Toon posts:

[winxp] Login script werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik wil een root mapping maken met win 2003 server en een aantal win xp werkstations. Ik krijg alleen de root mapping niet voor elkaar.

In mijn login script (batch file) staat heel eenvoudig alleen:

net use m: \\server\bestanden

Ik heb de directories gedeeld en ook de rechten gegeven aan de gebruikers.

Het probleem is dus dattie onder xp wanneer ik inlog op het domein geen login script laat draait.

Weet iemand hier een oplossing voor of een eenvoudige tutorial hoe je makkelijk een map root maakt? (k heb hier op het forum wel lope zoeke maar kon moeilijks iets concreets vinden)

Verwijderd

Waar staat het logonscript opgeslagen? Ik ga er van uit dat dat in de \\server\NETLOGON staat (zoals het hoort). Waar heb je ingesteld dat hij die loginscripts moet draaien? Vanuit "User Configuration" in een GPO? Of vanuit het tabblad "Profile" onder de gebruikerseigenschappen (rechtermuisknop->properties op een gebruiker)? Als je dat nergens hebt ingesteld dan doet hij het natuurlijk niet.

Geef ons eens meer informatie hoe je het gedaan, met het loginscript. Hebben de mensen daar de rechten, en wat meer?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het ingestelt bij profile login script:

dit staat er:
\\server\NETLOGON\login.bat

Ik hier hebben alle users rechte toe en ook tot de mappen van de map root.

Verwijderd

Wat bedoel je met "en ook tot de mappen van de map root"? Ik ga er van uit dat je C:\ bedoelt op de server? Dat is zowiso niet slim.

Maar hoe heb je de rechten ingesteld? In het tabblad sharing moet je IEDEREEN volledige rechten geven, en dan onder het tabblad security de rechten aanpassen, ik zou OF "Everyone" of "Authenticated Users" (aangemelde gebruikers) of "Domain Users" de "LEES" rechten geven.

Als je handmatig naar \\server\netlogon gaat onder een aangemelde gebruiker (start->uitvoeren->\\server\netlogon) krijg je dan wel iets te zien? En als je dat uitvoerd heeft dat dan wel effect?

Verwijderd

Topicstarter
jah ik heb nu voor iedereen volledige rechten toegedeeld.

e:/bestanden/bedrijf heeft everybode full rechten.

en als ik naar
\\server\netlogon ga en het script draai doettie het wel goed!