Toon posts:

Sitecom router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 computers via een sitecom modem en router (DC-202 V3) geschakeld, dit werkte altijd prima. Maar nu ik 1 van de 2 computers heb geformatteerd weet ik er geen internet meer op te krijgen. De router leest de geformatteerde computer ineens niet meer. Ik dacht dat ik misschien software moest installeren maar ik heb de cd niet meer en kan me ook niks meer herrineren van een installatie die erg belangrijk was vorige keer. De router reageert op niks, ik heb hem gereset de kabels eruit en weer in gedaan maar hij bleef de geformatteerde computer maar niet zien. De andere computer werkt overigens nog steeds goed. Ik hoop dat jullie weten wat ik hier aan kan doen...
Alvast bedankt

Eelco

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
"de router bleef de geformatteerde computer maar niet zien", zou je dat misschien iets duidelijker kunnen omschrijven? :o

En wat is de output van ipconfig /all op die geformatteerde PC? Dat moet je even via Start - Uitvoeren - cmd.exe doen :)

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:51
driver van je netwerkkaart goed geinstalleerd?

Gaan de LINK lampjes wel branden(op netwerkkaart EN op router?)

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 18:03:
"de router bleef de geformatteerde computer maar niet zien", zou je dat misschien iets duidelijker kunnen omschrijven? :o

En wat is de output van ipconfig /all op die geformatteerde PC? Dat moet je even via Start - Uitvoeren - cmd.exe doen :)
Op de router zie je lampjes die naar computers verwijzen. De lampjes die naar de goedwerkende computer gaan werken, maar die naar de geformatteerde doen het niet :/ . Ze branden niet en als ik de router reset of draden eruit haal, het blijft het niet doen.
Dat cmd.exe snap ik niet helemaal. Ik voer het in en krijg zon DOS scherm ik zie de computernaam als het waren en voer daar ipconfig/all in maar dan staat er slechts IP-Configuratie of iets dergelijks :?

Verwijderd

Topicstarter
tha_bulldog schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 18:13:
driver van je netwerkkaart goed geinstalleerd?

Gaan de LINK lampjes wel branden(op netwerkkaart EN op router?)
Link doet het goed, netwerk kaart drivers.. volgens mij is hij goed geinstalleerd waar zou ik deze anders moeten krijgen?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 18:15:
[...]

Op de router zie je lampjes die naar computers verwijzen. De lampjes die naar de goedwerkende computer gaan werken, maar die naar de geformatteerde doen het niet :/ . Ze branden niet en als ik de router reset of draden eruit haal, het blijft het niet doen.
Dat cmd.exe snap ik niet helemaal. Ik voer het in en krijg zon DOS scherm ik zie de computernaam als het waren en voer daar ipconfig/all in maar dan staat er slechts IP-Configuratie of iets dergelijks :?
Heb je al eens een ander poortje geprobeert in je router? En probeer ook eens een andere kabel?

En die "IP-Configuratie" bedoelde ik ;)

Verwijderd

Het is zowat precies de zelfde probleem die ik heb. Maar dan branden de lampjes wel.. en het ziet er normaal uit.
Zie;
Router IP internet doet het niet!
:/

Verwijderd

Topicstarter
Die poorten veranderen helpen niks en andere kabel lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk want voor de formatatie deed hij het wel gewoon nog. Over die netwerkdrivers, worden die niet vanzelf op je comp geinstalleerd als je XP erop zet? Zo nee, waar haal ik deze dan vandaan? Ik heb overigens een upgrade van Home naar Proffesional gedaan, ik weet niet of dit wat uitmaakt..
Je hoeft toch een router niet te installeren op een computer zodat hij herkend wordt of wel? Ik heb wel bij Hardware gekeken en daar stond bij Ethernet controller ( router?) dat hij niet geinstalleerd was en dat er geen stuurprogrammas konden worden gevonden.

Verwijderd

Ik heb wel bij Hardware gekeken en daar stond bij Ethernet controller ( router?) dat hij niet geinstalleerd was en dat er geen stuurprogrammas konden worden gevonden.
Dan is dat je probleem. Je router hoef je niet te installeren, maar de Ethernet controller (beter bekend als netwerkkaart) wel. Als je de drivers niet installeert zal hij niet werken, en je zal geen verbinding met je router kunnen krijgen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 19:33:
[...]

Dan is dat je probleem. Je router hoef je niet te installeren, maar de Ethernet controller (beter bekend als netwerkkaart) wel. Als je de drivers niet installeert zal hij niet werken, en je zal geen verbinding met je router kunnen krijgen
aahh bedankt :) . Moet je deze drivers van de site van je kaart halen? Dit kan dus op die comp dus dat wordt dan floppy werk :P

Verwijderd

Hangt er vanaf of je een driver-cd hebt... Anders moet je even kijken wat voor chipset erop zit, en daarvoor een driver downloaden, en in jouw geval, op diskette zetten en dan installeren. Let er wel op dat het een Windows 2000/XP driver is. Die Win98-drivers werken niet meer :'(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 19:41:
Hangt er vanaf of je een driver-cd hebt... Anders moet je even kijken wat voor chipset erop zit, en daarvoor een driver downloaden, en in jouw geval, op diskette zetten en dan installeren. Let er wel op dat het een Windows 2000/XP driver is. Die Win98-drivers werken niet meer :'(
Oke, het enige punt is dat er bij hardware ook netwerkadapter staat en deze is wel volledig geinstalleerd, ikdacht dat dit de netwerkkaart was.. Nouja morgen sleutel ik verder (ben nu ergens anders) en ik hoop dat het allemaal goed gaat komen. Bedankt in ieder geval ! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er maar niet achterkomen welke drivers ik nou moet hebben? Er staat dat ik een 1394 kaart heb? Ik heb overigens een Dell computer waar volgens mij de kaart al inzat toen ik hem kreeg. Bij Ethernet Controller eigenschappen krijg ik slechts te zien dat hij onbekend is en dat er geen stuurprogrammas voor zijn. Iemand een idee?
Edit: ik ben er zojuist achter gekomen een Intel PRo/100 VE te hebben. Hiervan moet ik dus denk ik de drivers installeren. Maar die drivers laten zich niet op een CD branden :( , en het is te groot voor een floppy...Hoe krijg ik deze drivers dan ooit op mij geformatteerde computer :?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 11:23 ]

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 10:58:
Ik kan er maar niet achterkomen welke drivers ik nou moet hebben? Er staat dat ik een 1394 kaart heb? Ik heb overigens een Dell computer waar volgens mij de kaart al inzat toen ik hem kreeg. Bij Ethernet Controller eigenschappen krijg ik slechts te zien dat hij onbekend is en dat er geen stuurprogrammas voor zijn. Iemand een idee?
Edit: ik ben er zojuist achter gekomen een Intel PRo/100 VE te hebben. Hiervan moet ik dus denk ik de drivers installeren. Maar die drivers laten zich niet op een CD branden :( , en het is te groot voor een floppy...Hoe krijg ik deze drivers dan ooit op mij geformatteerde computer :?
de 1394 kaart is een firewire-aansluiting (een soort USB poort) dus je moet Idd de drivers voor de intel installeren.

Maar waarom kan je de drivers niet branden? dat zijn toch gewoon bestanden die je op een CD kunt zetten?

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft eerst de volgende melding:
Bij het volgende bestand pro2xp hoort extra informatie die mogelijk verloren gaat als u doorgaat met kopieren.

Nou ik druk op doorgaan, maar als ik hem dan gebrand heb en in de geformateerde comp doe staat er dat de cd geformatteerd is of iets dergelijks en dat de inhoud niet bekeken kan worden :? .

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het ! Bedankt voor de hulp allemaal. Uiteindelijk heb ik de drivers via de mp3 speler van mn zusje erop gezet :)
Pagina: 1