red een standaard wireless router dit.

Pagina: 1
Acties:

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06-2025
Ik woon op 1 hoog en ongeveer 80 meter verder woont mijn buurvrouw aan de overkant op de begane grond.
Voordat ik nu veel geld uitgeef, zou ik willen weten of dit lukt met een wireless router?
Ik kan bij haar de router voor het raam zetten en eventueel bij mij bij het raam de ontvanger.

Welk product zou zich hiervoor lenen, wat ben ik kwijt, wat heb ik allemaal nodig als accesoires...

Bedankt

Verwijderd

denk het niet, je haalt binnenshuis ongeveer 30 meter, buiten zal het wel meer zijn, maar 80 is erg veel. Je kan kijken of je niet wat met richt antennes kan doen?

• Tuglio
Bedankt... Misschien wat extra info.. tussen de buurtjes in ik staan weinig bomen, en slecht een aantal autotjes geparkeerd. Misschien help dit het dat ik in bijna alle gevallen vrij zicht heb op het raam van de buurvrouw.

Mochter er boostertjes zijn of iets dergelijks hoor ik het graag.

Verwijderd

Ja wireless bridges bestaan, maar die moet je dan ergens halverwege de verbinding hangen, slim chance vanuit een flat ;)

Nee ik zou dan kijken naar een goeie richt antenne.
Je zou als router op zich de Asus WL500G (deluxe) kunnen overwegen, daar is een firmware voor beschikbaar waarmee je het zend bereik kan verbeteren.

• Tuglio
Dus Asus kopen... met andere firmware boost omhoog gooien... (zoveel mogelijk)
en kijken of ik verbinding heb? niets met andere antennes enzo?

thx