Na het doorlezen van een hoop topics en reviews ben ik erachter gekomen dat er nogal een breed aanbod is naar TFT schermen.
Echter heb ik nu al zo lang gewacht op de aankoop ervan, dat je wel kan blijven wachten (waar ik nu gewoon ff geen zin meer in heb
).
Ik heb een aantal schermen op het oog waarvan ik nog niet zeker weet wat ik wil
belangrijke aspecten voor mij zijn: kleurechtheid, verstelbaarheid, en tussen de 8-12ms, DVI(!). Echter zijn al deze schermen niet erg recent, en echt nieuwe 17" TFT schermen zijn er op dit moment niet!
Onderstaande 3 schermen zijn geloof ik op dit moment de toppers (of overzie ik er nu al één?).
(misschien heeft iemand nog wat aan deze info voor het aankomende 17" centrale topic
want uhm ik heb die e430s gekocht 
Nu blijft het lastig om een goed oordeel te krijgen, maar een kort antwoord op mijn hoofdvraag + eventueel een kleine mening met verschillen tussen de schermen (mensen die ervaring hebben met op zijn minst meer dan 1 van deze schermen.
Ik vraag daarom niet om een topic waarin men kortweg antwoord: ik heb deze en hij bevalt me perfect-topic..
Mijn dank alvast!
Echter heb ik nu al zo lang gewacht op de aankoop ervan, dat je wel kan blijven wachten (waar ik nu gewoon ff geen zin meer in heb
Ik heb een aantal schermen op het oog waarvan ik nog niet zeker weet wat ik wil
belangrijke aspecten voor mij zijn: kleurechtheid, verstelbaarheid, en tussen de 8-12ms, DVI(!). Echter zijn al deze schermen niet erg recent, en echt nieuwe 17" TFT schermen zijn er op dit moment niet!
Onderstaande 3 schermen zijn geloof ik op dit moment de toppers (of overzie ik er nu al één?).
![]() | Allereerst de Benq FP783. Helaas best wel een oud schermpje maar schijnt toch best goed te zijn. Contrast: 500:1 Reactie: 12ms Helderheid typ = 300 cd/m² max |
![]() | Dan de Samsung 710T. Ik heb met echte ogen de 710N versie gezien (weet niet zeker N, maar was iig eentje ZONDER dvi). En helaas schrok ik nogal van het resultaat! Het scherm has best goede kleuren en geen ghosting, maar de scherpte van de letters, en eigenlijk het complete beeld viel me erg tegen. Na het wijzigen van wat Hz, en contrast (tevens cleartype etc) kon ik dit niet goedstellen. Komt dit doordat dit de niet DVI versie was? Contrast: 600:1 Reactie: 12ms Helderheid (cd/m² ) 300 |
En als laatste de Iiyama E435S Al veel over gesproken: [rml][ 17" TFT] Iiyama ProLite E435S - ervaringen?[/rml] En een hoop mensen die hem hebben, persoonlijk denk ik dat dit een van de toppers is qua specs, maar de ene twijfel bij dit scherm blijft: het scherm is al best lange tijd in de schappen, is hij daardoor niet verouderderd? Contrast: 350:1 (dit is volgens mij al meer dan zat, omdat die schermen al extreem veel licht geven) Reactie: 10ms Helderheid: (cd/m² ) 350 |
![]() | Iiyama e430s (black/white) Panel TN Wide Angle Beelddiagonaal 17" (43 cm) Reactietijd 8 msec Contrast (verhouding) 700 : 1 typical Helderheid (nominaal) 300 cd/m² typical Aansluiting: Analoog |
(misschien heeft iemand nog wat aan deze info voor het aankomende 17" centrale topic
Nu blijft het lastig om een goed oordeel te krijgen, maar een kort antwoord op mijn hoofdvraag + eventueel een kleine mening met verschillen tussen de schermen (mensen die ervaring hebben met op zijn minst meer dan 1 van deze schermen.
Ik vraag daarom niet om een topic waarin men kortweg antwoord: ik heb deze en hij bevalt me perfect-topic..
[ Voor 23% gewijzigd door Morphine op 12-04-2005 22:09 ]