Hee,
Ik heb een probleem waar ik zelf niet uit kan komen.
Ik heb een servertje met windows xp sp2 die draait als firewall en webserver.(Kerio winroute firewall).
Nu wil ik dus dat deze pc ook gaat dienen als printer server.
Het probleem is alleen dat als ik de server wil benaderen vanaf een andere pc dan vraagt hij om een wachtwoord en ik denk zelf dat het ook hierdoor komt dat ik de printer niet kan vinden (ja hij is gedeeld).
Hoe zorg ik dat ik kan printen en de shares kan benaderen zonder dat hij om een wachtwoord vraagt.
Als ik namelijk inlog via het netwerk met de local admin account van de server lukt het allemaal wel.
Laptop draait ook op win xp sp2
Wat heb ik al geprobeerd:
Bij machtigingen "iedereen" toegevoegd. Werkt niet
Bij machtigingen "gast" toegevoegd. Werkt niet (ook beide werkt ook niet)
Lokaal de user name "nagemaakt" dus op de server het inlog account van de laptop toegevoegd (laptop user = "Dick" dus ook op de server user account aangemaakt "Dick" en die toegevoegd aan de machtigingen van de printer.) Werkt ook niet.
Printer is USB aangesloten op server
Merk: Lexmark 1100 series
Ik heb een probleem waar ik zelf niet uit kan komen.
Ik heb een servertje met windows xp sp2 die draait als firewall en webserver.(Kerio winroute firewall).
Nu wil ik dus dat deze pc ook gaat dienen als printer server.
Het probleem is alleen dat als ik de server wil benaderen vanaf een andere pc dan vraagt hij om een wachtwoord en ik denk zelf dat het ook hierdoor komt dat ik de printer niet kan vinden (ja hij is gedeeld).
Hoe zorg ik dat ik kan printen en de shares kan benaderen zonder dat hij om een wachtwoord vraagt.
Als ik namelijk inlog via het netwerk met de local admin account van de server lukt het allemaal wel.
Laptop draait ook op win xp sp2
Wat heb ik al geprobeerd:
Bij machtigingen "iedereen" toegevoegd. Werkt niet
Bij machtigingen "gast" toegevoegd. Werkt niet (ook beide werkt ook niet)
Lokaal de user name "nagemaakt" dus op de server het inlog account van de laptop toegevoegd (laptop user = "Dick" dus ook op de server user account aangemaakt "Dick" en die toegevoegd aan de machtigingen van de printer.) Werkt ook niet.
Printer is USB aangesloten op server
Merk: Lexmark 1100 series
[ Voor 10% gewijzigd door Quickkie op 08-04-2005 19:09 ]
What we do in life echo`s in eternity