Toon posts:

waar op letten aankoop router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik kon het zo snel niet vinden in de faq, maar waar moet ik op letten bij een aankoop van een router? geen draadlose. ik zag ergens staan 54 mbps en 125 mbps, ik denk dat 125mbps beter is. maar ik wil zo min mogelijk snelheidsverlies en ook een lage ping.
tips?

dit zijn mn specs van mn sweex router
Specificaties

* Ondersteunt het L2TP protocol en is daarmee compatibel met het Motorola SURFBoard EuroDocsis modem van Casema Wanadoo.
* Ondersteunt PPPoE en PPTP clients voor xDSL connecties
* Standaard IEEE 802.3. 10Base-T, 100Base-TX
* 10/100 Mbps snelheid
* 4 UTP poorten
* WEB Based Management GUI– Hiermee krijgt u snel toegang om de configuratie te wijzigen van de router
* MAC adres is te wijzigen of te klonen, indien gewenst.
* Ondersteuning van IPRouting en NAT/PAT

Overige Specificaties:

* 1 x WAN Port
* DMZ redirect WAN port’ s Public IP adressen naar LAN Prive IP-adressen
* Adress Mapping
* Virtual Servers
* Bridge Mode

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 09:35 ]

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 14:02
Als je geen draadloze wilt, moet je zowiezo niet naar die 54 mbps of 125 mbps router kijken, dat zijn de waardes (snelheden) voor wlan (802.11 A/B/G). Je kan dan gewoon een bedrade 10/100 mbps router kopen. Merk maakt dan niet zoveel uit, vaak zijn de goedkope ook wel goed. Ik gebruik zelf een linksys (wel draadloos) en dat bevalt tot op heden prima!

[ Voor 10% gewijzigd door MadMod op 09-04-2005 09:38 ]

Verwijderd

MadMod schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 09:36:
Als je geen draadloze wilt, moet je zowiezo niet naar die 54 mbps of 125 mbps router kijken, dat zijn de waardes (snelheden) voor wlan (802.11 A/B/G). Je kan dan gewoon een bedrade 10/100 mbps router kopen. Merk maakt dan niet zoveel uit, vaak zijn de goedkope ook wel goed. Ik gebruik zelf een linksys (wel draadloos) en dat bevalt tot op heden prima!
I object. Sweex, goedkope sitecoms- geven vaak zat problemen. Heb zelf een draadloze linksys hier (wrt54g) en daar ben ik erg tevreden over... Maar ga zeker neit voor de goedkoopste. Draytek is ook altijd fijn.

• MadMod
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 09:40:
[...]

I object. Sweex, goedkope sitecoms- geven vaak zat problemen. Heb zelf een draadloze linksys hier (wrt54g) en daar ben ik erg tevreden over... Maar ga zeker neit voor de goedkoopste. Draytek is ook altijd fijn.
Diezelfde Linksys heb ik inderdaad ook. Ik heb hiervoor (+/- 1 jaar geleden) een Sweex gehad die het eigenlijk altijd goed heeft gedaan. Levensduur van de Sweex is trouwens ook niet zo lang.

Met de goedkopere bedoelde ik eigenlijk meer merken als sitecom e.d.

Wat zoekt de topicstarter nu eigenlijk precies en waarom voldoet de Sweex (die hij nu heeft, aan de topicstart te zien) niet?

[ Voor 4% gewijzigd door MadMod op 09-04-2005 09:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een nieuwe omdat ik met steam van CSS, altijd als ik een game join, mn ping oploopt tot 2000. heel vaak. en als ik de router weghaal heb ik dat nooit. ik heb wel mn poorten geopend, dus dat is het probleem niet.

maar is een draadlose router sneller van een bedrade? ik dacht juist van niet

• MadMod
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 09:55:
ik wil een nieuwe omdat ik met steam van CSS, altijd als ik een game join, mn ping oploopt tot 2000. heel vaak. en als ik de router weghaal heb ik dat nooit. ik heb wel mn poorten geopend, dus dat is het probleem niet.

maar is een draadlose router sneller van een bedrade? ik dacht juist van niet
Draadloos is niet sneller, maar bijvoorbeeld handig voor een laptop zodat je geen kabel nodig hebt. In jouw geval zou ik gewoon een router kopen van een goed merk als linksys. Deze kost bijvoorbeeld 52 euro. Dan ben je bijna zeker gegarandeerd dat je een goed apparaat in huis hebt.

Je kan ook een draadloze router kopen, daar kan je namelijk ook je gewone pc op aansluiten via de normale kabel. Voordeel van een draadloze is dat je voorbereid op de toekomst bent mocht je bijvoorbeeld ooit nog een keer een laptop kopen. Zorg dan wel dat je hem goed beveiligd!
Pagina: 1