Hallo,
Ik had boven nog een oud computertje staan die ik om wou toveren voor een thuis-servertje. Ik heb hiervoor een nieuw moederbordje op de kop kunnen tikken. Nou is echter het probleem, zodra ik de computer opstart, hij niet verder komt dan het eerste scherm. Daarop krijg ik dan de melding : "FOUND CD-ROM ('serienummer').
Ik heb van alles al geprobeerd, en de harde schijf nog eens nagekeken op een andere computer. Deze werkt nog perfect, dus weet eigenlijk niet wat het probleem kan zijn. Ik hoorde laatst wel van iemand dat het moederbord misschien de harde schijf niet kan lezen, omdat dit een ouder type was???
Het gaat om de volgende onderdelen:
ASUS P2B-F
Pentium III 500 Mhz
448 MB geheugen
40 Gb. Harde shijf (Maxtor)
52 x CD-ROM (LG)
De harde schijf staat ingesteld op master en zit ook op de master-slave.
De cd-rom staat ook op master en zit op de primery-slave.
Heeft iemand misschien enig idee hoe ik dit kan verhelpen ?
Alvast bedankt.
Ik had boven nog een oud computertje staan die ik om wou toveren voor een thuis-servertje. Ik heb hiervoor een nieuw moederbordje op de kop kunnen tikken. Nou is echter het probleem, zodra ik de computer opstart, hij niet verder komt dan het eerste scherm. Daarop krijg ik dan de melding : "FOUND CD-ROM ('serienummer').
Ik heb van alles al geprobeerd, en de harde schijf nog eens nagekeken op een andere computer. Deze werkt nog perfect, dus weet eigenlijk niet wat het probleem kan zijn. Ik hoorde laatst wel van iemand dat het moederbord misschien de harde schijf niet kan lezen, omdat dit een ouder type was???
Het gaat om de volgende onderdelen:
ASUS P2B-F
Pentium III 500 Mhz
448 MB geheugen
40 Gb. Harde shijf (Maxtor)
52 x CD-ROM (LG)
De harde schijf staat ingesteld op master en zit ook op de master-slave.
De cd-rom staat ook op master en zit op de primery-slave.
Heeft iemand misschien enig idee hoe ik dit kan verhelpen ?
Alvast bedankt.