koeling in kast zonder plaats voor fans

Pagina: 1
Acties:

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
ik heb een kast waar geen extra ruimte is voor fans, toch wil ik me airflow verbeteren, ik ben niet echt een doe het zelver dus ik wil niet zelf van ductjes knutselen of in de kast gaan zagen.

ik ga dus onder mijn 3d kaart denk ik 1 of 2 van zulke dingen hangen (lange en korten)
maar nu wil ik ook nog intake fans hebben, de enigste ruimte daar voor is 2 ongebruiktje 3'5 inch sloten, bestaad er een dito kant en klaar iets voor een redelijke prijs? en waar is dat te koop?

[ Voor 17% gewijzigd door GoldenSample op 09-04-2005 11:44 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

1) je linkt naar je winkelmandje
2) is waterkoeling geen goed idee? dan kan je de warmte naar de bovenkant van je kast leiden en daar je radiator hangen.Er zijn ook goede kant en klaar setjes die je in een 5'' bay propt
3) die dingen die je in je pci sloten kunt hangen hebben weinig nut denk ik, aangezien die op de lange duur alleen maar de warme lucht nog verder rondblazen...bovendien maken ze veel herrie ;)
4) ik denk niet dat ik er kant en klare oplossingen zijn voor een 3''slot, en als ze er wel zouden zijn zouden het 40 mm fans zijn, en dan zou je er kwa airflow nauwelijk op voorraad gaan
5) je bent een ''is'' vergeten in je sig....nee nix, je 3Dkaart 'is' te nieuw

[ Voor 69% gewijzigd door HeepH op 09-04-2005 11:38 ]

http://specs.tweak.to/16495

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
HeefStan schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:34:
1) je linkt naar je winkelmandje
2) is waterkoeling geen goed idee? dan kan je de warmte naar de bovenkant van je kast leiden en daar je radiator hangen.Er zijn ook goede kant en klaar setjes die je in een 5'' bay propt
3) die dingen die je in je pci sloten kunt hangen hebben weinig nut denk ik, aangezien die op de lange duur alleen maar de warme lucht nog verder rondblazen...bovendien maken ze veel herrie ;)
4) ik denk niet dat ik er kant en klare oplossingen zijn voor een 3''slot, en als ze er wel zouden zijn zouden het 40 mm fans zijn, en dan zou je er kwa airflow nauwelijk op voorraad gaan
5) je bent een ''is'' vergeten in je sig....nee nix, je 3Dkaart 'is' te nieuw
1) fixed allen pic
2) waterkoeling is geen optie, heb een kleine Dell kast :X en als ik water koeling koop kan ik netzo goed ook een nieuw mobotje kopen (kan niet overklokken oem pc ;) ) en als ik een ander mobo koop koop ik ook gelijke een amd 64mobo met sli (pc gekocht om 3d kaart, 6800GTo (draaid als echte GT)
3) tja weinig nut dat weet ik ook wel maar andere oplossing is er niet en herrie maakt mij weinig uit, heb al naast heel wat enorme herrie schoppers gezeten. (een NV silencer op me kaart, dan moet ik me kaart modden want hij is dubbele slot hoogte, ultra uiteinde...)
4) jammer maar helaas
5) word aan gewerkt :Y) -edit- fixed :P

[ Voor 3% gewijzigd door GoldenSample op 09-04-2005 11:50 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Je hebt toch zo'n dell ding ?

Waarom er wat aan doen?
Die dingen zijn stil en als je er aan gaat modden dan gaat je garantie weg...

Ik snap nu even het punt niet van het verbeteren van de koeling...
Overclocken kan niet.. dus waarom ? :X

Of ben je gwn een tweaker met jeukende handjes 8)

Portfolio

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-12-2025
we mogen er van uit gaan dat dell zijn huiswerk doet en dat extra koeling helemaal niet nodig is

mischien dat dit iets is voor je http://atro.nl//product_i...=355_680&products_id=4568

[ Voor 36% gewijzigd door wippo76 op 09-04-2005 22:20 ]

Ja zou ik ook zeggen

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
Gurbe de n00b schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 22:07:
Je hebt toch zo'n dell ding ?

Waarom er wat aan doen?
Die dingen zijn stil en als je er aan gaat modden dan gaat je garantie weg...

Ik snap nu even het punt niet van het verbeteren van de koeling...
Overclocken kan niet.. dus waarom ? :X

Of ben je gwn een tweaker met jeukende handjes 8)
kijk dat is nouw net de clou, je proc etc kan je niet overclocken, maar je 3d kaart wel, alleen door die airflow (voldoende voor stock, maar verder al snel warm) heb je een beetje snel een warmte probleem, en met die garantie, z'n pci koelertje, die haal je er weer uit en je zet de afdekplaatjes er weer in, niemand die het ziet, zoiets wilde ik eigelijk ook wel voor die 2 3'5 inch bays, want dan kan ik toch nog wat extra MHzjes uit m'n 6800GTO (draaid @ full GT pipes en shaders) persen zonder andere koeler.

-edit-

ik zoek bijvoorbeeld zo dit alleen dan voor één of twee 3'5 inch bays

[ Voor 9% gewijzigd door GoldenSample op 09-04-2005 22:55 ]

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

GoldenSample schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 22:43:
[...]

ik zoek bijvoorbeeld zo dit alleen dan voor één of twee 3'5 inch bays
Ja, als je zoiets wilt:
Max Air Flow : 17.04 CFM
Noise Level : < 38 dBA
Een normale 80mm fan heeft meer airflow: 30 CFM
En is nog stiller ook: 20-25 dBA

Ik heb gewoon een 80mm fan bij de ingang van de pci sloten gelegt:

Afbeeldingslocatie: http://www.utforce.info/p2030013klein.jpg

Verwijderd

Ik weet dat Dell voorheen nog al eens non-atx voedingen heeft gehad. Maar als jouw huidige dell wel een "gewone"atx stekker heeft, dan kan je mssn een andere voeding erin plaatsen met een 12 cm fan, zo kan je ook veel meer en toch redelijk stil veel lucht door je kast heen krijgen.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
DesertShooter schreef op zondag 10 april 2005 @ 09:32:
[...]

Ja, als je zoiets wilt:

[...]

Een normale 80mm fan heeft meer airflow: 30 CFM
En is nog stiller ook: 20-25 dBA

Ik heb gewoon een 80mm fan bij de ingang van de pci sloten gelegt:

[afbeelding]
daar dacht ik ook al aan, maar hoe veel van die open sloten heb je dan? ik heb er namelijk maar 4 (met 6800GTO heeft ultra dubbel slot hoogte en GT koeler) en hoe heb je die fan bevestigt? gewoon in geschoeft ofzo? denk trouwens dat als ik dat doe hem het best in mekast kan laten blazen, heb 1 fan van proc die eruit blaast, voedingsfannetje en nog ander gek fannetje blazen er uit, hoe heb jij um? d'r in of d'r uitblazen?

[ Voor 15% gewijzigd door GoldenSample op 11-04-2005 16:06 ]

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

GoldenSample schreef op maandag 11 april 2005 @ 16:05:
[...]

daar dacht ik ook al aan, maar hoe veel van die open sloten heb je dan? ik heb er namelijk maar 4 (met 6800GTO heeft ultra dubbel slot hoogte en GT koeler) en hoe heb je die fan bevestigt? gewoon in geschoeft ofzo? denk trouwens dat als ik dat doe hem het best in mekast kan laten blazen, heb 1 fan van proc die eruit blaast, voedingsfannetje en nog ander gek fannetje blazen er uit, hoe heb jij um? d'r in of d'r uitblazen?
Erin, langs mijn vf700. Je hebt (zoals je ziet) 4 pci sloten nodig voor 1 80mm fan. Ik heb hem niet echt vast gemaakt, hij staat daar gewoon :P O+ :+ met een beetje plakband.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
DesertShooter schreef op maandag 11 april 2005 @ 16:10:
[...]

Erin, langs mijn vf700. Je hebt (zoals je ziet) 4 pci sloten nodig voor 1 80mm fan. Ik heb hem niet echt vast gemaakt, hij staat daar gewoon :P O+ :+ met een beetje plakband.
ok ga k ook doen denk ;) volgende week ofzo bestellen (ga k ook toetsebordje en dvd rom bestellen voor verjaardag O+ )

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Of als die Dell gewoon standaard ATX is, een neiuwe kast kopen en omzetten ;)

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op maandag 11 april 2005 @ 16:39:
Of als die Dell gewoon standaard ATX is, een neiuwe kast kopen en omzetten ;)
kost me iets te veel :P en denk dat hij wel gewoon ATX is, wat zijn eigelijk de mobo en voeding afmetingen van een ATX kast? met de schoef gaten toch in de hoeken + midden langs de randen

Verwijderd

Gat in zijkant van kast maken.
zoiets: http://www.viaarena.com/d...PageID=5&ArticleID=97&P=1

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
daar had ie volgens mij geen zin in
sja, OP lezen is soms zoooo moeilijk :P

PSN: djmurcielago

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-02 11:39
Ik heb maar eventjes naar plaatjes zitten kijken, als ik zo kijk dan kunnen er 2 fans aan de achterkant geplaatst worden. Als je die naar buiten laat blazen dan komt er ook meer frisse lucht binnen.

Als je toch voor de 31/2' drivebays wilt gaan kun je misschien 2 4cm fans naast elkaar zetten, je moet dan alleen een klein stukje zelf opvullen......maar dan moet je toch een klein beetje knutselen....

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
ik ben er uit, ik ga voor de fan in me 3 pci sloten (tel foutje, maar gaat wel passen, m'n 3d kaart pci plaatje is dubbel hoog maar kaart zelf niet)

maar nu wil ik er een fan in zetten, maar ik ben nog al een leek kwa 5,25" stekkers en 3 pollige molex stekkers, dus hoe ziet die 5,25" stekker van je voeding er uit en een 3 pollige molex op je mobo/voeding?

ja ik weet het beetje noob vraag 8)7

-edit- zie het al...

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 12-04-2005 17:56 ]

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
GoldenSample schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 17:51:
ik ben er uit, ik ga voor de fan in me 3 pci sloten (tel foutje, maar gaat wel passen, m'n 3d kaart pci plaatje is dubbel hoog maar kaart zelf niet)

maar nu wil ik er een fan in zetten, maar ik ben nog al een leek kwa 5,25" stekkers en 3 pollige molex stekkers, dus hoe ziet die 5,25" stekker van je voeding er uit en een 3 pollige molex op je mobo/voeding?

ja ik weet het beetje noob vraag 8)7
Een 5.25 ich stekker?
Dus een stekker zo groot als een cdrom?
Lijkt me niet echt vaak voorkomen.
Gewoon een fan kopen en aansluiten, je moet ook wel íets zelf ontdekken hoor :Z

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Pagina: 1