PCTV Pro+Dscaler, tuner tunet niet?

Pagina: 1
Acties:

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hi,

Omdat de Pinnacle software bij mij niet meer blijkt te werken sinds XP SP2, heb ik besloten eens te gaan kijken naar Dscaler, waar iedereen zo positief over is.

Ik heb dus Dscaler (4.1.8) en de Btwincap drivers (5.3.8) geïnstalleerd. Het instellen van Dscaler lijkt goed te gaan: hij autodetect de PCTV Pro en de tuner.
Afbeeldingslocatie: http://www.miletic.nl/pics_oud/got/cardsetup.jpg

Daarna kies ik Pinnacle PCTV Pro uit het sources menu en Tuner uit Bt Card>Video Input, waarna ik half groen, half besneeuwd beeld krijg. Niet erg, denk ik, hij moet immers nog een frequentie vinden waar ie zich op moet afstemmen. Dus ik naar Channels > Setup en handmatig wat kanalen instellen aan de hand van m'n lokale kabelfrequenties. Maar welke frequentie ik ook gebruik, beeld krijgen doet ie niet! Ik heb meerdere frequenties geprobeerd waarvan er een zender achter hoort te zitten, maar het beeld blijft groen/sneeuw. Ook als ik het 'Set' knopje gebruik.

Dus ik m'n bekabeling checken, en alles zit goed. Toen maar 'even' een TV tevoorschijn getoverd en die aan dezelfde kabel gehangen als de PCTV, en daarop krijg ik gewoon beeld.

Ik snap het niet meer, ik heb echt uren zitten klooien ermee :(

HELP!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:38
Ik kan het je niet garanderen, maar ik heb meerdere keren opgevangen dat PCTV's niet werken met DScaler.

Verwijderd

Voor SP2 is er ook een aparte driver beschikbaar gesteld :Y) Oeps, geldt niet voor Pro O+

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 12:43 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:38
Ik heb zelf - dacht ik - de PCTV Stereo. Ook de nodige problemen met DScaler gehad, pas de *allerlaatste* (versie 4.1.12 van 7 maart 2005) geeft zowel goed beeld als goed geluid.

Met oudere, inclusief 4.1.11 en 4.1.8, had ik of problemen met beeld (kaart herkend maar tuner vind geen zenders) of met geluid (eh... geen geluid dus).

Geen idee wat die Btwincap drivers zijn, eerlijk gezegd. Doe ik in elk geval niets mee.

Ook geen idee waarom je uren hebt lopen klooien maar niet simpelweg de laatste versie hebt geprobeerd... ;)

Edit: over die Btwincap drivers: zo te zien werken die alleen voor bt848/878 kaarten. Als ik mij niet vergis werken de latere Pinnacle-kaarten niet meer met die chipset!

[ Voor 15% gewijzigd door vanaalten op 09-04-2005 13:58 ]

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:18

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

voor de pctv pro stereo kan je pctv vision 5.9 downloaden via de gewone leech wegen. deze werkt wel met sp2. dit is gewoon een iso van de meegeleverde cd. als pinnacle die gewoon op hun site zou zetten zou dat een hoop problemen schelen :(

voor de meegeleverde 5.5 is geen update naar 5.6 of 5.7 voor welke er wel een update naar 5.8 is die weer wel met sp2 werkt.

legaal updaten van je pctv vision software zit er dus niet in...

blabla

Verwijderd

MidiMaze schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 16:33:
voor de pctv pro stereo kan je pctv vision 5.9 downloaden via de gewone leech wegen. deze werkt wel met sp2. dit is gewoon een iso van de meegeleverde cd. als pinnacle die gewoon op hun site zou zetten zou dat een hoop problemen schelen :(

voor de meegeleverde 5.5 is geen update naar 5.6 of 5.7 voor welke er wel een update naar 5.8 is die weer wel met sp2 werkt.

legaal updaten van je pctv vision software zit er dus niet in...
Weet je zeker dat dat voor de PC TVPRO Stereo is en niet voor de PC TV Stereo? Volgens Pinnacle heeft laatstgenoemde namelijk problemen met XP SP2 maar PC TVPRO Stereo niet.

vandaar ook mijn eerdere opmerking :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 16:50 ]

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb op aanraden van M_v_A de laatste Dscaler gedownload (4.1.12 dus), maar helaas werkt deze nog slechter dan 4.1.8, het beeld gaat nu alleen knipperen tussen zwart en groen/sneeuw als ik m probeer te tunen...

Ik zal eens kijken of ik ergens die 5.9 drivers vandaan kan toveren. Belachelijk dat ze zoiets niet op hun site zetten :(

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Zoek eens ff uit of je Tuner wel klopt...pinnacle gebruikt volgens mij niet degene die geautodetect wordt.... Heb door dit soort dingen pinnacle afgezworen >:)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Dioot
  • Laatst online: 01-02 15:39
Mijn PCTV Pro werkt prima met Dscaler 4.1.11. Ik gebruik de standaard WDM drivers die je volgens mij gewoon via windowsupdate binnen kunt halen. Ook met oudere versies van Dscaler heb ik nooit problemen gehad.OS is win xp sp2.

• vanaalten
  • Laatst online: 17:38
wilko2 schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:13:
Ik heb op aanraden van M_v_A de laatste Dscaler gedownload (4.1.12 dus), maar helaas werkt deze nog slechter dan 4.1.8, het beeld gaat nu alleen knipperen tussen zwart en groen/sneeuw als ik m probeer te tunen...

Ik zal eens kijken of ik ergens die 5.9 drivers vandaan kan toveren. Belachelijk dat ze zoiets niet op hun site zetten :(
Mmmm... teleurstellend. Kan het zijn dat 'ie nog de oude settings van 4.1.8 gebruikte?
Voor het geval je het nog een kans wil geven:
- deinstalleer DScaler;
- verwijder handmatig alle directories/files die iets met DScaler te maken hebben. Het belangrijke spul bewaart 'ie volgens mij gewoon onder C:\Program Files\DScaler\*.*
- Installeer nogmaals en laat dan alles auto-detecten.
... zo werkte het bij mij in elk geval wel.

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:18

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 16:48:
[...]
Weet je zeker dat dat voor de PC TVPRO Stereo is en niet voor de PC TV Stereo? Volgens Pinnacle heeft laatstgenoemde namelijk problemen met XP SP2 maar PC TVPRO Stereo niet.
vandaar ook mijn eerdere opmerking :)
Volgens mijn "doos" heb ik een pc tv pro, en volgens dmseg (linux) ook. Maar misschien dat ie niet helemaal lekker met mn mobo werkt. A7V333 rev 1.4
Toch is ie met vision 5.9 wel stabiel.

blabla

Pagina: 1