerikaanse school studeren.

Weet er iemand of dergelijke summer internships ook mogelijk zijn en Europa en eventueel welke bedrijven deze organiseren ?

PS: Kon niet echt een goed subforum vinden voor deze post maar W&L leek me het beste ;)

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Het lijkt me eerder een topic voor: Stuffis Generalis

Dit omdat je vraag meer gaat over een zoektocht naar een stageplaats. Dit heeft niet zozeer te maken met wetenschap of levensbeschouwing. Het gaat immers niet over de inhoud van je stage, maar meer naar de aanbieders ervan.

Maar om toch in te gaan op je vraag:
Bestaat er niet een gezamelijke vereniging voor deze sector. Zoals de BNO bij kunstenaars en vormgevers. Een organisatie die je informatie kan bieden en eventuele facatures kan aanbieden?

www.gijsbesselink.com

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Dit topic past beter in Stuffis Generalis, maar aangezien je daar nog geen toegang toe hebt is er voor jou op dit forum geen plaats voor deze vraag. Check de FAQ voor meer informatie.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Dit topic is gesloten.