Geen SLI mogelijkheid onder W2K

Pagina: 1
Acties:

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:16
Ik heb het volgende probleem en ben ondertussen al 2 weken aan het zoeken naar de oplossing maar voor alsnog niet gevonden. Probleem is dat ik onder Windows 2000 met SP 4 geen SLI kan enablen, dat bericht krijg ik helemaal niet maar onder Windows XP met SP 1a kan ik het wel.

Wat heb ik geprobeerd:
- Windows 2000 met SP4 installeren met 1 videokaart en daarna 2e videokaart er in prikken
- verschillende versies van bios, moederbord drivers en grafische drivers (zowel van nVidia als non-nVidia)
- installatie van Windows 2000 met SP4 met 1 geheugen dimm in plaats van 2
- zo kaal mogelijk installeren van Windows 2000 met SP4, dus enkel met 1 harddisk en cd-rom speler.

Bovenstaande heeft niks geholpen. Alles is goed aangesloten, P4 stekker, HD molex, floppy molex en beide kaarten voorzien van 2 HD molexen. Vind het vreemd dat het wel werkt onder Windows XP met SP 1a. Ik krijg ook geen foutmelding of iets dergelijks vreemd genoeg.

Specs:
Athlon 64 3500+
DFI Lanparty nForce 4 SLI-DR
2x XFX 6800 GT
2x 512MB DDR OCZ 4000 2,5-3-3-8
WD Raptor 74GB Sata
2x Maxtor Diamondplus 9 160GB Sata
SB Audigy 2
Thermaltake Silent Purepower 680W
Asus 40x cd-rom speler

Iemand van jullie enige idee wat het probleem is of dezelfde ervaring aangezien de search ook niks opleverde. Ik wil namelijk geen Windows XP gebruiken dus daar ook a.u.b. geen discussie over gaan voeren. Word het wel een beetje zat nadat eerst me IBM 60 GB harddisk, Plextor PX-708A en me floppy drive op vakantie naar de Filistijnen zijn gegaan :(

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 11:30

Thandor

SilverStreak

Ik heb er geen oplossing maar misschien doe je er verstandig aan om nVidia te mailen en het probleem uit te leggen :?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Volgens de FAQ op SLIzone zou het moeten werken.

What operating systems will be supported?
32-bit Windows is supported now. 64-bit and Linux will be coming soon.

Chipset drivers geinstalleerd?

Maar aan de andere kant ...

Do I need special drivers?
No. NVIDIA's ForceWare Unified Driver Architecture supports NVIDIA SLI

[ Voor 26% gewijzigd door Raziel op 09-04-2005 13:55 ]

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Naar aanleiding van je laatste zin zou ik je probleem eerder zoeken bij je moederbord dan bij de software. Neem eens contact op met de producent van je moederbord..

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 11:30

Thandor

SilverStreak

GX schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 13:58:
Naar aanleiding van je laatste zin zou ik je probleem eerder zoeken bij je moederbord dan bij de software. Neem eens contact op met de producent van je moederbord..
Maar de unified drivers van nVidia zouden ook op moederborden werken van andere fabrikanten. Zolang er maar de goede chipset op zit.

Met videokaarten geld dat ook, je hoeft niet persé de XFX drivers op een XFX videokaart te installeren :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Thandor schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 14:06:
[...]

Maar de unified drivers van nVidia zouden ook op moederborden werken van andere fabrikanten. Zolang er maar de goede chipset op zit.

Met videokaarten geld dat ook, je hoeft niet persé de XFX drivers op een XFX videokaart te installeren :)
Ik bedoel, alles gaat stuk, misschien is er gewoon iets anders aan de hand dan iets softwarematigs.

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:16
"Use the NVIDIA SLI technology only in Windows® XP" Grmbl, haal ik zo uit de online handleiding van de DFI Lanparty nForce 4 SLI-DR. Word dus Windows XP installeren. Ze hadden btw wel de complete handleiding er bij mogen doen in plaats van een totaal uitgeklede handleiding.

Maar eerst een nieuwe DVD brander halen maandag, anders kan ik geen reserve kopie maken van me Windows XP cd O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Paul Hewson op 10-04-2005 01:30 ]

Pagina: 1