Toon posts:

Windows installeren via gemounte drive?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mogge mensen,

Zat net weer ff wat te brainstormen en wilde eens weten over mijn ideeën misschien ook echt konden worden uitgevoerd :)

De laatste weken ben ik een aantal eigengemaakte Windows versies (niet de Windows zelf gemaakt dan, maar de (customized) ISO bestanden ;) ). Dit zijn allen Silent Installers, inclusief Media Center en wat ander programma's die ook zonder gebruikers-interactie worden geinstalleerd via een menu dat wordt geladen nadat Windows voor de 1e keer is gestart.

Deze test ik momenteel door de ISO te mounten in VMware en dan de installatie te doorlopen. Omdat ik hier thuis een aantal systemen heb staan en eigenlijk geen zin heb om elke keer een ISO te gaan fikken met de 2.4x DVD brander in mn laptop ( :P ) om op sommige systemen deze te installeren, dus ben ik op zoek naar het volgende:
Een programma waar ik vanaf CD boot, de ISO mount vanaf een netwerkshare en dan vanaf die gemounte ISO Windows installeren op het betreffende systeem.

Vroeger gebruikte ik wel eens Drive Image en dan laadde ik een Drive Image image vanaf het netwerk om die vervolgens te restoren op het betreffende systeem, dit programma lijkt er een beetje op, zodat jullie een beetje kunnen begrijpen wat ik bedoel.
Ook zullen er dus voor diverse NIC's drivers moeten worden geladen omdat ik NIC's van in totaal 3 merken gebruik (3Com, Realtek en Broadcom 440x en Intel PRO/Wireless LAN 2100 3b).
Heb zelf al een beetje gezocht, maar kan niet echt (zo snel) iets vinden wat aan mijn "eisen" moet voldoen.

Groet,

Molski

Verwijderd

Dus als ik je goed begrijp wil je vanuit DOS naar de netwerkshare connecten, middels CD-Rom, en dan de iso mounten als drive en vervolgens een setup starten...

Wat jij doet lijkt me een beetje onhandig en omslachtig omdat je in DOS blijft zitten, maar goed... ik denk dat dit is wat je zoekt: <http://www.computing.net/dos/wwwboard/forum/14481.html>

Mijn inziens kan je beter RIS met WinPE gebruiken hiervoor, of ADS (Windows Server 2003 Enterprise Edition nodig). Trouwens, ADS is Automated Deployment Services. En ze zeggen dat je er alleen server mee kan imagen, deployen etc.. maar XP gaat net zo goed en je hebt nog meer mogelijkheden.

RIS icm WinPE/BartPE is een hoop werk om het voor elkaar te krijgen en ja... ook beetje omslachtig, maar werkt als het werkt heel goed. Maar wat het coole is icm WinPE/BartPE is dat je een 32-bits omgeving hebt waarin jij je setup uitvoert. Je gebruikt dan de winnt32 voor installatie van je Windows op dat systeem. Ik heb dit werkend gehad en heb op mijn werk talloze installatie van werkstations gedaan zowel unattended als met Ghost. Maar toen ADS _/-\o_ bij Microsoft gereleased werd ben ik mij daar eens in gaan verdiepen en ik moet zeggen: Een pracht tool!

Zelf denk ik dat je het beste met RIS aan de slag kan gaan icm BartPE.
URL voor maken BartPE cd: <http://www.nu2.nu/pebuilder/>

What am misssa saying...
BartPE is ook al voldoende voor jou om te doen wat je wilt...
Je start ook vanaf CD, boot naar Windows (wordt in je RAM geladen) en van daar uit kan je alle kanten op. Dus ook netwerkshare benaderen etc.., je moet alleen ff een win32 tool vinden om je iso's te mounten en dus ook moet de setup in win32 mode uitvoerbaar kunnen zijn.

Suc6,

HEMan

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 12:08 ]

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Hmm, netwerkbootdisk?

bij www.bootdisk.com staan en wel een paar links. Deze vind ik wel makkelijk. Je kan dan tenminste ghostpe gebruiken. Dat is ietwat minder duur. (Zat bij m'n mobo dus legaal).

Overgens vind ik het toch jammer dat Windows niet net als de meeste Linux distro's via ftp te installeren is...

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik weet niet of dit je bedoeling is maar hier thuis heb ik het volgende draaien.
Een Novell fileserver welke via een opstartdiskette op mijn werkstation aangesproken word.
Op deze server staan ghostimages van de besturingssystemen gerangschikt naar specifiek werkstation omdat niet 1 systeem hier het zelfde is.
Via je netwerk kan je dan je OS inladen en na een reboot (zonder de Novelldiskette) draait je OS op het betreffende systeem.
Dus je werkt zowel met Novell als met Norton Ghost om dit voor elkaar te krijgen.
Mischien is dit een oplossing voor jou?

computer voor alle werkzaamheden