Vreemd probleem / blauw scherm

Pagina: 1
Acties:

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-08 23:34
Hallo,

Mijn specs zijn:
Amd Ahtlon 64bit 3500+
1024DDR dualchannel van corsair (value)
Maxtor SATA schijf van 160GB
Geforce 6800 (Asus V9999GE)
mobo is Asus A8V Deluxe

Ik heb 2 problemen:

Soms als ik een programma installeer of bijvoorbeeld surf op internet terwijl ik iets 'zwaars" installeer komt het best vaak voor dat ik een blauwscherm krijg met uiteenlopende meldingen.. heelaas gaat het blauwe scherm erg snel weg dus ik heb niet goed kunnen kijken wat de problemen precies zijn, de laatse fout luidde :
c0000218 unknown hard error.
Is het mogelijk dat dit blauwescherm probleem in windows ligt (standaard door mycom geinstalleerde versie) of is het mijn geheugen?

Ook als ik bijvoorbeeld een windows media videobestand opent gebeurd het dat hij soms het beeld veranderd in een super lage resolutie waardoor je niets meer kan doen. je moet eerst windowtoets+L drukken om het beeld weer te corrigeren, ik heb overal gezocht maar het probleem schijnt niet voor te komen, het is niet zo'n groot probleem maar als iemand het toevallig weet hoor ik het graag.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde hardware als jou, alleen ipv de V9999GE de V9999LE :), maar heb precies hetzelfde probleem. Ik heb dit probleem vaak als ik spellen afsluit of de applicaties doe zoals jij die beschrijft. Het vervelende is inderdaad dat het blauwe scherm maar een split second daar staat, en de pc vervolgens meteen gaat rebooten.
Ik zou dus ook veel baat hebben bij een oplossing.

Btw, nadat ik de nieuwste drivers voor de videokaart heb geinstalleerd heb ik er minder last van, maar het komt zo nu en dan nog wel eens voor... :|

Verwijderd

Je kan in je systeeminstellingen aan te vinken om het BSOD (Blue Screen of Death is het dus) te laten staan als er zich een systeemfout voordoet, zo kan je ook wat meer informatie vinden over het eventuele probleem.. Dit kan je doen onder de eigenschappen van "Mijn Computer" op je de desktop (aangenomen dat jullie beide windows xp gebruiken). Onder het tabblad "geavanceerd" staat "opstarten & fouten" (or whatever it may be in het nederlands).. Daar kan je ergens aanvinken dat je dus niet je pc opnieuw wilt starten bij een systeemfout..

Verder kan het VAN ALLES zijn kwa probleem, ook al bsods meestal de indruk geven dat er iets mankeert aan het geheugen.. Het hoeft niet specifiek vga-kaart gerelateerd te zijn.. Het kan ook gewoon zijn dat je vga kaart niet met je chipset overweg kan of daarmee fouten veroorzaakt.. Je weet het niet, dus kom maar eerst eens met het type foutmelding wat jullie krijgen en dan zien we weer verder :)

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Dit kan van alles zijn, een aantal veel voorkomende oorzakende zijn:
1) te hoog overgeklokt
2) te zwakke of slechte voeding
3) brak geheugen
4) bios heeft update nodig
5) iets anders ;)

[ Voor 18% gewijzigd door blobber op 09-04-2005 00:16 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour