• vintage
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 09-02-2006
Eigenlijk ben ik op zoek naar een pda met een "echt" toetsenbord, zoals vb de jornada 720 of psion 5 series (een slag beter dan vbg nokia 9500) deze had. Via de search is hier niet echt veel vernieuwends over te vinden.
Eigenlijk zoek ik dus een pda met een geintegreerd (en niet een wireless) toetsenbord, met 2003 pocketpc os, en bluetooth. Ook via google kom ik niet echt bij aansprekende modellen (behalve bij een taurus die volgens mij niet in nederland te leveren is). Dus: worden deze tegenwoordig nog wel gemaakt, en zo ja, welke raden jullie aan?

dfi nf4 sl-dr/amd64 opteron@2900 mhz 1.39v/7800gtx /ocz 2x512 mb pc3700eb/ tj06 silverstone case/ enermax noisetaker 6001/raptor 74+maxtors 250 hd/2 dvd writers/terratec aureon universe/samsung 214t tft 21,4 inch

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 11:42

Nakebod

Nope.

Aarg, denk denk |:( |:(
Volgens mij kwam ik laatst nog zo een ding tegen, alleen wat was die naam nu :|
Kan best dat het een telefoon was met WM2003 SE, maar het had wel een toetsenboardje.

Maar je hebt gelijk, ze zijn er bijna niet. Worden de apparaten een stuk groter van. En een extern keyboard, veelal ook fullsize keyboard bijna, die zijn weer veel te groot om makkelijk mee te nemen.
En het keyboard op het scherm neemt eigenlijk teveel ruimte van het scherm is..
Lastig, ook voor fabrikanten.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• HereIam
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 02-01-2013
Bedoel je met een echt toetsenbord toetsen als op een Psion of toetsen van 2x2mm (zoals de Benq P50)?

Fotoalbum | Weblog

• vintage
Ik bedoel eigenlijk met een toetsenbord a la jornada/psion, waar je met goed fatsoen ook nog mee kunt typen.

dfi nf4 sl-dr/amd64 opteron@2900 mhz 1.39v/7800gtx /ocz 2x512 mb pc3700eb/ tj06 silverstone case/ enermax noisetaker 6001/raptor 74+maxtors 250 hd/2 dvd writers/terratec aureon universe/samsung 214t tft 21,4 inch

• HPE
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11-01-2020
Qtek 2020 heeft een toetsenbord wat onderaan uitklapt: http://www.pdashop.nl/product/11430

DDCGBF

• vintage
Ja, klopt. Maar eigenlijk denk ik niet dat die uitklapf toetsenbordjes (zitten ook vb op hp model) geschikt zijn om typwerk mee te doen.

• Zondagskindje
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 10:58

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Bedoel je zo'n toetsenbord die op de iPAQ 4350 zit?

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

• Br@m
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Een Palm Treo 650 niks voor je? :)

[rml][ PalmOne] Treo 650[/rml]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• HereIam
Ik denk toch dat TS deze knopjes allemaal veel te klein vind (op een Psion zijn ze toch zeker een stuk groter; ter grootte van vingertop). Dan kom je toch echt bij een uitklapbaar click-on toetsenbord terecht als je Windows Mobile of iets derglijks wilt hebben.

Fotoalbum | Weblog

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:16
Dan denk ik helaas dat er niets meer voor je tussen zit.
De meeste HPCs zijn een stille dood gestorven (gewoon omdat ze te lomp zijn)

Een Stowaway keyboard niets voor je ??

[Voor 11% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 09-04-2005 12:29]

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• vintage
De reden dat ik het topic opstartte is dat ik redelijk veel per trein reis, en het niet altijd handig is om een laptop (met tas etc) mee te nemen. Maar: echte toetsen zijn toch wel eigenlijk een eis.

Stel dat ik uiteindelijk toch bij een jornada uitkom. Hier zit natuurlijk een spciale windows versie op uit ongeveer 2000. Draaien hier eigenlijk ook modernere pocketpc programma's op?

• Jaromir
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 18-06-2018
Nee, op zo'n jornada draaien geen pocketpc programma's :( , daarvoor heb ik em destijds ook doorverkocht, maar het was een prachtapparaat

• Urk
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 27-11 03:58
Ik heb zelf de Qtek 9090, met een ingebouwd QWERTY toetsenbord.
Zie: http://www.pdashop.nl/product/12349

De Qtek 2020 heeft volgens mij geen ingebouwd toetsenbord zoals hierboven wel gezegd.
Deze PDA heeft bijna alles, maar je kan ook wachten op het vervolg die er ook aan zit te komen.

• Tyrian
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Is de Nokia Communicator niks? Dan heb je gelijk een GSM + PDA + tobo.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• vintage
Ik zal de communicator 9500 nog eens goed bekijken. Valt daar overigens een beetje goed op te typen?

• Metten
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 05-12 07:46

Metten

ik hou het graag simpel

Dat typen zal best gaan maar 10vingers gaat je echt niet lukken. Het is ok niet zo bedoeld: duimenwerk dus!

• cryhtorchild
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

rodemannetje schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:42:
Ik zal de communicator 9500 nog eens goed bekijken. Valt daar overigens een beetje goed op te typen?
Ik heb zelf de 9300 (geen wifi en camera) en die bevalt zeer goed. Als je hem plat hebt liggen kun je prima typen met je wijsvingers, en als je hem zonder ondergrond in je handen hebt kun je ook nog prima met je duimen typen. Zo groot zijn de toetsen dus wel. Verder is hij compatible met word excel powerpoint.
Ik gebruik hem vooral voor e-mail, en het makkelijk beantwoorden van e-mail als ik bv onderweg ben.

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

• dyko
  • Laatst online: 22-01-2009
Ik heb nu net een week de 9500, typen gaat redelijk maar zeker niet voor 10 vingers. Denk dat het voor jou beter is aan je verhaal te horen om bijv. iets van een PDA aan te schaffen die bleutooth heeft en daarbij zo'n los opklapbaar toetsenbordje.

Zit nu op me werk maar zal kijken of ik later een linkje kan posten want ik ben hem al is ergens tegengekomen.

(volgens mij is die er ook voor de nokia 9500)

Dyko

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

rodemannetje schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 14:30:
De reden dat ik het topic opstartte is dat ik redelijk veel per trein reis, en het niet altijd handig is om een laptop (met tas etc) mee te nemen. Maar: echte toetsen zijn toch wel eigenlijk een eis.

Stel dat ik uiteindelijk toch bij een jornada uitkom. Hier zit natuurlijk een spciale windows versie op uit ongeveer 2000. Draaien hier eigenlijk ook modernere pocketpc programma's op?
Niet om even lastig te zijn, maar ik ben eigenaar van een Q-Tek 2020. Deze heeft geen toetsenbord hardware-matig, zoals je graag wil, maar biedt wel een erg handige mogelijkheid om op beeld te tikken, zowel op een keyboard als op de "ouwe" Palm-manier middels schrijven. Zelf vind ik dit een betere oplossing van de 9210i die ik hiervoor gebruikte, maar het is even wennen.

Verder zijn voor de Windows-based PPC's veel software-matige oplossingen beschikbaar om andere manier van typen/tikken te gebruiken en daar zit aardig wat leuk spul tussen.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dyko
  • Laatst online: 22-01-2009

Dyko

• Lennart_1337
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 03-12 12:57
Het mooiste zo natuurlijk zijn als je voor je pda een fullsised oprolbaar keybord kan gebruiken. Er loopt daarvoor op dit moment een animo check op inkoopacties.net
Alleen is het (denk ik) jammer genoeg niet mogelijk om deze dingen te gebruiken voor pda's :|
Of is er met een trucje wel gebruik te maken van USB aparatuur zoals dit toetsenbord?

• vintage
Bedankt voor de link. Praktisch gezien wordt het of deze optie, of dan toch een pda met zo'n stowaway toetsenbord.

Zijn er eigenlijk pda's (ik heb me hier nog niet in verdiept) met een wat breder (of een goed te kantelen) scherm zodat je een document over de breedte goed in beeld krijgt terwijl je typt?

• Murcielago
  • Laatst online: 06:40
offtopic: was jij the leechmaster op het eweka-forum?

PSN: djmurcielago

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

Catch22

Oval chainring fetisjist

Op zoek naar een typmachientje, zijn ze er nog?

kijk daar es, gaat een beetje over het zelfde

• vintage
Goed, ik heb toch besloten voor een treo 650 te gaan (voordelige actie via xs4all), en haal hierbij een BT stowaway toetsenbordje. Eens kijken hoe dit bevalt.

• sjun959
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 27-08-2006
rodemannetje schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:41:
Eigenlijk ben ik op zoek naar een pda met een "echt" toetsenbord, zoals vb de jornada 720 of psion 5 series (een slag beter dan vbg nokia 9500) deze had. Via de search is hier niet echt veel vernieuwends over te vinden.
Eigenlijk zoek ik dus een pda met een geintegreerd (en niet een wireless) toetsenbord, met 2003 pocketpc os, en bluetooth. Ook via google kom ik niet echt bij aansprekende modellen (behalve bij een taurus die volgens mij niet in nederland te leveren is). Dus: worden deze tegenwoordig nog wel gemaakt, en zo ja, welke raden jullie aan?
http://reviews.zdnet.co.uk/i/z/rv/2003/10/psion-netbook-pro-i1.jpg
Kijk eens naar de Psion Netbook Pro. Hier meer info

• HereIam
sjun schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 00:04:
[...]
[afbeelding]
Kijk eens naar de Psion Netbook Pro. Hier meer info
Die wordt idd nog gemaakt, maar is ter grootte van een klein (12"?) notebook en nog veel duurder ook, de Netbook Pro is dan ook meer gemaakt voor industrieel gebruik :P

http://usa.asus.com/prog/...=S5200N%20Series&langs=09 > 12,1" display en grootte is 10.83" W x 8.8" D x 0.9 H" (Netbook Pro is 9.2" W x 7.2" D x 1.4" H) dus kun je nagaan hoe groot die Psion Netbook Pro wel niet is (en wat hij eigenlijk weinig kan itt een notebook met wifi, 40gb hd etc etc) :)

[Voor 25% gewijzigd door HereIam op 15-04-2005 11:20]

Fotoalbum | Weblog

• El_Frigo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10-11 11:53
Ja de HP Jornada 720 was one-of-a-kind. Jammer dat dit concept samen met de Psion verloren is gegaan. Ik heb toch heel wat verslagen gemaakt op mijn Jornada. Toch gebruikt blijkbaar het merendeel van de mensen zijn PDA niet voor het invoeren van (grote hoeveelheden) data.

Verder is mijn zoektocht gestrand voor een pda met toetsenbord bij varianten van mini-laptops.
1. De Vulcan mini-pc (tegenwoordig Flipstart genoemd)
2. De OQO, zie hier voor een review.
3. De Flybook, een mini-laptop met touchscreen

De Flipstart loopt het risico Vaporware te worden, maar ik heb goede hoop.
De OQO is erg slecht verkrijgbaar.

Mocht je nog andere weten dan hoor ik het graag. Ook ik zoek nog steeds een waardige opvolger van mijn Jornada 720.

Asus P4PE, Intel Pentium IV 2.66 Ghz., Corsair DDR 512MB PC3200, ATI Radeon 9700Pro 128Mb, Hauppauge WinTV PVR 350, Creative Soundblaster Live!, Tekram 390U3W, Plextor PX-40TSi, PX-W1210TS

• BetuweKees
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 05-12 23:42

BetuweKees

Flipje uit Tiel

misschien half off-topic, maar toch wel interessant. wat me opvalt is dat veel van die machientjes een erg korte batterijlevensduur hebben, iets wat naar mijn idee best eens te relateren zou kunnen zijn aan het gebruik van windows xp etc.
zou je, wanneer je op een dergelijke machine linux oid zou installeren, en je je text-editing ed puur vanuit de commandline interface zou aanroepen, wellicht de batterijlevensduur kunnen rekken, of is dat totale onzin?

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• HereIam
BetuweKees schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:48:
misschien half off-topic, maar toch wel interessant. wat me opvalt is dat veel van die machientjes een erg korte batterijlevensduur hebben, iets wat naar mijn idee best eens te relateren zou kunnen zijn aan het gebruik van windows xp etc.
zou je, wanneer je op een dergelijke machine linux oid zou installeren, en je je text-editing ed puur vanuit de commandline interface zou aanroepen, wellicht de batterijlevensduur kunnen rekken, of is dat totale onzin?
De batterijduur hangt grotendeels af van de gebruikte hardware, de ene processor gebruikt nou eenmaal meer stroom dan de andere en een kleurenscherm ook meer dan een zwart-wit scherm. Bluetooth, WLAN en andere radiotechnolgieen zorgen ook voor hoogbatterijverbruik en zo zijn er nog veel meer dingen die de toename hierin bijdragen. Dan maakt het ook niet uit wat voor software je hebt, al is het natuurlijk wel zo dat het ene programma meer verbruikt dan het andere maar het verschil in besturingssystemen lijkt mij te verwaarlozen.

Fotoalbum | Weblog

• sjun
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23-11 15:13
Intussen is het voor mensen die een PDA-achtige met toetsenbord zoeken ook interessant om een Asus R2H te gaan bekijken. Ik heb er eentje aangeschaft om mijn Psion Netbooks na jaren eindelijk te kunnen vervangen en ik moet zeggen dat hij me met een extra Plextor Plextor PX-608CU en een extra 80 GB laptopschijfje op 5400 toeren in een digiconnect USB2 behuizing gebouwd uitstekend bevalt.
:)

http://www.origamiportal.com/umpc/images/asus_R2H_ubboxed.jpg

De motivatie voor de aanschaf zat hem in enkele dingen:
- Het gemis aan een handzaam apparaat na het sneuvelen van de Psions;
- reparatiewerkzaamheden aan de Asus W1;
- Een geleende HP IPAQ met Windows Mobile die me behoorlijk ziek maakte door het noodzakelijke vele scrollen.
- De prijs van de Asus R2H was gelijk aan de prijs van de HP Ipaq 6915.

Dan ga ik me natuurlijk niet meer behelpen met een schermpje waarop ik aan het scrollen blijf en behoorlijk gemankeerde software in vergelijking met wat ik onder Windows XP kon gebruiken. Daarbij komt nog eens dat de R2H ook een ingebouwde Sirfstar III chip voor navigatie heeft en met MS Autoroute 2006 standaard geleverd wordt.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee