Hoe overal in huis de zenders te ontvangen

Pagina: 1
Acties:

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 15:05
Ik zit met een probleempje waar ik niet 1-2-3 uitkom.
Ik heb thuis 3 tv's staan op 3 verschillende plekken.
TV1 staat in de huiskamer en hier komt de sataliet op binnen.
TV2 staat in de verandakamer en hier komt de (belgische) kabel op binnen
TV3 staat boven in de slaapkamer en hier heb ik helemaal niets.

Nu zou ik graag willen dat ik op TV1 waar de sataliet binnenkomt ook de kabelprogramma's kan bekijken.
Op TV3 zou ik graag zowel de sataliet van TV1 alszijnde de kabel van TV2 wilen ontvangen.

Nu heb ik al veel na zitten zoeken over diverse draadloze Video verzend systemen. En hiermee is het geen enkel probleem om of de kabel of de sataliet op de slaapkamer te ontvangen. Maar hoe krijg ik in hemelsnaam bovenstaande configuratie voor elkaar? (Als het al mogelijk is)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Naar mijn weten is het alleen mogelijk alle aparte satellietzenders te ontvangen op een tweede TV, door een tweede ontvanger, en daarbij een dubbele kop in je schotel, te plaatsen. Een aardig prijzig grapje. De kabel is makkelijker op te lossen, gewoon een splittertje er tussen.
Gaat wel inhouden dat je je satellietontvanger daar op een scart aansluiting ofzo zult moeten aansluiten.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:46

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
kan je Sat ontvanger niet gewoon doorlussen? gewoon de COAX doorgelust... dan kan je wel maar satteliet zender tegelijk kijken...
zo werkt het bij mij:
Digitale Satteliet ->
VCR1 ->
TV1 + VCR2-> TV2

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 08-04-2005 23:56 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:43
coax is idd gewoon een kabel doorknippen en een splitter ertussen. indien je op 2 plaatsen tegelijk satelliet wilt kijken, naar verschillende zenders, dan zit er niets anders op dan een 2e ontvanger te kopen en een 2e smartcard. anders kan je ook je scart signaal splitten en dan 1 deel draadloos versturen en het andere naar de gewone tv

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 15:05
Dat ik via de sataliet niet op 2 verschillende plekken verschillende zenders kan kijken is bekend. Bekabeling is niet aan de orde. De signalen moeten draadloos verzonden worden. Op TV3 wil ik dus graag sataliet en KabelTV ontvangen welke beide draadloos vanuit 2 verschillende plekken worden verstuurd. Op TV1 wil ik dus gaag ook de kabelTV ontvangen. Ik kom er niet uit welke hardware ik hiervoor aan moet schaffen.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Op veel sat receivers zit ook een coax ingang voor kabelsignaal. Vervolgens moduleer je je het sat signaal erbij en dat gaat samen naar de coax uitgang. Die kun je doortrekken of aansluiten op een draadloze videozender. Het beste kies je een zender waarmee je ook het infrarood van de sat-remote control mee kan sturen om zo te kunnen zappen.
Pagina: 1