Toon posts:

[XP] Trage opstart, knippen plakken werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend heb ik spyware van deze computer afgegooid.
Alleen nu blijft de computer bij het opstarten héél erg lang bij Windows wordt opgestart hangen, zo'n 2 a 3 miunten.
Ook ontbreekt het start menu en ik kan niet meer slepen met bestanden of tekst.
De functies knippen, kopieren en plakken zijn ook als sneeuw voor de zon verdwenen.

Zou dit kunnen liggen aan een bestand wat is meeverwijderd tijdens het verwijderen van de spyware?

Ik heb even in de prullenbak gekeken naar de meest recent verwijderde bestanden.
Deze twee bestanden kwamen uit de Windows map, misschien heeft dit er iets mee te maken?

De bestanden zijn tqxcodl.exe olecoise.ocx

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-04 22:50
Hoe heb je de spyware van je pc verwijderd? Zelf? Met een bepaald programma (spybot, ad-aware)?

Ik ga er van uit dat je Windows XP gebruikt?

Weet je nog welke spyware je hebt verwijderd?

Je kan eens beginnen met een systeemherstelpunt terug te zetten?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je precies allemaal verwijderd? Kan je ook eens bij start> uitvoeren> msconfig in het tabblad opstarten en ook de andere eens kijken of daar nog rare dingen staan? Doe anders eens een sfc als je denkt dat er Windowsbestanden zijn verdwenen. Installeer ook SP2 even opnieuw :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 10:49:
Kan je ook eens bij start> uitvoeren> msconfig in het tabblad opstarten en ook de andere eens kijken of daar nog rare dingen staan?
Hier zit het probleem, vermoed ik.
Er staan hier maar vier programma's, terwijl er voorheen een hele lijst stond.
Is er ergens een site waar staat welke programma's sowieso moeten starten?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik via Uitvoeren enkele bestanden uit de Windows dir start die ik me herinner krijg ik functionaliteit terug.
Zo kon ik net weer knippen en plakken.

Welke programma's moet ik toevoegen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 16:43 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 16:14:
Als ik via Uitvoeren enkele bestanden uit de Windows dir start die ik me herinner krijg ik functionaliteit terug.
Zo kon ik net weer knippen en plakken.

Welke programma's moet ik toevoegen?
Dat zou ik niet weten. Maar wat heb je net gedaan waardoor alles weer werkte? We zouden graag zien dat je zo uitgebreid mogelijk uitlegt wat er gaande is, wat je gedaan/geprobeerd hebt en wat je er al over gevonden hebt.

Zou je als je zelf de laatste poster in een topic bent je bericht willen aanpassen inplaats van een nieuw bericht te plaatsen? Je laatste bericht, wat dubbel was met het bericht erboven heb ik even verwijderd.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1