In welke kast past een Asus P5GD1 met een zalman 7700cu?

Pagina: 1
Acties:

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zoals genoemd in topictitel. Ik heb een Asus P5GD1 gekocht met een p4 3,8 / 570J en om 'm te koelen een Zalman 7700cu. Dat koelt echt super en de fan past prima op het moederbord, alleen zit het moederbord in de kast te dicht bij de PSU waardoor de voeding er nu niet meer in past.

Gevolg:
Afbeeldingslocatie: http://www.engelsautomatisering.nl/kast.jpg

Voeding moet nu buiten de kast. Nou wilde ik die plexi-unit toch al aan de kant gaan doen (is wat voor het GOT-ruiltopic :P ) maar de vraag is dus: Met welke kast heb ik dat probleem niet icm dit moederbord en deze koeler?

Ik heb geinformeerd bij diverse winkels en die zeggen allemaal: Tja, je kan het proberen maar terugbrengen kan niet. Dus wie heeft deze combo en in welke kast heb je hem zitten? Ik heb een voorkeur naar stille kasten (Nexus Breeze, Antec Sonata, etc). Budget is niet echt belangrijk als het maar stil is. Voeding heb ik overigens al maar een extra voedinkje in de kast kan geen kwaad.

Nog één dingetje: Op de site van Zalman staat inderdaat een compatibility list, maar die geeft alleen aan of de koeler past op het MB of niet. Het zegt niks over of het MB daarna nog in de kast past :X .

Wie helpt mij aan info?

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
De coolermaster stacker, daar kan je voeding boven je moederbord of onder je moederbord, en die fan past goed in de case. (Ik heb hem ook).

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Toink
  • Niet online
Thanks voor je reply. Is die stacker niet een grote klankkast? Casefans sluit ik overigens niet aan maar zo'n grote unit lijkt me zo gevoelig voor resonantie?

Verwijderd

Een chieftec, degelijke kasten en alle ruimte. Eentje uit de bx01 serie bijvoorbeeld

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 10:23
Pas dan wel even op dat er in je chieftec niet zo'n metalen schot zit. Dat heb ik namelijk. Hierdoor kan de 2e clip voor om mijn fan, op mijn thermalright slk 947,niet meer vast. Deze zit nu dus vast met wat tape aan dat schot.

Voor de rest zijn de chieftec kasten over het algemeen idd lekker ruim. En anders misschien een Antec Sonata, die is ook meteen lekker stil? Je kan je schijven daar ook meteen goed in kwijt. En je raptors worden dan nog eens gekoeld door de 120 fan die ervoor zit.

[ Voor 31% gewijzigd door Gizzy op 09-04-2005 16:00 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

• Toink
  • Niet online
Mijn schijven zitten in silencers, de Sonata heeft maar 3x5,25 inch slots dus dan heb ik er één te kort... probleem met die chieftec is dus nagenoeg hetzelfde als wat ik nu ook heb: Er zit iets in de weg en dat wil ik juist niet. Liever geen antwoord dus dan "probeer eens iets van Chieftec" want daar kan ik eigenlijk niets mee. Dat zeggen ze in de winkel namelijk ook en terugbrengen doen ze nergens aan.

Dus: Wie heeft specifiek dit bord met die koeler en heeft een kast met 4x5,25 inch slots?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:46
Ik zou toch voor de stacker gaan, lekker ruim, 12x 5 1/4", en ook niet heel erg lawaaiig. mijn boxed cooler van AMD en de 80mm van van deze kast zijn de grootste geluidsbronnen. de 2x 120mm fans vind ik zelf erg stil. Nadeel is wel dat de kast fysiek erg groot is, en dat ie dus in sommige bureau's niet past. (bij mij moet ie ernaast staan). Als je er de ruimte voor hebt is dit een zeer goede kast.

Ik kan ook gewoon slapen op 1 meter van de kast af, terwijl ik toch vrij licht slaap normaal gesproken.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
De kast is super stil. Ik heb er een coolermaster aerogatebij diede fans down gooit en het is dus echt stil. Plus je krijgt er geen spijt van als je later naar BTX gaat.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:35
De AOpen H600B zal wel gaan lukken denk ik. Volgens de zalman site moet er een bepaalde ruimte tussen het moederbord en de voeding zitten. Ik heb dit opgemeten voor m`n 915G Neo2 platinum bordje. Ik heb meer dan genoeg ruimte voor de 7700 serie. Nou denk ik dat de sockets op onze moederborden niet veel schelen. Als je even opmeet hoeveel ruimte jij hebt tussen de bovenkant socket en de moederbord rand, wil ik wel even meten of dat gaat passen in de H600B. Er zitten 4 5,25" bay`s in dus kan je je silencers ook houden.

Verwijderd

Vaag probleem, zelfs in een heel lullig Q-teq kastje kreeg ik de boel makkelijk passend. Zoek gewoon een kast die bovenin veel ruimte heeft, volgens mij maakt het nauwelijks uit welke je kiest. Je hebt in het geval van die plexikast gewoon heel vette pech gehad.

• Toink
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 19:47:
Vaag probleem, zelfs in een heel lullig Q-teq kastje kreeg ik de boel makkelijk passend. Zoek gewoon een kast die bovenin veel ruimte heeft, volgens mij maakt het nauwelijks uit welke je kiest. Je hebt in het geval van die plexikast gewoon heel vette pech gehad.
Goh, jij hebt duidelijk de OP niet gelezen. Ik ben gisteren nog zo'n beetje alle computerbedrijven hier rondgeshopt en daarna nog op de beurs geweest en heb meer dan 30 kasten bekeken waarvan er maar twee voldeden aan het criterium: De stacker en één of andere lelijke case-tek.

Ik vroeg ook in de OP naar specifieke ervaringen van mensen en een paar posts naar boven zei ik dat nogmaals omdat jij precies zegt wat ze in elke winkel zeggen. En dan laat je ze alle kasten open trekken en dan blijkt het voor geen meter te passen.

• -ErikE-
p43000 schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 19:39:Als je even opmeet hoeveel ruimte jij hebt tussen de bovenkant socket en de moederbord rand, wil ik wel even meten of dat gaat passen in de H600B.
Dan heb je een mooie kast (imo) en heb je snel een antwoord. Dus grijp je meetlat en meet })

• Gizzy
Toink schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 16:31:
Mijn schijven zitten in silencers, de Sonata heeft maar 3x5,25 inch slots dus dan heb ik er één te kort... probleem met die chieftec is dus nagenoeg hetzelfde als wat ik nu ook heb: Er zit iets in de weg en dat wil ik juist niet. Liever geen antwoord dus dan "probeer eens iets van Chieftec" want daar kan ik eigenlijk niets mee. Dat zeggen ze in de winkel namelijk ook en terugbrengen doen ze nergens aan.

Dus: Wie heeft specifiek dit bord met die koeler en heeft een kast met 4x5,25 inch slots?
Kijk eens naar de pics van de sonata, dan zie je zien dat er voorin die kast vier plaatsen zitten achter de intake fan. Hier kan je je schijven op vastschroeven. Als ik me niet vergis kan je dan gewoon via de onderkant door een rubber de schijven vastdraaien. Je schijven hebben volgens mij ook schroefgaten aan de onderkant. Dit staat ook bij de omschrijving van de Sonata. En je ZM heatsinks zijn dan eigenlijk niet meer nodig, want je schijven worden gekoeld door de 120 mm fan en ze zitten vast op rubbertjes. Waarschijnlijk passen je heatsinks er dan ook nog wel omheen.(niet dat ze dan nog nodig zijn). Dus check die site van antec nog ff voordat je de sonata afkeurt.

En qua persoonlijke ervaring. Ik heb zelf schijven, helaas zonder die ZM heatsink, in de 3700-BQE geschroeft van Antec. Ook een stille kast en heeft voorin hetzelfde systeem als de Sonata met die rubbertjes. De schijven hoorde je haast niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Gizzy op 10-04-2005 13:11 ]

• -ErikE-
hmmz, ik heb het net ff opgemeten en het gaat niet passen in een H600B. Doordat Asus de socket op jou mb vrij ver omhoog heeft geplaatst ( |:( )heb je 14,5mm ruimte nodig tussen de rand van je MB tot de voeding. In een H600B gaat je dit niet lukken ;( . Sterkte met zoeken!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 07:48

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Normale Chieftec Dragon kast past ie in. Heb bijna hetzelfde moederbord (zie sig), maar wel die 7700 en de dragon kast. Prima ruimte tussen moederbord en voeding :) .

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Toink
  • Niet online
Dat van die disk-tray met die koeler weet ik: Maar het is weer een fan die aan het zoemen is terwijl ik dat nu passief heb. Liever dus gewoon mijn 5,25 inch silencers.... daarbij heb ik nog steeds bij de Sonata en de 3700bqe mijn twijfels over het monteren en het niet voldoen aan de intel air guide 1.1 (ik heb een 3.8 P4 en dat is niet niks voor een kast die 3.0GHz prescott ready is). Ik denk namelijk dat die fans op hun tenen moeten gaan lopen om al die spullen koel te houden en daar ga je dan met je stille kast.

• Gizzy
Toink schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:53:
Dat van die disk-tray met die koeler weet ik: Maar het is weer een fan die aan het zoemen is terwijl ik dat nu passief heb. Liever dus gewoon mijn 5,25 inch silencers.... daarbij heb ik nog steeds bij de Sonata en de 3700bqe mijn twijfels over het monteren en het niet voldoen aan de intel air guide 1.1 (ik heb een 3.8 P4 en dat is niet niks voor een kast die 3.0GHz prescott ready is). Ik denk namelijk dat die fans op hun tenen moeten gaan lopen om al die spullen koel te houden en daar ga je dan met je stille kast.
Maar als je die antec crappy fans dan vervangt door 2 120mm fans van papst? Die dingen hoeven niet hun best te doen om voor goede airflow te zorgen en zijn sowieso al stil. En als je aan die pentium airflow wilt voldoen zul je toch altijd wel over airflow moeten beschikken of niet.
Dus fans zijn altijd nodig dan, toch?

Pagina: 1