spamcop blockt wel maar geeft geen spambewijs

Pagina: 1
Acties:

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
Spamcop vindt dat mijn server spam stuurt en zet hem op zijn blacklist.

Zelf heb ik mijn server onderzocht en niets kunnen vinden wat op versturen van spam lijkt. Ook verder geen klachten gehad van anderen dan Spamcop.

Spamcop weigert mij headers van mailtjes te sturen die volgens hen als "spam afkomstig van mijn server" worden gezien. Ik heb er een aantal maal beleefd en met uitleg naar gevraagd.

Er is nu inpasse. Zij zeggen dat ik spam, ik kan niets vinden maar ook niet bewijzen dat het niet zo is.

Iemand tips wat ik kan doen ? Ik ben trouwens best kwaad :(

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Weet je echt 100% zeker dat je PC virus- en malware-vrij is?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• arikkert
pven schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 09:22:
Weet je echt 100% zeker dat je PC virus- en malware-vrij is?
nee, niet zeker.
das altijd aspect van security, dat je dat nooit 100% zeker weet, maar ik zal aantal zaken noemen.

OS : Freebsd 5.3 met postfix en werkende SpamAss en vScan voor in- en uitgaande mail.
wekelijks updates van alle pakketten. Firewall. chkrootkit-0.44 draait dagelijks en output wordt automatisch gecontroleerd, net zelf ff log gezien
aantal gebruikers: 3 en die ken ik allemaal, wel windows clients. achter de mailserver die ook firewall is.

Kwalijke vind ik dat SpamCop mij geen aanwijzing geeft, waarmee ik wat kan terwijl ze die wel hebben maar wellicht verkeerd interpreteren. (forged headers ofzo, die zij als echt zien). Of misschien hebben ze wel gelijk, maar ja hoe weet ik nu waar het lek zit :? als ik niet weet hoe laat en vanaf welke client die spam zou zijn verstuurd.

[ Voor 6% gewijzigd door arikkert op 09-04-2005 09:33 ]

• arikkert
1 van de pc's in het LAN was idd besmet.
omdat op de firewall/mailserver SpamAss draait gingen zijn mailtjes uiteindelijke de deur uit met een *** SPAM *** prefix bij elk mailsubject.
SpamCop had dus wel gelijk, maar als ze nu gewoon 1 header stuurden, had ik die windows pc natuurlijk meteeen gevonden :(