Dag iedereen!
ik zit met het volgende probleem: met virtualdub en xvid 1.1.0 (en 1.0.3 ook) wil ik mpeg-materiaal omzetten. Het gekke is dat het bestand veel groter wordt dan ik opgeef. Bijvoorbeeld: 1 min video wordt op 1400 kbps vbr 37 MB groot (audio: lame mp3 192 kbps cbr). Iemand anders heeft het ook voor mij gecodeerd, met dezelfde codec en exact dezelfde instellingen, en krijgt een bestand van 10 mb. Op het oog verschilt de kwaliteit nauwelijks.
Ter informatie:
Profile@level=AS@L5
Two-pass encoding
target bitrate=1400kbps (als ik kies voor een target size heb ik hetzelfde probleem)
adaptive quantization aan, type H.263
chroma optimizer enabled
maximum I-frame interval 250
use chroma motion aan
motion search precision op 6 (ultra high)
vhq op 4 (wide search)
Virtualdub filters:
deinterlace (is echt nodig, anders is het geen gezicht)
null transform (cropping)
resize naar 640x480
het duurt 5 min 12 sec om dit om te zetten op mijn athlon64 3000+. Iemand anders doet het in 3 minuten op een athlon 2500+. Ik snap er werkelijk niks meer van. Google en got geen oplossing uiteraard
Iemand een suggestie?
ik zit met het volgende probleem: met virtualdub en xvid 1.1.0 (en 1.0.3 ook) wil ik mpeg-materiaal omzetten. Het gekke is dat het bestand veel groter wordt dan ik opgeef. Bijvoorbeeld: 1 min video wordt op 1400 kbps vbr 37 MB groot (audio: lame mp3 192 kbps cbr). Iemand anders heeft het ook voor mij gecodeerd, met dezelfde codec en exact dezelfde instellingen, en krijgt een bestand van 10 mb. Op het oog verschilt de kwaliteit nauwelijks.
Ter informatie:
Profile@level=AS@L5
Two-pass encoding
target bitrate=1400kbps (als ik kies voor een target size heb ik hetzelfde probleem)
adaptive quantization aan, type H.263
chroma optimizer enabled
maximum I-frame interval 250
use chroma motion aan
motion search precision op 6 (ultra high)
vhq op 4 (wide search)
Virtualdub filters:
deinterlace (is echt nodig, anders is het geen gezicht)
null transform (cropping)
resize naar 640x480
het duurt 5 min 12 sec om dit om te zetten op mijn athlon64 3000+. Iemand anders doet het in 3 minuten op een athlon 2500+. Ik snap er werkelijk niks meer van. Google en got geen oplossing uiteraard
Iemand een suggestie?