DVD export Adobe Premiere geeft slecht beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-07 18:24
Vandaag geprobeerd een vakantie film van 15 minuten op DVD te zetten maar het ging nog niet zo als ik zou willen.
De DVD wordt gebrand maar als ik hem bekijk in de DVD speler bij de televisie dan trilt het beeld als de camera bijvoorbeeld van links naar rechts gaat of er uitgezoomd wordt. Het geldt eigenlijk alleen voor bewegende beelden. Stilstaande of amper bewegende beelden zijn scherm en trillen niet.

Nu heb ik de film even als MOVIE ge-exporteerd en heb ik met Windows Media Player geen enkel probleem. Ook de preview functie in Adobe werkt goed.

Heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad ? Aan mijn PC config kan het niet liggen. Ik exporteer op DVD met de volgende details. Weet niet of dit OK is eigenlijk.

PAL PROGRESSIVE 4x3 High Quality 7Mb CBR 1 Pass

Het leek me de beste optie.

P4-2600mhz met 1gb dual channel geheugen
Voor Adobe Premiere Pro 1.5 gebruik ik een aparte 200gb SATA harde schijf.
De DVD writer is een LITE-ON 3500 en ik ben erachter dat ik de TRAXDATA meuk weg kan doen en de PLATINUM schijfjes beter kan gebruiken. Voor een normale DVD (die ik dus niet heb gemaakt) werken deze schijfjes zonder problemen.

Ik ben benieuwd of iemand ideeen heeft want het is best vervelend dat ie op de PC prima en mooi is maar op de televisie niet (waar je het toch voor doet eigenlijk)
Terugschrijven op de camera kan ik niet want mijn Sharp camera heeft geen DV-IN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:26
Exporteer eens op PAL interlaced, vermoedelijk is het probleem dan opgelost. Het materiaal dat uit je scharp camera komt is waarschijnlijk interlaced (lijnen om en om), ga je dat renderen op progressive (lijnen tegelijk) moet Premiere lijnen erbij verzinnen. Daarnaast speel je het denk ik ook op een televisie af die interlaced is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:58
Let bij de instellingen eens op welk 'field' eerst moet komen, probeer dit te veranderen of probeer beide en vindt op die manier uit wat de juiste keus is.