...And the world goes on racing, like the world always will...
Verwijderd
In een showcase had ik wel iets meer verwacht eigenlijk.
Ik heb bij alle foto's het gevoel dat ze niet af zijn, maar direct uit de camera komen.
Op alle foto's vind ik de kleuren niet lekker. Probeer eens wat met zwart/wit of duotone ofzo.
Dan valt die grijze lucht ook direct wat minder op en je zal zien dat ze daar van opknappen.
Die gekleurde huizen zijn misschien leuk om eens wat meer mee te doen denk ik.
En nummer je foto's even, want dit is lastig.
Ik had er idd beter een testcase van kunnen maken ja.Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 21:20:
Weet je zeker dat dit een showcase is en geen testcase?
In een showcase had ik wel iets meer verwacht eigenlijk.
Ze komen direct uit de cameraIk heb bij alle foto's het gevoel dat ze niet af zijn, maar direct uit de camera komen.
Idd zijn ze wat te blauw. Ik ga zelf meestal niet veel verder dan een simpele witbalanscorrectie. Vooral qua uitsnede e.d. bewerk ik ze haast nooit. De grijze lucht op mijn foto's vind ik niet echt storend ofzo.....Op alle foto's vind ik de kleuren niet lekker. Probeer eens wat met zwart/wit of duotone ofzo.
Dan valt die grijze lucht ook direct wat minder op en je zal zien dat ze daar van opknappen.
Idd. Daar kwam ik eigenlijk pas achter toen ik ze thuis bekeek. Ik zal er binnenkort weer eens langslopen.Die gekleurde huizen zijn misschien leuk om eens wat meer mee te doen denk ik.
Gedaan.En nummer je foto's even, want dit is lastig.
...And the world goes on racing, like the world always will...
Alors.
|>
Verwijderd
Probeer eens wat met een fotobewerkingsprogramma te doen, dat kan je foto's net dat extraatje geven. Ook croppen doet dat.
En dat scheve hoeft van mij eerlijk gezegd ook niet. Alleen doen als het wat toevoegd en dat doet het hier niet echt.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 21:51 ]
Alors.
Er is een overdaad aan scheef, alles is scheef en overal zijn er storende dingen in beeld (nouja nagenoeg overal). Er is in mijn ogen te weinig met licht gespeeld, te weinig met DOF gewerkt en de kleuren konden ook nog wel wat heftiger (aanwezig/afwezig) nouja you got the point
Bericht hierboven
Bij 4 vind ik het scheef zeker functioneel, daardoor geef je de foto wel wat,
volgens mij door dat de lijnen van het gebouw en de brug ook niet helemaal 90 graden op elkaar staan..
Of is dat de groothoek?
Verder is het scheef niet altijd functioneel.
[ Voor 34% gewijzigd door Tukk op 09-04-2005 21:32 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
probeer idd eens met een horizontale horizon te spelen, en probeer met de belichting andere dingen te vinden!
Als je toch echt een foto van iets wilt hebben, maar op dat moment ziet het er niet goed uit met de stand van de zon, kom je later terug
Positieve hint: neem de tijd voor je foto's!
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]