Gisteravond heb ik mijn Draytek 2300 (router) gereset naar fabrieksinstellingen.
omdat hij nogal vage dingen deed, dacht ik maar ff resetten. alle poort gegevens heb ik in een excel sheet je staan, dus die klap ik er zo weer in.
okee gisteravond internet werktte voor de reset.
reset was zo klaar, klap mijn @home gegevens er weer in, en wtf geen ip.
heb van alles geprobeert maar ik kreeg geen ip. toen heb ik de kabel die vanaf het motorola modem kwam in mijn switch gestoken, en op de switch maar 1 pc, die de @home naam gegeven.
nog steeds geen ip. ip+subnet+gw+dns handmatig ingevuld. nog steeds geen internet.
ik balen, hele nacht maar singleplayer gegamed
toen vannacht @home helpdesk gebeld, was een goede jongen, maar goed aan hun kant was alles okee. dus ik hmm
nou ja dan maar een andere kabel tussen router en modem geprobeert, echt nog geen 3 seconden,en steam begint om ww te vragen. dus jeeeheee
conclusie : die kabel is defect...
maar hoe kan dat, voor de router reset deed die kabel het dus
door het huis liggen een aantal pvc buizen, waar die eerste netwerk kabel door heen loopt. die gaat niet zomaar kapot.
geen muizen of katten of watdan ook dat bij die kabel kan.
omdat hij nogal vage dingen deed, dacht ik maar ff resetten. alle poort gegevens heb ik in een excel sheet je staan, dus die klap ik er zo weer in.
okee gisteravond internet werktte voor de reset.
reset was zo klaar, klap mijn @home gegevens er weer in, en wtf geen ip.
heb van alles geprobeert maar ik kreeg geen ip. toen heb ik de kabel die vanaf het motorola modem kwam in mijn switch gestoken, en op de switch maar 1 pc, die de @home naam gegeven.
nog steeds geen ip. ip+subnet+gw+dns handmatig ingevuld. nog steeds geen internet.
ik balen, hele nacht maar singleplayer gegamed
toen vannacht @home helpdesk gebeld, was een goede jongen, maar goed aan hun kant was alles okee. dus ik hmm
nou ja dan maar een andere kabel tussen router en modem geprobeert, echt nog geen 3 seconden,en steam begint om ww te vragen. dus jeeeheee
conclusie : die kabel is defect...
maar hoe kan dat, voor de router reset deed die kabel het dus
geen muizen of katten of watdan ook dat bij die kabel kan.
[ Voor 3% gewijzigd door Valkyre op 09-04-2005 11:29 ]