[Veritas Backup Exec 9] Backup beveiligen

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 11:56

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Naar aanleiding van een stagiair hier, of de backup-tapes die gebruikt worden met Veritas Backup Exec ook beveiligd/geëncrypt zijn, heb ik eens wat rondgezocht op internet en GoT, maar volgens mij is de conclusie dat dit niet kan.

Het is namelijk zo dat de backup tape van de vorige dag altijd door mij (of één van mijn collega's) mee naar huis wordt genomen als zijnde off-site opslag. Nu is laatst van een collega van mij zijn portemonnee en sleutels uit een kluisje gestolen, en stel nu dat die backup tape daar ook in had gelegen, dan ligt alle data dus gewoon op straat (mits de dief een DDS-streamer heeft). Ik kan namelijk de backup tapes thuis op mijn DDS-streamer gewoon zonder password uitlezen.

Is dit op de een of andere manier te beveiligen? :?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Lijkt me sterk dat die niet zou kunnen, deze link doet vermoedden van wel. Brightstor heeft het al even, dus veritas zal wel niet achterblijven.

http://www.veritas.com/Pr...ion&refId=195&productId=2

You don't need eyes to see, you need vision

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:42
het is geen beveiliging die extreem goed is, maar ik denk in jouw geval dat dit meer dan genoeg beveiliging bied. Natuurlijk niet je wachtwoord vergeten he >:) (natuurlijk niet op het tape schrijven B) )

How to password protect a tape with Backup Exec for Windows Servers

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 11:56

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Thanx dit ziet er wel interessant uit! d:)b

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X