Toon posts:

HELP reboot na reboot

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb een groot probleem met een nieuwe pc die ik in elkaar heb gezet. Ik hoop dat iemand dit leest en herkent zodat het opgelost kan worden. please!!!!

Ik heb allemaal losse onderdelen bestelt en deze in elkaar gestoken tot een compleet systeem.
Een asus A8V deluxe, amd athlon 3200+ socket 939, 2x 256mb geil geheugen, sonata kast, xfx 6600GT graka, nec 3520, maxtor 8mb 120gb.
Het ging allemaal zonder problemen, windows erop gezet, programma's erop gezet, alles werkte.
Tot ik de pc de volgende dag aanzette. Ik kreeg elke keer op verschillende momenten een reboot van windows om mijn oren, een blue screen met machine_check_exception en in de logs stond system error 102, en service control manager id 7000. Iets over de parallelle poort . :'(
Hij gaf ook aan, windows is herstelt van een ernstige fout.
Ik heb windows opnieuw geinstalleerd en alle progjes er weer op gezet. Geen effect. Het probleem bleef hetzelfde, reboot na reboot, blue screen na blue screen. Ik heb hem naar de pc winkel gebracht waar ik de onderdelen heb gekocht en deze hebben hem helemaal doorgelicht.
de voeding bleek kapot en die hebben ze vervangen, ze hebben windows opnieuw geinstalleerd en alles leek normaal te werken, zodat ze hem terug hebben gestuurd. Toen ik hem hier aanzette rebootte hij na een kwartier alweer en was het probleem nog steeds hetzelfde, met een extra fout, namelijk NV4_disp., wat wijst op de graka of de drivers daarvan. Drivers update hielp echter niet.
Ik heb ook enkele tests gedaan, maar bij 3D mark 2001 se liep hij na 3 stukjes van de 17 alweer stuk. Ik snap er helemaal niks meer van en de zaak waar ik hem gekocht heb ook niet. HELP AUB.
HELP HELP HELP

heel veel hulp gevraagd door deze arme home pcer

groeten Ronald

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Voeding misschien weer brak? post je voltages eens.

Verwijderd

wat is geil geheugen ?
het kan heel best een mem probleem zijn.

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 12:15:
wat is geil geheugen ?
het kan heel best een mem probleem zijn.
Geil is een merk in dit geval ;)

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Verwijderd

lameeuw schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 12:17:
[...]

Geil is een merk in dit geval ;)
ik neem aan dat ook dat geheugen specs heeft :D

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
GeIL toch?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
k denk dat ie meer doelt op de snelheden en timings van het geheugen ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Have no fear, GoT is here :Y)

Ook al is je PC gloednieuw, toch zou ik je eens willen adviseren de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Dikke kans dat je het er dan wel uithaalt. OK, met mogelijk iedere keer een reinstall is het best een rotklusje, maar uiteindelijk haal je dan wel de onderste steen boven :)

Overigens zijn mijn 1e verdachten idd de voeding en het geheugen, en voor die laatste dan met name de timings. heb je je BIOS op de defaults staan? Dat wil nog wel eens schelen namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Naast de troubleshooter zou je nog eens een goede bootcd kunnen downloaden en branden. Daar kan je je systeem ook grondig mee testen (geheugen, CPU en hdd o.a.).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik werk nu op mijn oude pc, dus de exacte timings van het mem. heb ik niet bij de hand en de voltage ook niet.
Ik zal ze snel posten. Ik wordt echt gek van dat ding. Leuk zo'n nieuwe pc die niet wil werken.
ik heb het geheugen al eens verwisseld, maar zonder succes. de problemen bleven hetzelfde. Ik zal het nog eens doen op jullie aanraden en de voeding checken...

tot snel, ik heb nu werk te doen (bootcd en troubleshooter)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je hier aanmeldde kreeg je een scherm met registratievoorwaarden te zien. Helaas lijk je daar te snel doorheen geklikt te hebben:

- een titel op GoT dient informatief te zijn en niet schreeuwerig. Iets als "HELP" is uit den boze dus
- Overige Hardware is geen dumpbak. Voedingsproblemen horen er wel thuis, maar dan moet je je vraag nogal toespitsen. Dit zou ook een geheugen- of moederbordprobleem kunnen zijn, welke in Processors, Moederborden en Geheugen thuis zou horen.
- gaarne dingen als specs en timings opzoeken voor je post, scheelt nodeloze vragen enzo...

Verder worden reboots uitgebreid behandeld in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter - lees die eens door en probeer de tips die erin staan. Dan weet je allicht of je nieuwe voeding ook brak is (Sweex/Q-Tec of dat soort meuk toevallig?), danwel dat de oude je mobo aangetast heeft. Iig werk zelf te doen voor je op GoT (op de juiste plek!) een topic opent :)

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 09-04-2005 16:45 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.