Vraag over Zalman CNPS7000A-Cu en socket 939

Pagina: 1
Acties:

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03-2025
Hoi mensen,

Ik heb al bijna anderhalf jaar geleden een Zalman CNPS7000A-Cu gekregen. Ik kon hem toen niet monteren omdat er niet genoeg ruimte was in mijn kast. Toen ik hem kreeg bestond socket 939 nog niet. Op de verpakking staat dat hij AMD Socket 462/754 compatible is.

Nu denk ik erover om een nieuwe PC aan te schaffen en daar zou dan een AMD 64 3500+ s939 in komen. Kan deze cooler daar ook op? Ik had namelijk begrepen dat qua layout de sockets 754 en 939 redelijk hetzelfde waren.

BVD

Verwijderd

volgens mij zitten er gewoon 2 gaten in het mobo, dus kan je je 7000 gewoon monteren.

Verwijderd

Ik heb de CNPS7000-AlCu hier op mijn 3200+ s939 zitten, dus ja; het past! :)

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01 23:39
Op mijn neo2 past ie ook..
Is wel de B versie, geen idee of dat wat uitmaakt :X

Verwijderd

Het enige verschil wat ik kán bedenken is dat de B uitvoering de bijgeleverde bracket voor socket 939 erbij doet.. Maar wellicht is die bracket voor S754 dezelfde als voor S939?? Maar goed, de koeler an sich zal wel hetzelfde zijn, dus mocht een probleem zijn moet je gewoon iemand vinden met een CNPS 7000B die géén S939/S754 geval gebruikt (en dat ook nooit van plan is), om die voor een bijdrage mee te nemen.. Ik kan je daar iig niet mee helpen, ik heb alleen maar nog PIV en Socket 462 (A) brackets over.. :|

edit:
Ik heb het even opgezocht op zalman.co.kr.. En hij past er zeker gewoon op, de A is beter dan de B zelfs (nu moet ik huilen :'() omdat deze een fanmate heeft... EN IKKUH NIET... ;))

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 22:34 ]

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01 23:39
Zo te zien heeft de B alleen een fanmate 2 ipv een fanmate 1 :P
Oh, en een ander soort bracket voor 939.. Maarja, moet passen, 939 is 939 :Y)

• Annedouwe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 20:43
Kan je het toerental van een 7700 AlCu ook hoger zetten ? Heb nu ook net een nieuwe en hij draait op 1800 toeren en mijn CPU is 52C. Even warm als met de cooler die standaard bij de AMD 3500+ zat....beetje vaag

Verwijderd

Ik heb een B en kreeg er geen fanmate bij... OH KUT.. Ik verwar het met mijn vga-koeler.. Tuurlijk zit er een fanmate 2 bij.... Ik heb zowel een CNPS7000B-Cu en een CNPS700B-Cu en bij laatsgenoemde zit géén fanmate (bastards!! ;))

Die bracket is overigens, zoals ik verwachtte, zowel voor socket 754 als 939 (het gaat om de mounting holes die op precies dezelfde afstand zitten) :D
Annedouwe schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 22:41:
Kan je het toerental van een 7700 AlCu ook hoger zetten ? Heb nu ook net een nieuwe en hij draait op 1800 toeren en mijn CPU is 52C. Even warm als met de cooler die standaard bij de AMD 3500+ zat....beetje vaag
Jep, zit een fanmate bij als het goed is.. Maar vrij "slechte" koelprestaties idd (aangenomen dat het een idle temp is).. Hoe heb je het ding erop geschroeft? Heb je de koelpasta van je oude proc. eraf gehaald? Niet al te veel nieuwe koelprut erop gedaan? Hoe is de airflow verder in je kast (en wat voor kast heb je dan :P)...

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 22:44 ]

Verwijderd

Ik heb hem ook past gewoon, B versie.
Ik heb die brackets die erbij zitten niet gebruikt omdat ik de backplate van mijn a8V niet los kreeg. gewoon 2 lange schroeven door beugeltjes direct aan backplate van moederboard.

• Annedouwe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 20:43
Ik heb koelpaste eerst er afgehaald, past uit nieuwe tube er o gedaan, was erg dun laagje.
Ik heb em op mijn backboard van me A8V gedaan, kreeg dat ding niet los.

ik heb een simpele norrod kast van 35 euro. Airflow zit wel ok denk ik. Heb een forton voeding er in zitten di eook een fan naar beneden heeft gelijk naar de 7700.
ow en heb fanmate er tussen uit gehaald, die kon max maar tot 1600 rpm

[ Voor 24% gewijzigd door Annedouwe op 08-04-2005 22:47 ]

Verwijderd

Voor diegenen die de backplate van hun A8V er niet afkrijgen; een föhn voor een minuutje of drie doet wonderen.. :D Wellicht dat de cooler gemonteerd op het oude backplate van het mobo nét niet het contact maakt wat hij zou moeten maken.. Ik zou zeggen, backplate eraf föhnen en zalman geval d'r onder plakken :P Zelf kan ik geen andere verklaring vinden want ik haal zelf temps van tussen de 30 en de 40 graden met mijn CNPS7000B-Cu op de LAAGSTE fanstand.. Mijn pc is nog NOOIT zo stil geweest :)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 11:50 ]

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03-2025
Bedankt voor de reacties! Ik ook weer gerustgesteld ;)
Tijd om me nieuwe PC te bestellen!

thx!
Pagina: 1