Toon posts:

Lag in Online Games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een playstation2 en daarop speel ik online games
Mijn probleem is dat ik lag heb.
( voor deegene die niet weten wat dat is:
Mensen tegen wie ik speel zien mij door het beeld heen flitsen inplaats van normaal rijdend of lopend)
Nou heb ik mijn provider geinformeerd en die vertelde me dat het niet aan het internet legt maar aan de router of firewall en wees mij door naar dit forum.

Mijn vraag is dus hoe kan ik de Lag tegengaan of verwijderen.
Het is niet leuk om tegen iemand te spelen die alleen maar door het beeld heen flits...
Groeten Torqie,,

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Nou heb ik mijn provider geinformeerd en die vertelde me dat het niet aan het internet legt maar aan de router of firewall en wees mij door naar dit forum.
Nou zeg :/ , die provider wijst je gewoon door naar tweakers.net.. Dit forum is geen helpdesk hoor, provider.. :P

Maareh.. welke router heb je? en van welke provider heb je je internet? Met iets meer technische info kunnen we je misschien wat verder helpen.. :)

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
mijn provider is Wanadoo

Router = 4p broadband 10/100Mbps van sitecom(ik weet niet of dit is wat je wil weten:P:D)

als je wat anders wil weten vraag je het maar:P

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gebruik je een p2p software .. of iets anders wat internetverkeer veroorkaakt

speel op op server verwerg of dichtbij ???

Iperf

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 14:02

chromeeh

the Gnome

Heb je de poorten gemapped voor het spel dat je speelt :?
Sommige games vereisen dit namelijk voor een no-lag play :)

Het werkt wel zonder poorten te mappen maar dan zijn de return trips erg hoog....

[ Voor 27% gewijzigd door chromeeh op 09-04-2005 10:22 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
hoho :p dit gaat ff te snel voor mij:p ik heb niet overal zoveel verstand van:)
Maar poorten mappen...? wat houd dat dan precies in ofzo?
ik heb dus 4 uitgangen in me router waarvan 1 naar me ps2 gaat die staat een kamer hiernaast.
.......

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok .. heb je een broertje of zusje of papa of mama die veel aan het downlowdn/sharen is ??

Iperf

Verwijderd

chromeeh schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 10:21:
Heb je de poorten gemapped voor het spel dat je speelt :?
Sommige games vereisen dit namelijk voor een no-lag play :)

Het werkt wel zonder poorten te mappen maar dan zijn de return trips erg hoog....
Ik zie niet in hoe het al dan niet poortmappen van significante invloed zou moeten zijn op de snelheid van je packets?

Ze passeren gewoon de engine van de router, en dat is een +0,2-0,3ms ongeveer... Ik merk in ieder geval totaal geen invloed of ik nou direct aan mijn modem hang, of achter een router... Die halve ms zal het hem probably niet doen ;)
fish schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:38:
ok geef dan geen antwoord ....
Leg het dan uit, of geef dan geen antwoord 8)7 Erg constructief werkt dit zo niet namelijk :P

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 17:40 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Wat is het nut van bovenstaand antwoord :?

Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette)
• Plaats geen onzinnige replies.
• Wees te allen tijde behulpzaam en toon respect naar anderen en het forum.

[ Voor 35% gewijzigd door aReaRe op 09-04-2005 17:46 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:27
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:23:
hoho :p dit gaat ff te snel voor mij:p ik heb niet overal zoveel verstand van:)
Maar poorten mappen...? wat houd dat dan precies in ofzo?
ik heb dus 4 uitgangen in me router waarvan 1 naar me ps2 gaat die staat een kamer hiernaast.
.......
Hoe je poorten moet forwarden staat netjes in de FAQ omschreven: Het Grote Poortmappingsverhaal .
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:35:
Ik zie niet in hoe het al dan niet poortmappen van significante invloed zou moeten zijn op de snelheid van je packets?

Ze passeren gewoon de engine van de router, en dat is een +0,2-0,3ms ongeveer... Ik merk in ieder geval totaal geen invloed of ik nou direct aan mijn modem hang, of achter een router... Die halve ms zal het hem probably niet doen ;)
Ik zie het verband inderdad ook niet, ik zou me kunnen voorstellen dat het niet werkt zonder poorten open te zetten, maar áls het werkt lijkt me ook niet dat het gaat laggen omdat je geen poorten open hebt staan. Een pakketje komt door een router heen of niet, toch?
Wat discussie over de technische achtergrond van een bepaald probleem is imo op tweakers.net nuttiger dan 2x vragen of hij niets anders heeft wat dataverkeer veroorzaakt... de technische achtergrond van een probleem snappen vinden sommige tweakers ook weleens leuk namelijk 8)7

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Het kan misschien uitmaken op hele dure routers, die het dan niet door de routingengine hoeven te halen maar het direct van poort naar poort verslepen.

Maar dat is allemaal op IP basis, en niet op poortbasis en al helemaal niet van toepassing op een low-end consumentenrouter. Die dingen draaien over het algemeen linux/vxworks en stampen gewoon de pakketten door de forwarding engine van het OS heen mbv van een MIPS/RISC cputje.,

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat discussie over de technische achtergrond van een bepaald probleem is imo op tweakers.net nuttiger dan 2x vragen of hij niets anders heeft wat dataverkeer veroorzaakt... de technische achtergrond van een probleem snappen vinden sommige tweakers ook weleens leuk namelijk 8)7
eerst maar eens uitzoeken wat het veroorzaakt, dan leg ik wel uit waarom het een probleem geeft.
ik ga niet eerst 1001 oorzaken van verscheidende problemen uitleggen als er maar eentje is.

@ the rest .. post dan gewoon een topic report en zeg niks als je je zo strikt aan de regels houd.
(pot verwijt de ketel ?)
ik probeer gewoon te helpen hier en dat kan alleen als die antwoordt

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 09-04-2005 18:20 ]

Iperf

Verwijderd

fish schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 18:16:
[...]

eerst maar eens uitzoeken wat het veroorzaakt, dan leg ik wel uit waarom het een probleem geeft.
ik ga niet eerst 1001 oorzaken van verscheidende problemen uitleggen als er maar eentje is.

@ the rest .. post dan gewoon een topic report en zeg niks als je je zo strikt aan de regels houd.
(pot verwijt de ketel ?)
ik probeer gewoon te helpen hier en dat kan alleen als die antwoordt
Ik heb maar één vraag: waarom reageer je zo op mijn bericht? :Y)
edit: Ik lees nu je zin nét even anders, indien je het op de TS wil laten terugslaan: quote hem even of zet een naam in het bericht, anders gaat het namelijk om het bericht boven je. In dat geval mij, en dan komt je reactie nogal vreemd over.

En als je de oorzaak van het probleem weet kan iedere gans wel uitleggen waarom het zo was, dat is namelijk de reden van het probleem...Cirkelredenatie noemt men dat. ;) Het gaat erom dat je de oorzaak moet zien te identificeren om het probleem an sich op te lossen, en ja dat houdt het afstrepen van mogelijkheden in. Soms heel veel mogelijkheden, de kunst is om dat zo effectief mogelijk te doen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 19:02 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
ADSL of Kabel van Wanadoo, en indien kabel, welk modem en abbo ? Een Com21 of al een Motorola?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22
en heb je die router er al eens tussenuit gehaald en gekeken of het dan wel goed werkt??

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1