Vraag aan de mods: zet je GoT op je CV?

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Vooraf:
Zoals altijd braaf gezocht, GoT search leverde niks op, en google heb ik in dit specifieke geval maar niet geprobeerd ;) Ik weet ook niet zeker of dit in LA hoort, maar omdat dat dit toch wel op alle mods betrekking heeft heb ik hem hier neer gezet. The freedom of movement is yours ;)

Tot zover, nu mijn verhaal:
Afgelopen week schoot me ineens het volgende binnen. Ik ben nu al een jaar of 2 1/2 redelijk actief op GoT, heb mods zien komen en gaan. Sommigen haken af vanwege prive redenen, anderen vanwege een baan.

Nu is GoT zo'n beetje het bekendste en grootste nederlandse IT forum. Ik gok dat half IT'end Nederland dan ook wel zal kennen, en weet wat er te halen is en waar het hier om gaat :) Dat betekent dus dat het potentieel goed zou kunnen staan om op je CV te zetten dat je mod op GoT bent (geweest) :Y)

Aan de andere kant: modden op GoT is een activiteit die je zowel onder werktijd (al dan niet in lunchtijd) of elders moet doen. Het laatste betekent minder modereren, wat op zich niet zo goed zou zijn voor ons mooie forumpje :/. Het eerste kan een potentiele werkgever afschrikken. Echter, aangezien het mod zijn toch bepaalde (technische en sociale) kwaliteiten van je verlangt, kan het ook in je voordeel spreken, zeker als je er de bekendheid van GoT die ik zojuist noemde aan koppelt.

De vraag die mij uit de slaap houdt is dan ook: Zet je op je CV dat je mod op GoT bent (geweest), en waarom (niet) :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets was al eens geweest wel in de HK maar goed :P

search kwam op dit uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 10:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

De vraag is wel 'ns eerder gesteld, maar heb ook geen idee meer waar. ;)

Ik heb er wel 'ns over nagedacht hoe je dat nou het beste neer kan zetten en ben tot de conclusie gekomen dat ik het bij hobbies of vrijetijdsbesteding zou zetten. Er is bovendien een verschil tussen het modden van de HK of een techforum. Hoewel ik niet twijfel aan mijn techkennis ;) is een techforum modden wellicht noemenswaardiger op een CV. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

Lees Online onbetaald werk in je CV? (HK-only) nog maar eens :)

Ik denk dat het afhankelijk is van wat je hier doet, voor welke werk je solliciteerd en hoe je inschatting is dat men ernaar kijkt :)

Bij mijn laatste sollicitatie heb ik overigens gewoon "computers" genoemd als interesse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

SmartDoDo schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 23:48:
Bij mijn laatste sollicitatie heb ik overigens gewoon "computers" genoemd als interesse ;)
Wat dan relevant is om te weten is of je bent aangenomen ;) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

JHS schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 10:41:
[...]
Wat dan relevant is om te weten is of je bent aangenomen ;) .
offtopic:
Het zou pas relevant zijn wanneer je zou weten of het wel of niet noemen van een verslaving tijdsbesteding als GoTten enig verschil zou hebben uitgemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 19:58
Het staat alleszins niet op mijn CV hoor. :P

Stel je voor: ze vragen dan zeker: jah, dat vraagt natuurlijk dat je heel wat tijd in dat forumpje steekt bladieblie, bladiebla, etc.... En dan vragen ze zeker ook wanneer je dat allemaal doet, en ze zullen wel eens een kijkje nemen, en dan zien ze zo dat je eigenlijk tijdens de werkuren best veel ge-got hebt. :P
Lijkt me geen goed plan, nee.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Half IT'end Nederland lijkt me een beetje overdreven. De meeste IT'ers kennen GoT niet volgens mij hoor :) Ik zou bovendien niet weten wat voor competenties je laat zien als moderator. Als je nu de serverfarm beheert of de forumsoftware ontwikkelt dan is het iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Bigs schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 10:48:
Half IT'end Nederland lijkt me een beetje overdreven. De meeste IT'ers kennen GoT niet volgens mij hoor :) Ik zou bovendien niet weten wat voor competenties je laat zien als moderator. Als je nu de serverfarm beheert of de forumsoftware ontwikkelt dan is het iets anders.
Mjah, een moderator wordt niet alleen gekozen omdat die persoon veel op het betreffende forum aanwezig is, maar wordt ook gekozen omwille van andere capaciteiten, en ook omdat hij toch wel eea afweet van het 'onderwerp' waarvoor hij mod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Bigs schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 10:48:
Ik zou bovendien niet weten wat voor competenties je laat zien als moderator.
• Goede communicatieve vaardigheden (mails),
• Analyserend vermogen (HK-XS),
• In een team kunnen werken (CA/HK2),
• Zelfstandig kunnen werken,
• Besluitvaardigheid (OW? mail? modbreak?),
• En last but not least: de hordes vrouwen van je af kunnen slaan 8)

Uiteraard ligt het aan de mod zelf, aan het subforum en nog veel meer. Toch is het niet zo dat je geen blijk geeft van een gebrek aan competenties als mod zijnde. Het is meer de vraag in hoeverre de waarde daarvan wordt ingeschat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik bedoel ook niet dat mods dom zijn of dat iedereen mod zou kunnen zijn, maar meer dat er niet veel waarde wordt gehecht aan een functie in een community als deze. Zoiezo zal het bij veel mensen moeilijk zijn om duidelijk te maken wat je nou precies doet hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als ik zou solliciteren voor een functie waar dit relevant is (eg: voor een functie als moderator op een forum :P, of als ik ergens als helpdesk medewerker aan de slag zou willen ) zou ik dit zeker benoemen :)

Voor een functie als netwerk beheerder e.d. is deze hobby niet relevant, en moet je hem ook niet benoemen imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb het genoemd in mijn motivatiebrief om als HBO student toegelaten te worden op een master 'science communication' :P. Of het geholpen heeft weet ik overigens niet, maar ik mocht wel meedoen :)

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 09-04-2005 12:20 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 12:20:
Ik heb het genoemd in mijn motivatiebrief om als HBO student toegelaten te worden op een master 'science communication' :P. Of het geholpen heeft weet ik overigens niet, maar ik mocht wel meedoen :)
hehe, ik heb het ook net in mijn motivatiebrief voor de aanmelding van mijn master: vraagstukken van beleid en organisatie genoemd. Je krijgt achter de schermen best wel een inzicht over hoe dingen tot stand komen enzo en wat belangrijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ikzelf heb het ooit overwogen, maar besef wel dat je daarmee ook aangeeft dat je tijdens werktijd mogelijk GoT-gerelateerde dingen zou kunnen doen..... van de baas z'n tijd. Daarom staat tussen hobbies meer iets over PC-dingen zoals troubleshooten enz, mocht daarover gevraagd worden hoever je bent, kan je altijd nog de GoT-troefkaart spelen.
* Delerium heeft al een ander soort CV dan iets met ICT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
SmartDoDo schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:13:
[...]

Uiteraard ligt het aan de mod zelf, aan het subforum en nog veel meer. Toch is het niet zo dat je geen blijk geeft van een gebrek aan competenties als mod zijnde. Het is meer de vraag in hoeverre de waarde daarvan wordt ingeschat :)
Dat weet jij en dat weet ik. Ik denk dat de meerderheid van de ITers het moderator op GoT zijn niet zo serieus nemen. Ik zie het al voor me: "Neem mij aan WANT ik ben mot van de HK". :+

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

In de gevallen waar het relevant is voor de baan zou ik het wel doen, dat zal in mijn geval echter nooit het geval zijn. Wel heb ik het als hobby opgenoemd. Ook terecht volgens mij, als je bang bent dat je potentiele werkgever je niet zou aannemen als die wist dat je op GoT rondhing heb je je hele proeftijd om "betrapt" te worden. Je kan het werk aan of niet, daar verandert voor de baas aanwezigheid op GoT niets aan IMHO.

offtopic:
"Neem me anders ban ik je" zal in de regel zeker niet werken bij de mensen van de P&O afdeling? :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
F_J_K schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 13:41:
Je kan het werk aan of niet, daar verandert voor de baas aanwezigheid op GoT niets aan IMHO.
Mjah, ik vind eigenlijk van wel.
Je bent in de baas z'n tijd (waar hij je voor betaald dus), bezig met iets te doen wat niets te maken heeft met je werk eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Voor de helpdeskfunctie waar ik als laatste op heb gesolliciteerd heb ik tweakers.net niet bij naam genoemd, maar wel aangegeven "een groot Nederlandstalig forum wat zicht richt op alle mogelijke aspecten van informatietechnologie". E-mailadres erop was m'n t.net. Alleen een alert persoon legt de link :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De een zegt van wel, de ander van niet.
Natuurlijk afhankelijk van de functie waarnaar je solliciteert ;)

Maar stel, dat men het wél op zijn/haar CV wil vermelden, dan is de logische volgende vraag of je GoT ook als referentie mag opgeven.

Staat GoT of staan (ex)collega-modjes voor relevante vragen van toekomstige werkgevers open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Referentie: dan moet het werk wel heel specifiek overeen komen. Open: sure. Maar ik zou niet weten wat een potentieel werkgever mij zou moeten vragen over een van de SG mods, of Jotti, ItSnows, Han, momania of Daniel over mij. (Wat trouwens al meteen mooi aangeeft dat vragen lastig is: het verloop van "managers" is voor een bedrijf best hoog).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb hier zelf nog niet over nagedacht, maar het is inderdaad misschien leuk om dit, verhuld, op te nemen in mijn CV. Onder het kopje "hobby's/vrijetijdsbesteding" is er IMO zeker wel een plaats voor mij om mijn modwerk in P&W op te gaan nemen. Ten eerste omdat het relevant is (aangezien ik straks, na mijn studie, software engineer hoop te worden), en ten tweede omdat het, zoals SmartDoDo al zegt, enkele communicatieve en leidinggevende sturende vaardigheden zou moeten impliceren. Voor mij zal een passage als de volgende best relevant zijn voor op mijn CV:
In mijn vrije tijd treed ik op als moderator op een groot Nederlandstalig forum, waar in het subforum waar onder andere ik de verantwoordelijkheid over draag, gediscussiëerd wordt over software design en engineering. Mijn aanwezigheid op dit forum verbreedt dagelijks mijn vakkennis, en de communicatie naar gebruikers toe draagt ook bij aan mijn algemene communicatieve vaardigheden.
Een dergelijke vermelding zal niet doorslaggevend zijn, en veel screeners zullen er niet eens echt aandacht aan schenken. Toch is er een kansje dat het helpt, en bij sollicitaties kun je elke extra kans gebruiken. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ja ik heb het op mijn CV staan, onder nevenactiviteiten. Bij m'n bestuursfunctie en lidmaatschap van de nabesprekingscommissie onderwijs in studententijd, wat ook arbitraire zaken op een CV zijn.
Of die specifieke dingen nut hebben weet ik niet, wel dat het vermelden van nevenactiviteiten op zich een breder beeld geven van een persoon.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
-NMe- schreef op zondag 10 april 2005 @ 00:56:
en ten tweede omdat het, zoals SmartDoDo al zegt, enkele communicatieve en leidinggevende vaardigheden zou moeten impliceren.
Niet mee eens.

Ik ben zelf ook moderator, zij het op een klein forum. Daar moeten zelfs nog goede/verbeterde richtlijnen komen voor een aantal onderdelen, en sommigen zijn al door mij, of met advies van mij, geschreven. Ik geef dus in elk geval leiding aan een deel van het forum, en help mee andere delen op te zetten. Nou en; er zijn tientallen/honderden mensen die websites en (kleinere) forums hebben opgezet.

Als mod zijn impliceert dat je goed kunt communiceren of leidinggeven, dan hebben we wel veel van dat soort mensen in Nederland; en NEE, GoT is niet "speciaal" omdat het nou toevallig groot is.

Mijn communicatieve vaardigheden zijn op GoT nogal eens... laat ik zeggen... bekritiseerd, terwijl ik op veel andere plaatsen te horen krijg dat die vaardigheden (vooral in officiële geschriften) -uitmuntend- zijn.

Ik zou het dus niet op mijn CV zetten; IMHO heeft het geen enkele toegevoegde waarde. Ik zou het hoogstens bij "vrijetijdsbesteding" zetten. Maar zelfs dan niet als "leidinggevende functie", want dan overdrijf je IMHO wel zwaar.

My 2 cents.

[ Voor 4% gewijzigd door Katsunami op 10-04-2005 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

mod = mensenkennis, maar dan op de internetmanier :) Je moet bij het doorlezen van een topic (ongeacht welk topic dan ook) al kunnen voelen, bijna ruiken hoe de sfeer is, wie de 'leaders' zijn, en wie er maar een beetje bijloopt of aanprutst ;)

Dat vertaalt zich naar interpretatie, geheugen en vooral communicatie :) Leiding geven doe je tot op zekere hoogte: aan users namelijk, maar dan in een iets andere vorm dan normaal :P aanmoedigen, een bepaalde richting op duwen, informeren, en ook wel bestraffen indien nodig, dat kan ik wel gedeeltelijk onder leiding-gevend scharen. Ik zou het zelf niet op m'n CV zetten, gezien het niet van belang is voor mijzelf voor een eventueel toekomstige baan, maar voor andere crew zou het mogelijk wel een aardige toevoeging zijn op de CV :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Katsunami schreef op zondag 10 april 2005 @ 01:24:
Niet mee eens.

Ik ben zelf ook moderator, zij het op een klein forum. Daar moeten zelfs nog goede/verbeterde richtlijnen komen voor een aantal onderdelen, en sommigen zijn al door mij, of met advies van mij, geschreven. Ik geef dus in elk geval leiding aan een deel van het forum, en help mee andere delen op te zetten. Nou en; er zijn tientallen/honderden mensen die websites en (kleinere) forums hebben opgezet.
Een community zoals hier op GoT is IMO toch net even iets anders dan veel andere fora. Hier wordt actief gemod op kwaliteit van topics en posts, waardoor het algehele niveau van het forum een stuk hoger ligt dat van de meeste andere fora die ik ken. Uiteraard is dat niet iets dat je in je CV zet, maar het rechtvaardigt het voor mij moreel wel om GoT op te nemen in mijn CV. :)
Als mod zijn impliceert dat je goed kunt communiceren of leidinggeven, dan hebben we wel veel van dat soort mensen in Nederland; en NEE, GoT is niet "speciaal" omdat het nou toevallig groot is.
Sorry, dat heb ik toch net gedaan. ;)
Ik zou het dus niet op mijn CV zetten; IMHO heeft het geen enkele toegevoegde waarde. Ik zou het hoogstens bij "vrijetijdsbesteding" zetten. Maar zelfs dan niet als "leidinggevende functie", want dan overdrijf je IMHO wel zwaar.
Leidinggevend is waarschijnlijk ook het foute woord. Sturend komt meer in de richting; dat heb ik er dan ook van gemaakt in mijn vorige post. Bovendien kan het geen kwaad om GoT op te nemen op je CV, zeker niet als je starter bent, en verder niet al teveel boeiende dingen te vermelden hebt. Zoals Canaria al zegt kan het een breder inzicht geven over de persoon zelf. Je toont ermee aan dat je open staat om anderen te helpen, en dat je toch, zoals ik al zei, over aardige communicatieve vaardigheden beschikt. Bovendien moet je natuurlijk redelijk wat verstand hebben van datgene waar je moderator over speelt. En het belangrijkste, IMO: het moet relevant zijn. Als ik ga solliciteren voor een functie als bedrijfleider van een supermarkt (ik noem maar iets), dan heeft mijn modschap in P&W geen relevantie, en dan kan ik het net zo goed weglaten. Solliciteer ik op de functie van software engineer, dan heeft het wel relevantie, en dan zal ik er ook niet over twijfelen het te vernoemen in mijn CV. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Remy schreef op zondag 10 april 2005 @ 01:30:
mod = mensenkennis, maar dan op de internetmanier :) Je moet bij het doorlezen van een topic (ongeacht welk topic dan ook) al kunnen voelen, bijna ruiken hoe de sfeer is, wie de 'leaders' zijn, en wie er maar een beetje bijloopt of aanprutst ;)
Ook dat is, IMHO, geen spectaculaire vaardigheid. Ik heb het zelf 2 jaar gedaan op mijn "eigen" forum. (En het bestaat slechts niet meer omdat ik niet meer het geld had om het te hosten.)
Dat vertaalt zich naar interpretatie, geheugen en vooral communicatie :)
Interpretatie is persoonsafhankelijk wat betreft beoordeling, en hetgeen de een goede communicatie vindt, vind de ander bagger. Het enige 'nuttige' en eenigszins meetbaar aspect dat je noemt is geheugen, en dat heb ik in overvloed; en het enige waar het mij in het dagelijks leven voor dient is onthouden van zaken die ik niet moet vergeten. Dat heeft niet echt iets met leidinggeven te maken. Het is een hulp bij het leidinggeven, maar niet per se essentieel.
-NMe- schreef op zondag 10 april 2005 @ 01:41:
Een community zoals hier op GoT is IMO toch net even iets anders dan veel andere fora. Hier wordt actief gemod op kwaliteit van topics en posts, waardoor het algehele niveau van het forum een stuk hoger ligt dat van de meeste andere fora die ik ken. Uiteraard is dat niet iets dat je in je CV zet, maar het rechtvaardigt het voor mij moreel wel om GoT op te nemen in mijn CV. :)
Je plaatst IMHO GoT op een te hoog voetstuk. Als het forum waar ik nu aan meehelp qua omvang de moeite waard wordt (het groeit nog steeds met 5-10 gebruikers per dag), dan zal er zeker op kwaliteit worden gemod. Dat is niet speciaal iets voor GoT. Dat doe je als je je plaats/forum/whatever vrij van puinzooi wil houden; het is een essentieel onderdeel van een informatief forum.

[ Voor 36% gewijzigd door Katsunami op 10-04-2005 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
-NMe- schreef op zondag 10 april 2005 @ 00:56:
Ik heb hier zelf nog niet over nagedacht, maar het is inderdaad misschien leuk om dit, verhuld, op te nemen in mijn CV. Onder het kopje "hobby's/vrijetijdsbesteding" is er IMO zeker wel een plaats voor mij om mijn modwerk in P&W op te gaan nemen. Ten eerste omdat het relevant is (aangezien ik straks, na mijn studie, software engineer hoop te worden), en ten tweede omdat het, zoals SmartDoDo al zegt, enkele communicatieve en leidinggevende sturende vaardigheden zou moeten impliceren. Voor mij zal een passage als de volgende best relevant zijn voor op mijn CV:
Ik zie het relevante er niet van in.
Ik heb het alleszins niet op m'n CV gezet dat ik ooit P&W mod geweest ben op GoT, en dat terwijl ik toch als software-ontwikkelaar werk.
Tuurlijk, ik heb hier in P&W ook al één en ander opgepikt waardoor ik die dingen eens van wat dichterbij ben gaan bekijken, en dat heeft m'n kennis zeker verbreedt.
Echter, het is niet omdat je mod bent, dat je je kennis daarom meer kunt verbreden dan een gewone P&W bezoeker.
Als mod val je gewoon meer op bij de gebruikers, maar dat wil daarom niet zeggen dat je daarom méér voordeel haalt uit GoT dan een gewone gebruiker.

Ik bedoel maar: als je geen moderator bent, dan zet je toch ook niet op je CV dat je een 'reguliere bezoeker bent van GoT / P&W' ?

Ik denk niet dat een recruiter gaat denken: ah, die gast is moderator op één of ander forum, dus die gast zal wel beter zijn dan die andere gast die dat niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:18

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 zou het ook niet op z'n CV zetten. Tuurlijk wel een en ander (redelijk wat) opgepikt vanuit het forum, maar echt heel bijzonder vind ik het niet. Voor dat oppikken had ik bij wijze van spreken ook alleen een lurker kunnen zijn.

Tuurlijk staat het goed om wat extra's op je CV te hebben staan en als het forum het enige is, kan je dat er op zetten. Maar echt heel veel geleerd heb ik niet door moderator te zijn, het is eerder een beetje kijken naar de geldende mores op het forum en de gehanteerde stijl overnemen. Maar echt vaardigheden bijleren: nee :)

[ Voor 8% gewijzigd door gorgi_19 op 10-04-2005 11:02 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

whoami schreef op zondag 10 april 2005 @ 10:37:
Ik bedoel maar: als je geen moderator bent, dan zet je toch ook niet op je CV dat je een 'reguliere bezoeker bent van GoT / P&W' ?
Zelfs dat zou je in principe wel kunnen opnemen op je CV. Ik heb bijvoorbeeld een passage onder het kopje vrijetijdsbesteding dat ik in mijn vrije tijd mijn kennis van bijvoorbeeld PHP en C++, en natuurlijk van programmeren en programmeertechnieken in het algemeen, zelf opvijzel. Een verwijzing naar GoT is makkelijk gemaakt. Zoals ik al zei: het zal niet ervoor zorgen dat een recruiter jou kiest omdat je op GoT zit, maar het vertelt wel degelijk iets over hoe je persoonlijk in elkaar steekt.
gorgi_19 schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:02:
* gorgi_19 zou het ook niet op z'n CV zetten. Tuurlijk wel een en ander (redelijk wat) opgepikt vanuit het forum, maar echt heel bijzonder vind ik het niet. Voor dat oppikken had ik bij wijze van spreken ook alleen een lurker kunnen zijn.
True, maar aan de andere kant: het feit dat je moderator bent zegt wel iets over ofwel je kennis van zaken (most likely), ofwel je relaties in hogere kringen. ;)
Tuurlijk staat het goed om wat extra's op je CV te hebben staan en als het forum het enige is, kan je dat er op zetten. Maar echt heel veel geleerd heb ik niet door moderator te zijn, het is eerder een beetje kijken naar de geldende mores op het forum en de gehanteerde stijl overnemen. Maar echt vaardigheden bijleren: nee :)
Helemaal geen? Weet je dat zeker? De puntjes die SmartDoDo hierboven noemt zijn zo gek nog niet hoor. Al kun je dat niet echt op die manier op je CV zetten natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
-NMe- schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:07:
[...]

Zelfs dat zou je in principe wel kunnen opnemen op je CV. Ik heb bijvoorbeeld een passage onder het kopje vrijetijdsbesteding dat ik in mijn vrije tijd mijn kennis van bijvoorbeeld PHP en C++, en natuurlijk van programmeren en programmeertechnieken in het algemeen, zelf opvijzel. Een verwijzing naar GoT is makkelijk gemaakt. Zoals ik al zei: het zal niet ervoor zorgen dat een recruiter jou kiest omdat je op GoT zit, maar het vertelt wel degelijk iets over hoe je persoonlijk in elkaar steekt.
Dat kan je ook in een evt gesprek vertellen, wat je in je vrije-tijd doet.
Naar mijn ervaring hecht men niet zoveel belang aan wat je hobbies enzo zijn. Ik heb nog maar 1x een sollicitatie-gesprek gehad waar men echt vroeg wat ik in m'n vrije-tijd deed.
Hobby's en vrij-tijds besteding vind men dan ook niet terug op m'n cv, ik heb dat bewust niet meer opgenomen.
True, maar aan de andere kant: het feit dat je moderator bent zegt wel iets over ofwel je kennis van zaken (most likely), ofwel je relaties in hogere kringen. ;)
Ik hoop dat ik dat laatste met een korreltje zout mag nemen ? :)
Anders denk ik dat jij meer waarde hecht aan het feit dat je mod bent dan nodig is; of het 'modschap' veel belangrijker vind dan dat het eigenlijk is.
Het doet me een beetje denken aan mensen die het superbelangrijk vinden welke job-titel ze hebben, of wat er op hun naamkaartje staat. Je hebt zo van die mensen die dat belangrijker vinden dan hun loon, het werk zelf dat ze doen, etc.... (Hell, ik heb zelfs geen naamkaartjes, en ik heb er ook geen nodig, maar je hebt zo van die mensen die dat super-belangrijk vinden, zelfs als het werk wat ze doen 2x niets voorsteld).

[ Voor 31% gewijzigd door whoami op 10-04-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

whoami schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:11:
Dat kan je ook in een evt gesprek vertellen, wat je in je vrije-tijd doet.
Naar mijn ervaring hecht men niet zoveel belang aan wat je hobbies enzo zijn. Ik heb nog maar 1x een sollicitatie-gesprek gehad waar men echt vroeg wat ik in m'n vrije-tijd deed.
Hobby's en vrij-tijds besteding vind men dan ook niet terug op m'n cv, ik heb dat bewust niet meer opgenomen.
Dat is dan een persoonlijke keuze, en een goed punt. Als je zelf aan hobby's geen waarde hecht wat betreft je carrière, dan kun je ze inderdaad beter niet opnemen, en dan moet je GoT er sowieso af laten, want meer dan een veredelde hobby is het niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
-NMe- schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:14:
[...]

Als je zelf aan hobby's geen waarde hecht wat betreft je carrière
Hoe moet ik die zin interpreteren ? :?
Ik snap het niet goed.
Hobbies hebben niets te maken met carriere. Hobbies zijn dingen die je graag doet, maar ze helpen normaal gezien je carriere niet vooruit.
Ok, ik doe in m'n vrije tijd wel nog redelijk veel wb software ontwikkeling, maar ik zie niet in hoe m'n andere hobbies (karting, fotografie, F1, etc...) mijn 'carriere' zouden verderhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
De volgende vraag is: Wie zet op zijn CV dat je A61 en/of HK toegang heeft. :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

whoami schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:17:
Ik snap het niet goed.
Hobbies hebben niets te maken met carriere. Hobbies zijn dingen die je graag doet, maar ze helpen normaal gezien je carriere niet vooruit.
Ok, ik doe in m'n vrije tijd wel nog redelijk veel wb software ontwikkeling, maar ik zie niet in hoe m'n andere hobbies (karting, fotografie, F1, etc...) mijn 'carriere' zouden verderhelpen.
Als jij opgeeft dat je in je vrije tijd veel aan software ontwikkeling doet, dan vertelt dat de recruiter in ieder geval dat je van je vak houdt, en je ervoor wil inzetten. Dat is dan ook relevante informatie, die ik zelf dan wel zou opnemen. Je hebt gelijk dat je andere hobby's niet relevant zijn, en die zou ik zelf dan ook weglaten. Als ik al mijn hobby's op zou schrijven, dan had ik onderhand een half A4-tje extra nodig. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

whoami schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:17:
[...]

Ik snap het niet goed.
Nou voor sommige bedrijven maakt het uit wat voor persoon ze aannemen. Bij gelijke geschiktheid (soms gaat dat zelfs verder) geven ze de voorkeur aan iemand die qua persoonlijkheid in het team past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Relaties in 'hogere kringen' :? Dat valt nog wel vies tegen :) Van veel mensen weet je niet eens wat ze precies doen; mijn achtergrond is voor een hoop mensen ook onbekend. :) En dus ook de vermeende kennis die ik zou hebben.. ach, daar laat ik me niet over uit :+. Dat zal een hoop mensen wel tegen vallen. ;)
Helemaal geen? Weet je dat zeker? De puntjes die SmartDoDo hierboven noemt zijn zo gek nog niet hoor. Al kun je dat niet echt op die manier op je CV zetten natuurlijk. :)
Vrij zeker :) Ik heb een hoop andere dingen gedaan waar ik meer van heb geleerd. Daarnaast heb ik qua studie geen IT-achtergrond en vanuit dat punt ook wel wat geleerd op communicatieve vaardigheden (of hoor ik geleerd te hebben :+ )
Oftewel: voor mij is GoT en het modden een leuke hobby en zolang ik er lol in heb en m'n werk / sociale leven / andere hobbies het toe laten, zal ik het ook zeker blijven doen. :)
-NMe- schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:25:
[...]

Als jij opgeeft dat je in je vrije tijd veel aan software ontwikkeling doet, dan vertelt dat de recruiter in ieder geval dat je van je vak houdt, en je ervoor wil inzetten. Dat is dan ook relevante informatie, die ik zelf dan wel zou opnemen. Je hebt gelijk dat je andere hobby's niet relevant zijn, en die zou ik zelf dan ook weglaten. Als ik al mijn hobby's op zou schrijven, dan had ik onderhand een half A4-tje extra nodig. :D
Ja, maar iemand die briljant is in programmeren en een briljant software architect, hoef ik niet per definitie in m'n team te hebben. Als zo iemand compleet niet kan functioneren in een groep of zeer zwak is in (mondelinge) communicatieve vaardigheden, heb je er ook vrij weinig aan. :) En heel veel hobbies kan je je afvragen of het wel allemaal hobbies zijn :)

Meestal zijn dat soort nevenactiviteiten ook wel een aanleiding voor een recruiter om in een gesprek verder op in te gaan om te kijken wat jij voor iemand bent. Er zijn ook theorieen bekend, dat ik de eerste 5 minuten van een sollicitatiegesprek al bekend is of je bent aangenomen of niet; dan is al een beeld van iemand gevormd :)

[ Voor 42% gewijzigd door gorgi_19 op 10-04-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:55

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb het er wel een tijdje opgehad, toen mijn CV verder nog niet heel erg interessante informatie bevatte :Y). Inmiddels heb ik er wel een aantal dingetjes opstaan die 1000x zo zwaar "wegen" dan de info dat ik mod in een programmeerforum, dus dat staat er dan ook niet meer op :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Het eerste... kan ik nog in meegaan. Dat je mod op een forum, GoT of niet, "hogere kringen" noemt... kom op.

* Katsunami sleurt -NMe- van zijn verse modwolk terug naar de aarde.
whoami schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:11:
Het doet me een beetje denken aan mensen die het superbelangrijk vinden welke job-titel ze hebben, of wat er op hun naamkaartje staat. Je hebt zo van die mensen die dat belangrijker vinden dan hun loon, het werk zelf dat ze doen, etc.... (Hell, ik heb zelfs geen naamkaartjes, en ik heb er ook geen nodig, maar je hebt zo van die mensen die dat super-belangrijk vinden, zelfs als het werk wat ze doen 2x niets voorstelt).
Oh ja, dat moest ik nog zeggen. Bedankt voor het sparen van het typewerk.

Een leraar bij ons op het VWO was een Dr. Dat stond ook op zijn deur. Dr. K... Ik had hem ooit ergens voor nodig. <Klopt, "Binnen!"> "Goedemiddag mijnheer K, heeft u...." <onderbreekt, dhr. K loopt rood aan> "GA WEER NAAR BUITEN EN LEER MENSEN FATSOELNIJK AANSPREKEN!! DAN KOM JE MAAR EENS TERUG. ER STAAT NIET VOOR NIETS DR. K... OP DE DEUR!!! %$^#%&#%^&#&"

Vreselijk dat soort mensen... trots zijn op iets dat je hebt bereikt? Ok. Maar op zo'n manier? Moet ik over een 8 maanden met mijn Ing./BSc. titel gaan patsen? Pff... er zijn duizenden, zo niet 10-duizenden mensen met dezelfde of een hogere titel in Nederland.

[ Voor 61% gewijzigd door Katsunami op 11-04-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Katsunami schreef op maandag 11 april 2005 @ 18:14:
Het eerste... kan ik nog in meegaan. Dat je mod op een forum, GoT of niet, "hogere kringen" noemt... kom op.
Het was dan ook een grapje. ;)
...BSc....
Bachelor of ICT, niet Bachelor of Science. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
-NMe- schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:08:
Bachelor of ICT, niet Bachelor of Science. ;)
Bachelor of ICT; is dat dan Bict. als afkorting ofzo? Helemaal niks Bachelor voor mij. Volgens mij kan ik vanwege mijn pre-BAMA-dinges nog gewoon Ing. kiezen :P Dan weten de mensen tenminste wat de titel betekent mocht hij ergens vernoemd worden, en hoef ik het niet elke keer patserig uit te leggen ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 11 april 2005 @ 14:35:
Ik heb het er wel een tijdje opgehad, toen mijn CV verder nog niet heel erg interessante informatie bevatte :Y). Inmiddels heb ik er wel een aantal dingetjes opstaan die 1000x zo zwaar "wegen" dan de info dat ik mod in een programmeerforum, dus dat staat er dan ook niet meer op :)
En volgens mij geef jij daarmee precies aan waar het om draait. Een CV is bedoeld om relevante (werk)ervaring op te zetten, zodat de selecteur een overzicht kan krijgen van wat jij als kandidaat kan en hebt bereikt. Als je nog vrij weinig bereikt hebt, dan is het wel logisch om GoT erbij te zetten, zeker als je dat ook nog eens kan onderbouwen door een paar specifieke geleerde of in de praktijk gebrachte vaardigheden bij te noemen. Als je al een paar werkt, dan hoop ik toch van harte dat je inmiddels al zoveel geleerd en gedaan hebt dat je naast of in plaats van GoT-zaken ook andere dingen kan opnemen op je CV.

En als antwoord op de topictitel: GoT heb ik niet op mijn CV staan, mijn FP Admin- en nieuwsposterwerk wel :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

Ik denk niet dat ik het op mijn CV zou zetten tenzij het echt heel relevant zou zijn (zoals de reeds genoemde helpdesk).

Verder denk ik ook dat je je eens moet afvragen of je wel goed bezig bent als je ergens mod wordt omdat het nu eenmaal een goede "career move" is. Kom nu zeg, zo iets doe je toch voor de lol :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

dawuss schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:37:
Verder denk ik ook dat je je eens moet afvragen of je wel goed bezig bent als je ergens mod wordt omdat het nu eenmaal een goede "career move" is. Kom nu zeg, zo iets doe je toch voor de lol :)
Ik denk dat het voor sommigen ook een persoonlijke "career move" kan zijn, in ieder geval voel ik dat zelf wel zo en ik denk dat dat ook heel positief kan zijn ;) Maarja, ik ben dan ook een gekke vogel op de vlucht :P

Verder valt het meer in de categorie vrijwilligerswerk of hobby's
"ik doe aan tennis, zwemmen en moddereer op een forum en ohja, ik ben kookgek B) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-07 18:25
Deze vraag zal wel vaker gesteld zijn maar goed ik ben nieuwsgierig. Hoe wordt je hier mod? Omdat je de directie (of wie daar ook over gaat) een beetje kent en die jouw kennis waarderen. Of was je een bezoeker die hier vaak kwam?

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

TrippleSix schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:03:
Deze vraag zal wel vaker gesteld zijn maar goed ik ben nieuwsgierig. Hoe wordt je hier mod? Omdat je de directie (of wie daar ook over gaat) een beetje kent en die jouw kennis waarderen. Of was je een bezoeker die hier vaak kwam?
Je valt (positief) op bij de moderators / admins van een forum, of er wordt een sollicitatie uitgeschreven. Meestal is het eerste het geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik kreeg gewoon opeens een hoop knopjes erbij :?

:P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

En bij mij waren ze zomaar ineens weg :/

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 28-09 21:24

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

positief opvallen? ow...... :/ .. dan wil ik graag die 500 euro teruggestort krijgen op mijn rekening......

En nee, GoT staat op het moment niet op m'n CV. Heb er eigenlijk niet eens over nagedacht. Bij hobbies/interesses zou het er opzich wel bij kunnen maar qua vulling heb ik het niet nodig :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb lang gezeurd bij iedereen die een kleurtje had op GoT en toen mocht ik WOS modden :) \o/

Nee - zoals gorgi_19 ook al zegt meestal wordt je gevraagd door dat een van de huidige moderators / admin jou wel geschikt lijken. Regelmatig aanwezig zijn, en 'kennis' hebben spelen natuurlijk wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-07 18:25
Oke, leuk bijbaantje dan, is er meer profijt dan de eer en de jaarlijkse bbq? Zou ik niet hoeven maar goed.

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

TrippleSix schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:25:
Oke, leuk bijbaantje dan, is er meer profijt dan de eer en de jaarlijkse bbq? Zou ik niet hoeven maar goed.
Nog een kerstpakket. :)

[ Voor 5% gewijzigd door gorgi_19 op 11-04-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
En de 5 naakte vrouwen in elke kamer op de afgelopen MoaM dan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Hm jongens, het is hier geen HK hè, hou het ontopic graag :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hier natuurlijk geen mod en ik heb een vaste baan maar anders zou ik onder hobbies / vrijetijdsbesteding het wel zeggen dat ik moderator ben op Tweakers.net. Tweakers.net is toch wel een bekende website met veeleisende bezoekers en niet iedereen is geschikt om hier mod te zijn.

Op Diabloii.net stond ook een keer een verhaal van iemand die op zijn CV had staan dat ie in de top 3 stond tijdens de laatste ladder race. Hij is uitgenodigd voor een aantal gesprekken en allemaal vroegen ze uitleg over de betekenis. Hij legde het uit en het werd door bedrijven positief ervaren omdat het aangaf dat die jongen doorzettingsvermogen had en prestatiegericht was. Ik wil geen uitspraak doen over tijdverspilling of iets maar bedrijven konden dus de positeive kanten inzien van een hobby als deze.

Ik denk ook dat als je opschrijft dat je mod bent binnen één van de grootste communities van nederland dat het positief meetelt op je CV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:15:
Ik denk ook dat als je opschrijft dat je mod bent binnen één van de grootste communities van nederland dat het positief meetelt op je CV.
Het is erg relatief :)

Wanneer ik solliciteer voor Bijstandsconsulent dan is het modden op een techforum niet echt relevant te noemen ;) Het enige wat ik me voor kan stellen is dat je te kennen geeft in een organisatie te kunnen werken met anderen (alsof dat erg bijzonder is maargoed), je een hobby hebt en dus geen totale duffe vogel bent. Verder zou ik wellicht kunnen aanvoeren dat ik vanalles wel wat weet gezien het allegaartje van SG.

Ach, ik denk dat ze in mijn geval bij een sollicitatie appelig kijken en denken "forum :? " Het ligt er net aan wie er voor je zit, om wat voor functie het gaat e.d. Modden doe je omdat je het leuk vind, er tijd voor hebt, het een uitdaging is etc. Niet om het op je C.V. te kunnen zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

TrippleSix schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:03:
De oude FAQ omschreef het erg treffend:
En wanneer word ik Admin?
Heel simpel: niet.

En moderator?
Ook niet. Niet zomaar in elk geval.
Ernaar solliciteren heeft geen enkele zin in ieder geval; we hebben in principe genoeg mensen. Een moderator wordt gevraagd omdat de crew diegene in staat acht een goede moderator te zijn. Mochten er gaten vallen die de crew niet kan opvullen met goede kandidaten, zal daar melding van gemaakt worden en dan is iedereen vrij om te solliciteren.
;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 16:14
Hoe ben jij dan admin geworden Curry? ;)

Ontopic: ik heb GoT onder nevenactiviteiten op m'n CV staan. Daarnaast staat Tweakers.net bij mij ook onder werkervaring aangezien ik half jaar in dienst ben geweest bij Tweakers.net BV.

Moet daarbij natuurlijk wel vermelden dat dit voor mijn beroep/functie relevant is. Als ik hovenier ofzo zou worden zou ik het niet op m'n CV zetten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feej
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 15:55

feej

giraffemeisje

G33rt schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:43:
En de 5 naakte vrouwen in elke kamer op de afgelopen MoaM dan...?
Waren er uberhaupt zoveel vrouwen :X.

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

mja... als je mannen die een bikini aanhadden ook mee gaat tellen misschien wel :X

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Een tijdje na mijn TS is het best leuk om al die reacties (nog eens) door te lezen :)

Komt er dus feitelijk op neer dat je het onder nevenactiviteiten schaart, en eigenlijk alleen als het relevant is voor de functie. Maar da's voor iedereen persoonlijk, en ieder heeft zo zijn redenen om iets wel of niet te doen :)

Laatste toevoeging van mijn kant (opgedaan bij een vrijgezellenfeest):
Vriend van me ging trouwens, en kreeg van ons een spoedcursus Boer. Yup, zoeen met koeien enzo :P Hij heeft daar ook een certificaat van ontvangen. Commentaar van de boer die hem de cursus gaf: "Zet dit op je CV, want geheid dat er dan naar gevraagd wordt!" En hij had nog gelijk ook :Y)

Die laatste smiley nog nooit zo toepasselijk gebruikt als nu

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
The_Eagle schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 12:54:

Komt er dus feitelijk op neer dat je het onder nevenactiviteiten schaart, en eigenlijk alleen als het relevant is voor de functie. Maar da's voor iedereen persoonlijk, en ieder heeft zo zijn redenen om iets wel of niet te doen :)
Idd, in mijn geval kan je het misschien wel als relevant voor m'n functie beschouwen, maar toch doe ik het niet, omdat ik niet inzie hoe m'n vroegere mod-werken een meerwaarde zouden betekenen voor de job die ik doe. Mocht dat wel het geval zijn, dan zou je even goed op je CV kunnen zetten dat je een reguliere bezoeker bent van P&W (in mijn geval).

Ok, ik heb wel eea opgestoken hier in P&W, maar dat doe ik ook buiten GoT. Wat ik wel vertel -tijdens een gesprek-, is dat ik in m'n vrije tijd wel nog wat bezig ben met development (bijleren, boeken lezen, weblogs bijhouden, nieuwe dingen in de gaten houden, prive-projectjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Pffff als m'n baas eens zou zien wat voor belachelijke posts ik hier gemaakt heb zou hij me hier nooit hebben genomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsz schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:19:
Pffff als m'n baas eens zou zien wat voor belachelijke posts ik hier gemaakt heb zou hij me hier nooit hebben genomen :+
Je moet er ook niet bij vermelden wie je bent O-)

En ach ja, als het relevant is kun je het erop zetten, 't is niet alsof het helemaal nietszeggend is.. Ook weer niet dermate boeiend dat je het bovenaan zet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Niet op mijn CV, echter wel verplicht gemeld als neventaak :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Waarom moeten nevenactiviteiten relevant zijn?
Mijn andere nevenactiviteiten en ook de hobby's die op m'n CV staan zijn ook niet allemaal even relevant. Een CV gaat imo niet alleen over werkgerelateerde dingen maar zegt ook wat over de persoon erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Canaria schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 15:26:
Alle neventaken, dus werk, betaald of vrijwillig, dien ik te melden bij mijn werkgever. Deze toetst of de neventaken geen invloed hebben op mijn werk. Als mijn werkgever vind dat er sprake is van belangenverstrengeling of integriteitsgevaar, dan zal die neventaak mij worden verboden :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Canaria schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 15:26:
Mijn andere nevenactiviteiten en ook de hobby's die op m'n CV staan zijn ook niet allemaal even relevant. Een CV gaat imo niet alleen over werkgerelateerde dingen maar zegt ook wat over de persoon erachter.
Dan is het dus relevant. ;) Als je in de plantsoenendienst wil gaan werken is het dat al een stuk minder.

Bovendien moet je niet teveel op je CV zetten. Wanneer je meer dan 2 kantjes CV aan een selecteur geeft, dan is die toch niet gauw geneigd het te lezen. Ik heb de laatste tijd iig in de privésfeer 2 mensen gesproken die mensen selecteren voor een sollicitatiegesprek, en beiden zeggen dat ze te lange CV's vaak niet eens lezen, of dat ze alles behalve werkervaring dan maar overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

SmartDoDo schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:13:
[...]

Waar kan ik solliciteren?! :P

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

MrJ schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 18:39:
[...]

Waar kan ik solliciteren?! :P
Helaas:
Ernaar solliciteren heeft geen enkele zin in ieder geval; we hebben in principe genoeg mensen.
En ik denk dat vrouwen bij gelijke geschiktheid de voorkeur genieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Jullie maken niet eens een uitzondering voor mij?! ;(
En ik denk dat vrouwen bij gelijke geschiktheid de voorkeur genieten ;)
Discriminatie! :{

Ik zie er ook heel leuk uit in een rokje. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

-NMe- schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 17:22:
[...]

Dan is het dus relevant. ;) Als je in de plantsoenendienst wil gaan werken is het dat al een stuk minder.
Ehm nee... dat één van mijn hobby's schaatsen is, staat op mijn CV bij hobby's en interessen en is volstrekt niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Je kan het misschien op 'vrijwillegerswerk' gooien. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Canaria schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 19:48:
[...]

Ehm nee... dat één van mijn hobby's schaatsen is, staat op mijn CV bij hobby's en interessen en is volstrekt niet relevant.
Zou ik persoonlijk als zijnde iemand die nog wel eens CV's moet beoordelen weghalen ;)

Wat iemand een stuk hierboven ook al zei is gewoon geldig: als je een CV doorleest op of je iemand wil aannemen moet dat bondig, overzichtelijk en relevant zijn. Ik wil 3 pagina's werkervaring best doorlezen, maar als je 5 regels werkervaring opvult met 3 pagina's schaatsen, schaakclub en kantklossen classificeer je dat al snel als 'beter willen lijken dan je bent' wat je minpunten in het verdere traject oplevert.

Over het originele onderwerp: ik beoordeel alleen IT-CV's en daarin zou ik een vermelding als crew op het grootste techforum van Europa best een pluspunt vinden. Ben ik natuurlijk wel enigszins verkracht doordat ik uit de praktijk weet wat de crew hier aan technische kennis en vakinteresse heeft :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 10:48

zomertje

Barisax knorretje

Harm schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:30:
[...]

En volgens mij geef jij daarmee precies aan waar het om draait. Een CV is bedoeld om relevante (werk)ervaring op te zetten, zodat de selecteur een overzicht kan krijgen van wat jij als kandidaat kan en hebt bereikt. Als je nog vrij weinig bereikt hebt, dan is het wel logisch om GoT erbij te zetten, zeker als je dat ook nog eens kan onderbouwen door een paar specifieke geleerde of in de praktijk gebrachte vaardigheden bij te noemen. Als je al een paar werkt, dan hoop ik toch van harte dat je inmiddels al zoveel geleerd en gedaan hebt dat je naast of in plaats van GoT-zaken ook andere dingen kan opnemen op je CV.

En als antwoord op de topictitel: GoT heb ik niet op mijn CV staan, mijn FP Admin- en nieuwsposterwerk wel :) .
Hier ook, ik heb het nieuwsposten ook op mijn cv gezet. Nevenactiviteiten kunnen een beeld geven van een harde werker, iemand die geintersseerd is in zaken en enthousiast. Maar het is net hoe ze het willen lezen. :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 00:05
Ik moet zeggen dat ik overwogen heb om (bij een bedrijf dat zonodig code wilde zien bij een sollicatie) wel een linkje mee te sturen: http://groups-beta.google.com/groups?q=salters+c%2B%2B, 3160 hits. Uiteindelijk niet gesollicteerd, maar je kunt fora dus zeker gebruiken om aan te tonen dat je ergens iets vanaf weet - zelfs als je geen mod bent geweest.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

Als ik zou solliciteren, zou ik wel zeggen dat ik de software achter GoT heb geschreven :*

[/laat]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
* DSmarty heeft het wel staan bij hobbies. (geeft iig aan hoe je in de privesfeer met ICT bezig bent)
Maar sowieso was ik verplicht het aan te melden omdat ik bij een (rijks)overheidsinstantie werkzaam ben alwaar je verplicht bent om alle nevenactiviteiten (ook vrijwillige) te melden.
Pagina: 1