Kabel defect, maar dit is raar

Pagina: 1
Acties:

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 22:31

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Gisteravond heb ik mijn Draytek 2300 (router) gereset naar fabrieksinstellingen.
omdat hij nogal vage dingen deed, dacht ik maar ff resetten. alle poort gegevens heb ik in een excel sheet je staan, dus die klap ik er zo weer in.

okee gisteravond internet werktte voor de reset.
reset was zo klaar, klap mijn @home gegevens er weer in, en wtf geen ip.
heb van alles geprobeert maar ik kreeg geen ip. toen heb ik de kabel die vanaf het motorola modem kwam in mijn switch gestoken, en op de switch maar 1 pc, die de @home naam gegeven.
nog steeds geen ip. ip+subnet+gw+dns handmatig ingevuld. nog steeds geen internet.

ik balen, hele nacht maar singleplayer gegamed :P
toen vannacht @home helpdesk gebeld, was een goede jongen, maar goed aan hun kant was alles okee. dus ik hmm :?
nou ja dan maar een andere kabel tussen router en modem geprobeert, echt nog geen 3 seconden,en steam begint om ww te vragen. dus jeeeheee 8)

conclusie : die kabel is defect...
maar hoe kan dat, voor de router reset deed die kabel het dus :? door het huis liggen een aantal pvc buizen, waar die eerste netwerk kabel door heen loopt. die gaat niet zomaar kapot.
geen muizen of katten of watdan ook dat bij die kabel kan.

[ Voor 3% gewijzigd door Valkyre op 09-04-2005 11:29 ]

iRacing Profiel

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Werkt nou je oude kabel ook weer als je deze weer aansluit?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

kan gewoon een slecht contact zijn.

Ik had hier ook een vergelijkbaar probleem; bleek dat 1 ader niet goed vastgedraaid was in de wandcontactdoos.

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Kaassoevlee schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:31:
Werkt nou je oude kabel ook weer als je deze weer aansluit?
nope net geprobeert, ik dacht misschien als me router zijn ip en alles weer heeft, werkt die oude kabel ook weer.
die kabel is een gekochtte, dus niet zelf geknepen!

[ Voor 9% gewijzigd door Valkyre op 09-04-2005 11:37 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

Gohan-san schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:37:
[...]

nope net geprobeert, ik dacht misschien als me router zijn ip en alles weer heeft, werkt die oude kabel ook weer.
die kabel is een gekochtte, dus niet zelf geknepen!
Die kunnen ook een los contactje hebben.

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:42:
[...]

Die kunnen ook een los contactje hebben.
okee maar goed nog steeds raar, toen ik me router resette, heb ik me router of kabel niet aangeraakt.

iRacing Profiel

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Een slecht contact, door oxidatie. Hij werkte nog binnen de tolerantie van je router toen hij de laatste keer een IP moest krijgen, maar toen je resette was het contact zo slecht dat hij maar net de verbinding aan kon houden, bij het resetten miniem beetje bewogen waardoor het contact net te slecht werd...perfect mogelijk, computers en netwerken kunnen enorm raar doen...

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
okee gvd plzz slap me ofzo.
ik heb me gewoon in de kabels vergist, ik heb gewoon de fuckin verkeerde kabel als wan gebruikt.
is een tijd geleden dat ik met me netwerk config bezig ben geweest, ik heb mijn internet kabel via een nogal onlogische weg lopgen :@

* Valkyre gaat nu eerst labelen

iRacing Profiel

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
*slap* *slap* *slap*
Computers en netwerken kunnnen enorm raar doen, maar de mensen die ermee werken kunnen nog veel erger zijn :+

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gohan-san schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 12:06:
okee gvd plzz slap me ofzo.
ik heb me gewoon in de kabels vergist, ik heb gewoon de fuckin verkeerde kabel als wan gebruikt.
is een tijd geleden dat ik met me netwerk config bezig ben geweest, ik heb mijn internet kabel via een nogal onlogische weg lopgen :@

* The Eagle gaat nu eerst labelen
8)7 www.watbenjedan.com 8)7

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
dit moest ook gebeuren, maar goed ja i know.
fuckin n00bish arghhh :(

maar heb nu mooi alles gelabeled

iRacing Profiel

Verwijderd

Ga jezelf schamen..! ;) :D

Nouja hopen dat je ervan geleerd hebt :P

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 21:50
* Kwomkwommr slapped Gohan-san :>
Pagina: 1