[17" TFT] Verouderde modellen nog schappelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 18:28
Na het doorlezen van een hoop topics en reviews ben ik erachter gekomen dat er nogal een breed aanbod is naar TFT schermen.

Echter heb ik nu al zo lang gewacht op de aankoop ervan, dat je wel kan blijven wachten (waar ik nu gewoon ff geen zin meer in heb ;)).

Ik heb een aantal schermen op het oog waarvan ik nog niet zeker weet wat ik wil
belangrijke aspecten voor mij zijn: kleurechtheid, verstelbaarheid, en tussen de 8-12ms, DVI(!). Echter zijn al deze schermen niet erg recent, en echt nieuwe 17" TFT schermen zijn er op dit moment niet!

Onderstaande 3 schermen zijn geloof ik op dit moment de toppers (of overzie ik er nu al één?).

Afbeeldingslocatie: http://www.21vek.ru/img/BenQ%20FP783.gif
Allereerst de Benq FP783. Helaas best wel een oud schermpje maar schijnt toch best goed te zijn.

Contrast: 500:1
Reactie: 12ms
Helderheid typ = 300 cd/m² max

Afbeeldingslocatie: http://www.pricewatch.info/dpimage/images/966.jpg
Dan de Samsung 710T. Ik heb met echte ogen de 710N versie gezien (weet niet zeker N, maar was iig eentje ZONDER dvi). En helaas schrok ik nogal van het resultaat! Het scherm has best goede kleuren en geen ghosting, maar de scherpte van de letters, en eigenlijk het complete beeld viel me erg tegen.
Na het wijzigen van wat Hz, en contrast (tevens cleartype etc) kon ik dit niet goedstellen. Komt dit doordat dit de niet DVI versie was?

Contrast: 600:1
Reactie: 12ms
Helderheid (cd/m² ) 300

Afbeeldingslocatie: http://www.new-monitors.co.uk/images/productimages/thumbs/E435S-S.jpg
En als laatste de Iiyama E435S
Al veel over gesproken: [rml][ 17" TFT] Iiyama ProLite E435S - ervaringen?[/rml]
En een hoop mensen die hem hebben, persoonlijk denk ik dat dit een van de toppers is qua specs, maar de ene twijfel bij dit scherm blijft: het scherm is al best lange tijd in de schappen, is hij daardoor niet verouderderd?

Contrast: 350:1 (dit is volgens mij al meer dan zat, omdat die schermen al extreem veel licht geven)
Reactie: 10ms
Helderheid: (cd/m² ) 350

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/media/cache/5305.jpg

Iiyama e430s (black/white)
Panel TN Wide Angle
Beelddiagonaal 17" (43 cm)
Reactietijd 8 msec
Contrast (verhouding) 700 : 1 typical
Helderheid (nominaal) 300 cd/m² typical
Aansluiting: Analoog

(misschien heeft iemand nog wat aan deze info voor het aankomende 17" centrale topic :) want uhm ik heb die e430s gekocht ;)

Nu blijft het lastig om een goed oordeel te krijgen, maar een kort antwoord op mijn hoofdvraag + eventueel een kleine mening met verschillen tussen de schermen (mensen die ervaring hebben met op zijn minst meer dan 1 van deze schermen.

Ik vraag daarom niet om een topic waarin men kortweg antwoord: ik heb deze en hij bevalt me perfect-topic.. :) Mijn dank alvast!

[ Voor 23% gewijzigd door Morphine op 12-04-2005 22:09 ]

Verwijderd

Morphine schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 22:08:
En helaas schrok ik nogal van het resultaat! Het scherm has best goede kleuren en geen ghosting, maar de scherpte van de letters, en eigenlijk het complete beeld viel me erg tegen.
Na het wijzigen van wat Hz, en contrast (tevens cleartype etc) kon ik dit niet goedstellen.
TFT-schermen presteren over het algemeen het beste op een vooraf vastgestelde resolutie. Dus als je de resolutie verandert dan ben je al meteen de sjaak.

• Morphine
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 22:13:
[...]

TFT-schermen presteren over het algemeen het beste op een vooraf vastgestelde resolutie. Dus als je de resolutie verandert dan ben je al meteen de sjaak.
die stond uiteraard op zn hoogst :)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Zoals ik al zei, een centraal topic voor 17" TFT's maakt alles juist wel overzichtelijker, anders krijg je dus topics al deze gecombineerd met topics specifiek voor 1 TFT gecombineerd met topics voor enkele TFT's van hetzelfde merk etc.

• Morphine
wel bale dat dat topic dr nog niet is dan (dat centrale)... maargoed dan wacht ik daar ffies op :)

[ Voor 70% gewijzigd door Morphine op 09-04-2005 19:55 ]

Verwijderd

En zoals je in andere topics kan lezen zal een centraal 17" topic er niet komen omdat de heren moderators daar ander over beslist hebben.

Er zijn er nog wel die zo een topic graag zouden zien, waaronder mezelf.

Als genoeg users op dit forum een topic willen dan vindt ik dat dit moet kunnen, moderators kunnen dan nog altijd op een ontaard topic een slotje plaatsen, maar goed, zoals zij beslissen zal gebeuren zeker?

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-08 18:35

pes

Ik heb de 710T met DVI aangesloten en kan je zeggen dat het beeld scherp zat is. 't Zal wel het analoge signaal zijn die het beeld niet optimaal weergeeft.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Mijn pa heeft ook de Samsung 710T en het is echt een superscherm. Strakke respons, geen enkele ghosting met UT2004, Halo, CS (source), doom3 etc. Mooie kleuren, pivot functie en niet eens zo duur, strak design, redelijke zwart weergave.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Morphine
Zo kom ik er net ff mooi achter dat de e430s-b3 GEEN dvi aansluiting heeft :( :(

Maargoed ik heb hem nog voordat ie binnen was kunnen omruilen voor een e435 (10ms) :)
Wel appart dat ze het dan de opvolger noemen van de e435 :/

(zijn er 2 modellen op de markt? met alleen dsub .. en 1tje met dsub EN dvi ?!)

[ Voor 16% gewijzigd door Morphine op 21-04-2005 14:55 ]

Pagina: 1