[intranet]netwerk aanleggen voor intranet

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 09:34

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Het is volgens mij een beetje een n00b-vraag welke met enige moeite wel uit te zoeken valt... Probleem is dat ik het maandag moet presenteren, dus zit een beetje met tijdnood!

Het probleem:

Ik heb een demo voor een intranet-pakket (syn-3 - www.datux.nl). Ik heb dit op een computer geinstalleerd, maar nu blijkt dat dit programma enkel als server functioneert - en dus valt er via de computer zelf helemaal niks te zien (behalve de status van het netwerk).
Er is dus een andere computer nodig die via een netwerk het intranet benaderd.

Bij de installatie van de server moet een IP-adres, een subnet mask en een adres opgegeven worden.

Hoe kan ik de boel qua hardware en qua software het beste installeren om met een tweede computer de intranetserver te benaderen? Wat moet ik dan als IP-adres en subnet mask gebruiken? en hoe maak ik de verbinding tussen beide computers? (crosskabel? netwerkkabel?? router?)

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
je zou je client in de zelfde ip range als de server moeten zetten met de zelfde subnet mask.
als je je client rechtstreeks op de server zet moet je cross gebruiker.
zit er een hub tussen client en server dan moet je netwerkkabel gebruiken.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Mr-FaTMeN schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:00:
je zou je client in de zelfde ip range als de server moeten zetten met de zelfde subnet mask.
als je je client rechtstreeks op de server zet moet je cross gebruiker.
zit er een hub tussen client en server dan moet je netwerkkabel gebruiken.
De computer die al client zal fungeren zit al op internet en heeft dus al een IP-adres en subnet mask... Betekend dit dat ik de server een IP_adres in dezelfde range als de client moet geven om het te laten werken? of werkt dat niet zo... Of maak ik gewoon een nieuwe netwerkverbinding aan? (geeft dat geen problemen met mn huidige verbinding?)
Ik zoek de goedkoopste oplossing...crosskabel is volgens mij goedkoper dan hub - dus dan zou dat het worden! (het is immers maar voor het bekijken van een demo!)

[ Voor 7% gewijzigd door kazz1980 op 09-04-2005 11:23 ]

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Heb een crosskabel tussen de computers gelegd, beide een IP-adres in dezelfde range gegeven (de server eindigend op .150, de client op .151). Subnet en host address bij beide hetzelfde.

Maar dit deed dus helemaal niks!!! Kreeg wel de melding op de client dat er een verbinding was, maar toegang tot de server krijgen lukte niet.
Wat doe ik verkeerd??