Toon posts:

PC Piept

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, een meer toepasselijkere titel kon ik niet bedenken.

Ik heb nu sinds een paar dagen dat mijn pc een piepend geluid geeft..het komt niet uit de systemspeaker (want die heb ik niet) maar uit mijn boxen (Waarschijnlijk als ik wel een sysspeaker gehad zou hebben zou het daaruit gekomen zijn).

Ik draaide eerst win2000pro en nu windows xp, en ik heb bij beide besturingssystemen hetzelfde probleem, zodra ik de pc afsluit houdt het op en zodra de pc bij het bootscherm is begint het..

ik heb het probleem 1 maal eerder gehad op een lan party, dit kwam toen door de temp van mn cpu, maar die is nu gewoon normaal (gecheckt zowel in de bios als in de laatste versie van speedfan)

Heeft iemand hier enige ervaring mee, en zo ja? wat ik er aan kan doen?

Verwijderd

Het is duidelijk dat je AMD 5385+ kapot is.
Nee ff serieus, wat zijn je specs?

Edit:

En natuurlijk: wat voor piepjes (patroon?) |:(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 20:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

Intel pentium 4 2,66ghz
Abit IS7 moederbord
XFX 6800LE 128mb videokaart

het is een tweetonig patroon, een constant patroon (de hele tijd gaat het door) zo van: hoge piep, lage piep etc.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zet even motherboard monitor of speedfan uit en je probleem is gegarandeerd opgelost. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Guardian Angel op 08-04-2005 21:01 ]

ARME AOW’er

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb dit ook eens gehad. kwam uit mijn pc speaker. Had iets te maken met mijn cpu die was kaduuk of het lag aan het mb. Misschien kun je eens iets vervangen. Mijn pc startte niet meer op, ik weet niet of jij dat wel kunt was me niet helemaal duidelijk.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen van beide aan staan, format C: eroverheen gegooid en windows er opnieuw op gegooid..het enige wat nu geinstalleerd staat is msn, winamp en wat drivers..

edit:

en ja ik kan wel opstarten, ik zit nu gewoon op de pc te werken..alles doet het gewoon

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 21:03 ]

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Heb jij toevallig goedkope speakers? Goedkope speakers hebben meestal geen magnetische afscherming en krijgen daarom ruzie met de monitor, miss daarom een kutpiep?

Anders geef je je speakermerk er es cadeau bij :)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik mijn HiFi set als speakerset..met een tulip kabel verbind ik deze 2 met elkaar..werkt perfect

• Yofresh
  • Nu online
Als je de speakers harder zet, wordt het geluid dan ook harder (vielleicht dat t iets met de geluidskaart te doen heeft)

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hier zijn al vaker topics over geweest. Het komt dus van het moederbord van je pc?
[search=moederbord piept]

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Yofresh
  • Nu online
Als je de TS had gelezen had je gelezen dat ie ws d8 dat t uit z`n boxen kwam....

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hmm, niet goed gelezen dan.
Als het uit je boxen komt is het wss interferentie van de geluidskaart. Vaak wordt er een signaal opgepikt door de kabel van de geluidskaart naar de speakers zodra er spanning op staat. Dit kan een radiosignaal zijn (radiozender op je speakers), de bekende 50Hz brom maar ook een ander hoogfrequent signaal. Maakt het wat uit als je kabels verplaatst?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
Yofresh_750 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 21:12:
Als je de speakers harder zet, wordt het geluid dan ook harder (vielleicht dat t iets met de geluidskaart te doen heeft)
Ja het geluid wordt harder als ik mn boxen harder zet..

Verwijderd

bekend abit probleem

gewoon ff de cmos batterij eruit halen of de jumper verzetten en het probleem is waarschijnlijk opgelost

Verwijderd

lijkt op rondzingen .... microfoon niet op "mute" ?

Verwijderd

Topicstarter
rondzingen? het ligt niet aan de microfoon, dit is echt een piep die komt uit hardware waarschijnlijk

ik zal het even proberen met de cmos batterij, ik laat het zo weten

Verwijderd

Topicstarter
OK, het probleem is verholpen, ik heb de cmos batterij eruit gehaald en er weer in gedaan en nu is het probleem weg..

wel zou ik graag nog willen weten waardoor het nou precies komt (leren kan nooit kwaad :) )

Bedankt in ieder geval :7

Verwijderd

Abit heeft dat vaker. Het ligt aan de instellingen in je BIOS. Daarin kun je het best de alarmen voor niet, dan wel te traag draaiende CPU en NB fans uitzetten. Dat helpt goed. Als je uGuru hebt geinstalleerd kun je een fix vinden voor uGuru op de Abit site. Als je die fix niet hebt zet uGuru gewoon de instellingen weer op "veilig" (=lawaaiig...). Het best kun je uGuru maar gewoon helemaal weg doen. Overklokken kan iedere idioot (euhh, tweaker) ook gewoon in zijn BIOS voor elkaar krijgen.
Pagina: 1