Toon posts:

[XP Probleem] NTLDR ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer krijgt een nieuwe eigenaar, daarom heb ik hem geformateerd. Nu, na het formateren, krijg ik opeens de melding "NTLDR ontbreekt, druk op CTRL-ALT-DEL om opnieuw op te starten" als ik via de cd van WinXP (NLD, Home Edition) wil booten.

Als ik via de bootdisks probeer WinXP te installeren krijg ik de volgende melding aan het begin van de installatie:
The following value in the .SIF file used by setup is corrupted or missing:

Value 0 on the line in section [SourceDiskFiles] with key "SP1.cab"

Setup cannot continou. Press F3 to quit.
Moet ik het bestand NTLDR op de harde schijf (c) vervangen of repareren of ligt het ergens anders aan?

Ik heb al diverse topics over dit "NTLDR ontbreekt" gevonden, maar geen heeft een oplossing gegeven.

bvd

• Goat
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04-2025
Is de boot sequence in je BIOS zo ingesteld dat de Cd-rom waarvan Windows moet installeren als eerste wordt gestart?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de CD-Rom-drive staat als eerste.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-04 17:32

ThaHandy

Discovery Channel

partitie geactiveerd? (active?, check met fdisk)

[ Voor 22% gewijzigd door ThaHandy op 09-04-2005 00:30 ]

• Goat
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04-2025
Is je windows cd bootable? Als je een legale versie hebt moet het geen probleem zijn anders zou het hier aan kunnen liggen.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:47
Hoe heb je hem geformatteerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net zelf een boot.ini gemaakt en die samen met de NTLDR-file en NTDETECT.COM-file via een diskette via de repair-console op de c-schijf gezet. Het systeem wil nu wel via de cd van WinXP booten zonder foutmeldingen te geven. De installatie werkt tot nu toe ook nog, waarschijnlijk en waarschijnlijk is het dus opgelost :)

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 18:10
Aan je foutmelding te zien start je systeem op van de CD.

Je hebt een pc met een zogenaamde Unattended installatie.
Wat er gebeurt, van te voren zijn in een file een aantal instellingen vastgelegd (en extra drivers)
zodat je met je recovery cd windows installeert en alles meteen werkt (dus niet een extra driver cd enzo)

Alleen lijkt het erop alsof die cd kapot is (volgens mij betekend die melding dat hij sp1.cab niet kan vinden.

nu je hem dus via een omweg installeert maak je geen gebruik van die extra instellingen.
de kans is dus groot dat je straks nog drivers zal moeten updaten (of meteen daarna een cd met SP2 erin, dan heb je al wat meer kans dat je hardware ontdekt word)

Join the club

Pagina: 1